Το δημοσιογραφικό μικροσκόπιο λειτούργησε για άλλη μία φορά σωστά και αποκαλύπτει σε όλο της το μεγαλείο την «Επιχείρηση Πέτσα» ή την λεγόμενη «Στρατηγική της Αράχνης».  Δηλαδή, πώς στήνει το Μαξίμου το απόλυτα ελεγχόμενο δίκτυο διασποράς ενημέρωσης μέσω παροχής κρατικών κονδυλίων με αλγόριθμο προτίμησης σε ημετέρους και με το πρόσχημα μία καμπάνια προστασίας των πολιτών από τον Covid- 19.

Θα μπορούσε να είναι η τέλεια κομπίνα αν δεν ήταν άτσαλα στημένη και με ερασιτεχνικό συντονισμό. Ήταν τόσο ξεκάθαρο πώς οι «ευνοούμενοι» έλαβαν την μερίδα του λέοντος και πώς οι «ενδιάμεσοι» χρηματοδοτήθηκαν με λιγότερα ποσά για να μην αντιδράσουν ώστε τα «εχθρικά» ΜΜΕ να μην πάρουν φράγκο. Κλασσικό δόγμα του Καραγκιόζη, τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου. Μόνον που ο κόσμος των ΜΜΕ δεν είναι και δεν θα μπορούσε να είναι Θέατρο Σκιών όσο και αν η εξουσία το ονειρεύεται και το επιδιώκει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανάλυση των ποσών που δόθηκαν από τον Στέλιο Πέτσα, κυβερνητικό εκπρόσωπο και άμεσο συνεργάτη του πρωθυπουργού αποκαλύπτουν το ξεκάθαρο σκεπτικό που επικράτησε στο Μαξίμου. Η κυβερνητική στρατηγική ήταν σχεδόν απλοϊκή. Θα στηριχθούν με πληθωρικές διαφημιστικές χορηγίες από τα κονδύλια του κρατικού κορβανά όσα ΜΜΕ αποδειγμένα όχι μόνον στηρίζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, διακριτικά ή εμφανώς, το σύστημα διακυβέρνησης Μητσοτάκη αλλά και εκείνα που δουλοπρεπώς  εκφράζουν σε καθημερινή βάση τον «θαυμασμό τους» για το κυβερνητικό έργο και τις θυγατρικές παρακυβερνητικές παραφυάδες του, όπως επί παραδείγματι είναι ο Δήμος Αθηναίων. Έτσι εξηγείται ότι ανύπαρκτης επιρροής ιστοσελίδες Lifestyle επιχορηγήθηκαν πλουσιοπάροχα διότι απλά ανήκουν στον κύκλο εργασιών συγκεκριμένων μικρών, μεγάλων ή απλώς ανύπαρκτων εκδοτών. Ο περίφημος «αλγόριθμος Πέτσα» λειτούργησε με την στενή παραταξιακή και οπαδική λογική. Όποιος δεν είναι φανερά και ξεκάθαρα μαζί μας είναι εναντίον μας.

Δεν  ήθελαν λοιπόν να αποκαλυφθεί το εύρος της πολιτικής – οπαδικής λογικής τους διότι απλά αυτή η λογική συνάδει μόνον με καθεστώτα μπανανίας. Το κράτησαν μυστικό αλλά τέτοια μυστικά δεν παραμένουν για πολύ στο χρονοντούλαπο της ιστορίας διότι κάποιοι (πάντα) φοβούνται και τον πέλεκυ της Δικαιοσύνης. Διότι το ένα φέρνει το άλλο και στο τέλος ενδεχομένως κάποιοι να καταλήξουν κατηγορούμενοι για υπεξαίρεση δημοσίου χρήματος.

Ας ρίξουμε μία ματιά στα πραγματικά ποσά που εισέπραξαν οι Όμιλοι για όλα τα ΜΜΕ που διαθέτουν. Πρόκειται για τους Ομίλους που έχουν τηλεοπτικό σταθμό, ραδιοφωνικούς σταθμούς, site και εφημερίδες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΟΜΙΛΟΣ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ

STAR:  905.066

ALPHA: 862.399

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ALPHATV.GR: 124.000

STAR.GR:  124.000

ΔΡΟΜΟΣ: 37.199

ΔΙΕΣΗ: 37.199

DROMOSFM.GR: 18.600

DIESI.GR:  18.600

ΣΥΝΟΛΟ: 2.127.063

ΟΜΙΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗ  ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ 

