Η σύμβαση του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος» υπεγράφη από τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης στον ‘Αλιμο.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ στο πλαίσιο της σύμβασης, θα υλοποιηθεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, ο ενοποιημένος ποδηλατόδρομος και πεζοδρόμος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων, που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από το Μοσχάτο μέχρι τη Βουλιαγμένη. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 19.130.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ).

Ο περιφερειάρχης, αναφερόμενος στο έργο, το οποίο θα περατωθεί το 2025, τόνισε ότι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη «παρέμβαση πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης» και οτι αποτελεί ένα μόνο τμήμα του συνολικού σχεδιασμού της Περιφέρειας «για το άνοιγμα της Αθήνας προς τη θάλασσα». Ο κ. Χαρδαλιάς υπογράμμισε ότι η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί προϊόν στενής συνεργασίας με τους όμορους δήμους, το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ εξήρε και τη συμβολή του πρωθυπουργού, ο οποίος, όπως είπε, «έδωσε προτεραιότητα στην υλοποίησή του και στην εξεύρεση της απαραίτητης χρηματοδότησης».

Ο κ. Χαρδαλιάς έκανε, ιδιαίτερη αναφορά στα υπόλοιπα επτά έργα που υλοποιούνται στην περιοχή όπως: Η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, συνολικού προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ, η αξιοποίηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων του γηπέδου Tae Κwon Do, η εμβληματική επένδυση άνω των 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό, η παραχώρηση της Ακτής Βουλιαγμένης και Βάρκιζας, η ανάπλαση της Μαρίνας Φλοίσβου και η ανάδειξη της παραλίας στη Γλυφάδα.

«Με σχέδιο, συνέπεια, αποφασιστικότητα, κανόνες πλήρους διαφάνειας και αίροντας με ταχύτητα όλες τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη τη δέσμευσή της για την υλοποίηση μεγάλων έργων αστικών αναπλάσεων. Η Αττική αλλάζει. Με έργα πνοής που μας δίνουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος. Έργα που θα διασφαλίσουν ένα πράσινο μέλλον για όλους, χωρίς αποκλεισμούς. Έργα που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους συμπολίτες μας την ποιότητα ζωής που τους αξίζει. Χωρίς εξαιρέσεις, σε κάθε Δήμο και κάθε γειτονιά της Αττικής. Γιατί για εμάς, όλοι οι πολίτες της Αττικής αξίζουν τα καλύτερα» κατέληξε ο κ. Χαρδαλιάς.

Με την περάτωση αυτού του εμβληματικού έργου (Φθινόπωρο 2025) θα αποδοθεί ξανά στους κατοίκους και τους επισκέπτες ένας αναβαθμισμένος, ελεύθερος δημόσιος χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους ο οποίος θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα διερχόμενος από πέντε παραλιακούς Δήμους: Π. Φάληρο, ‘Αλιμος, Ελληνικό-Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Βούλα -Βάρη-Βουλιαγμένη.

Τέλος σημειώνεται ότι ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος θα αποτελέσει ένα κομβικό τοπόσημο, καθώς στη διαδρομή συναντώνται τα δύο κυριότερα ποτάμια της Αττικής, ο Κηφισός και ο Ιλισός, οκτώ μαρίνες, ναυτικοί όμιλοι, οργανωμένες παραλίες και αθλητικές υποδομές.

Το προφίλ του έργου

Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το Δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, μέσα από έναν ενιαίο περίπατο, αίροντας τους μέχρι σήμερα κατακερματισμούς και περιορισμούς στην προσβασιμότητα.

Η Περιφέρεια Αττικής θα υλοποιήσει τα 11,9 χιλιόμετρα της διαδρομής, καθώς τα υπόλοιπα εντάσσονται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα.

Το μέτωπο διασχίζει πέντε παραλιακούς Δήμους: Παλαιό Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό-Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη.

Συγκεκριμένα:

• 365 μ. στον Δήμο Καλλιθέας

• 3.752 μ. στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου

• 1.563 μ. στον Δήμο Αλίμου

• 2.817 μ. στον Δήμο Ελληνικού (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)

• 821 μ. στον Δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον Δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί)

• 2.646 μ. στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 19,13 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ) με τίτλο “SUB3. Αθηναϊκή Ριβιέρα”.

Στόχοι του έργου είναι:

Η δημιουργία ενός ποιοτικού, λειτουργικού και αισθητικού άξονα, που θα προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα με την ευρύτερη αξιοποίηση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης.

Η διευκόλυνση και η προστασία της κίνησης των πεζών και των ποδηλατών με την εφαρμογή κατάλληλων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων.

Η βελτίωση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ.

Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και ο περιορισμός του θορύβου.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας, μέσα από με την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Η προστασία, ανάδειξη και προβολή της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.

Η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και ανάπτυξης.

Με αυτόν τον τρόπο, αποδίδεται ξανά στους κατοίκους και τους επισκέπτες ένας αναβαθμισμένος, ελεύθερος δημόσιος χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, καθώς τις τελευταίες δεκαετίες η ανέγερση παράνομων κτισμάτων, οι διασταυρώσεις με δρόμους και ράγες τραμ, αλλά και η μη διευθέτηση φυσικών εμποδίων, είχαν ως αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσβαση και την επικινδυνότητα στη μετακίνηση πεζών και οδηγών.

Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος θα αποτελέσει ένα κομβικό τοπόσημο, καθώς στη διαδρομή συναντώνται τα δύο κυριότερα ποτάμια της Αττικής, ο Κηφισός και ο Ιλισός, οκτώ μαρίνες, ναυτικοί όμιλοι, οργανωμένες παραλίες και αθλητικές εγκαταστάσεις, ενώ βρίσκονται σε στάδιο κατασκευής μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά έργα, όπως το Πάρκο του Φαληρικού Δέλτα, η ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου το έργο του Ελληνικού κ.α.