ΣΚΑΙ: 1.029.200

SKAI.GR: 124.000

SKAI FM: 123.008

SKAIRADIO.GR: 37.200

SPORT FM: 49.604

SPORT-FM.GR: 24.800

ΣΥΝΟΛΟ: 1,387,812

OMΙΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ

ΑΝΤΕΝΝΑ: 967.189

ΑΝΤΕΝΝΑ.GR: 124.000

MAKTV: 123.960

ΡΥΘΜΟΣ: 49.600

EASY: 37.200

RYTHMOSFM.GR: 24.800

EASY972.GR: 24.800

ΣΥΝΟΛΟ: 1.351.549

OMIΛΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗ -Alter Ego

MEGA: 470.526

IN.GR: 313.720

ΒΗΜΑ: 119.040

TANEA.GR: 79.360

TOVIMA.GR: 79.360

ΤΑ ΝΕΑ Σ/Κ: 78.120

VITA.GR: 27.280

IMOMMY.GR: 24.800

MEGATV.COM: 21.080

MARIECLAIRE.GR : 18.600

ΣΥΝΟΛΟ: 1.231.886

«ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»

Parapolitika.gr: 182.280
Παραπολιτικά: 124.000
Σύνολο: 306.280

OMIΛΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗ

OPEN: 557.566

TVOPEN.GR: 124.000

EΘΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: 73.957

ETHNOS.GR: 31.000

ΣΥΝΟΛΟ: 786.523

Τηλεοπτικός σταθμός  ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ

ΑCTION 24: 173.423

ACTION24.GR: 49.600

ΣΥΝΟΛΟ: 223.023

Ας αρχίσουμε από το τέλος. Το Action24 με έναν τηλεοπτικό σταθμό περιορισμένης εμβέλειας στην Αττική (Περιφερειακό Κανάλι) και ένα ανύπαρκτης επιρροής και παρεμβατικότητας site εισπράττει 223.023 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ απλά διότι σε προηγούμενο χρονικό στάδιο λειτούργησε ως όχημα διακίνησης των πολιτικών του συστήματος Μητσοτάκη. Λειτούργησε επίσης ως όχημα διακίνησης προσωπικών στρατηγικών συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων, όπως του Ευάγγελου Βενιζέλου αλλά και προσώπων που σήμερα φιγουράρουν στο Υπουργικό Συμβούλιο (Κυριάκος Πιερρακάκης φερ’ ειπείν) .

Είναι φανερό ωστόσο πώς την μερίδα του λέοντος έλαβαν τα μεγάλα μηντιακά μαγαζιά με πρώτο τα ελεγχόμενα ΜΜΕ από την Οικογένεια Βαρδινογιάννη με πάνω από 2 εκατ. ευρώ, στην συνέχεια τα ΜΜΕ του Ομίλου Αλαφούζου ΜMΕ με 1.3 εκατ. ευρώ και αμέσως μετά βραχεία κεφαλή ο Όμιλος Κυριακού (ΑΝΤΕΝΝΑ) και πάει λέγοντας. Τα λεφτά πάνε στα λεφτά, έλεγαν οι παλιότεροι και το αντιλαμβάνονται πια και οι νεότεροι.

Δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστη την κάτω από το τραπέζι κρατική επιχορήγηση των ΜΜΕ συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη. Δεν είναι μόνον τα χρήματα που εισπράχθηκαν για τα ΜΜΕ της Alter Ego. Είναι και εκείνα που δόθηκαν στον Γιάννη Κουρτάκη και τα «Παραπολιτικά» (εφημερίδα, ραδιοφωνικό σταθμό, site).

Είναι γνωστό τοις πάσι ή καλύτερα το γνωρίζουν και οι γάτες πώς τα «Παραπολιτικά» ανήκουν στο εύρος επιχειρηματικών συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη αν  και εμφανίζονται ως ξεχωριστή επιχείρηση ιδιοκτησίας Γιάννη Κουρτάκη. Δηλαδή στα 1,2 εκατ. Ευρώ που δόθηκαν στα ΜΜΕ του Βαγγέλη Μαρινάκη θα πρέπει να προστεθούν άλλες 300.000 ευρώ που δόθηκαν στα ΜΜΕ των Παραπολιτικών. Σύνολο, 1,5 εκατ. Ευρώ. Καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό σε περίοδο απόλυτης κρίσης στα ΜΜΕ λόγω Covid-19.  

Τι σχέση έχουν όλα τα παραπάνω με την Δημόσια Υγεία, την μάχη κατά του Covid – 19 και τα μέτρα προφύλαξης του Έλληνα πολίτη από την πανδημία; Καμία. Αντίθετα. Ο τρόπος διαχείρισης μία τέτοιας σπουδαιότητας καμπάνιας σε μία τόσο κρίσιμη φάση θα καταδεικνύει τις προτεραιότητες του σκληρού πυρήνα εξουσίας στο Μαξίμου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης