«Αλλαγή και στην Α’ Θεσσαλονίκης», είναι το σύνθημα της προεκλογικής εκστρατείας του Αντώνη Σαουλίδη, υποψήφιου βουλευτή, με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στην Α΄ εκλογική περιφέρεια Θεσσαλονίκης, ο οποίος δηλώνει πως «το ΠΑΣΟΚ είναι η μόνη εναλλακτική, σπάμε το δίπολο της τοξικότητας και των χαμηλών οριζόντων».
«Θέλουμε ισχυρό ποσοστό και στην Α’ Θεσσαλονίκης για να σπάσουμε τον κομματικό μονόλογο της Νέας Δημοκρατίας που έχει καταδικάσει την πόλη σε ανυποληψία. Από την άλλη ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει την κουλτούρα των μεγάλων έργων, δεν έχει αγκύρωση στις τοπικές κοινωνίες, δεν έχει μια κομματική δομή ως ιμάντα επικοινωνίας με τους Θεσσαλονικείς», επισημαίνει σε συνέντευξη του στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Με πολύχρονη εμπειρία στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νεάπολης – Συκεών εκφράζει τη σιγουριά ότι μπορεί «να προσφέρω στους συμπολίτες του από μια άλλη θέση, αυτή του βουλευτή», γιατί, όπως τονίζει, έχει πλέον την εμπειρία, τη γνώση, αλλά, κυρίως, τη θέληση να το κάνει.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του υποψήφιου βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Αντώνη Σαουλίδη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Νίκο Ρούμπο:
ΕΡ: Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών της 21ης Μαΐου;
ΑΠ: Το δίλημμα είναι απλό. Οι πολίτες εκτιμούν ότι μπορεί η χώρα να κυβερνηθεί καλά, να απαντήσει στις δομικές προκλήσεις, να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και στις νέες αναγκαιότητες από ένα κομματικό δίπολο που έχει επενδύσει εδώ και μία δεκαετία στην πόλωση, στην τοξικότητα, στον διχασμό; Οι πολίτες είναι ικανοποιημένοι από την ποιότητα της δημοκρατίας, τη λειτουργία των θεσμών, από τις παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη, στις Ανεξάρτητες Αρχές, από την απουσία πολυφωνίας και πλουραλισμού στην ενημέρωση, από την ανοιχτή επικυριαρχία επιχειρηματικών συμφερόντων στη δημόσια ζωή ή όχι. Και τέλος, είναι ικανοποιημένοι από τα εισοδήματα και την αγοραστική δύναμη – που παραμένει στον πάτο της Ε.Ε;
Είναι λογικό το γεγονός πως ο Έλληνας πληρώνει το ακριβότερο ρεύμα, τα ακριβότερα καύσιμα και δαπανά το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός του για τροφή και στέγη ή αυτά είναι δευτερεύοντα; Οι πολίτες είναι ικανοποιημένοι από την ποιότητα των προνοιακών δομών και υποδομών, από το εκπαιδευτικό σύστημα και την προσφερόμενη υγεία στη χώρα ή όχι. Αν η απάντηση σε αυτά τα λίγα αλλά βασικά ερωτήματα είναι αρνητική τότε το ΠΑ.ΣΟ.Κ είναι η μόνη εναλλακτική. Σπάμε το δίπολο της τοξικότητας και των χαμηλών οριζόντων και μπολιάζουμε την πολιτική ζωή με προγραμματικές θέσεις ρεαλιστικές, προοδευτικές, φιλολαϊκές, ευρωπαϊκές που μπορούν να δώσουν διέξοδο. Τα διλήμματα τα βάζει η ίδια η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα.
ΕΡ: Από την Τοπική Αυτοδιοίκηση διεκδικείτε μια θέση στη Βουλή, γιατί;
ΑΠ: Η εμπειρία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μου έχει δώσει την αντικειμενική γνώση των ζητημάτων της πόλης αλλά και του πολεοδομικού συγκροτήματος καθώς και την εικόνα των δυνατοτήτων που υπάρχουν για την επίλυση σειρά ζητημάτων. Στο Δήμο Νεάπολης-Συκεών, μαζί με μια αποδεδειγμένα επιτυχημένη ομάδα έχουμε καταφέρει πολλά τα τελευταία χρόνια και αυτό το κρατώ στις πολιτικές μου αποσκευές.
Από εκεί και πέρα, όλα τα προηγούμενα χρόνια ήμουν ενεργό στέλεχος του ΠΑ.ΣΟ.Κ, έδωσα πολλές μάχες για την παράταξη – ακόμη και στα δύσκολα για αυτήν χρόνια. Νομίζω ότι είμαι πλέον απόλυτα σίγουρος ότι μπορώ να προσφέρω στους συμπολίτες μου από μια άλλη θέση, γιατί ακριβώς πλέον έχω την εμπειρία, τη γνώση αλλά κυρίως τη θέληση να το κάνω. Τρέχουμε μαζί με συνεργάτες και εθελοντές μια καμπάνια που έχει δώσει βαρύτητα και στα ζητήματα της Θεσσαλονίκης, έχουμε διαμορφώσει την ατζέντα της πόλης και έμμεσα έχουμε υποχρεώσει τους πάντες να τοποθετηθούν για αυτά. Αποφύγαμε γενικότητες, υποσχέσεις, θολά μηνύματα – πήγαμε σε κάθε δήμο, σε κάθε γειτονιά, συνομιλήσαμε, ακούσαμε γιατί σε τελική ανάλυση αυτός είναι ο μόνος τρόπος να εκφράσεις και να εκπροσωπήσεις την κοινωνία το κοινοβούλιο.
ΕΡ: Ποιο είναι το σύνθημα της προεκλογικής σας εκστρατείας;
ΑΠ: «Αλλαγή και στην Α’ Θεσσαλονίκης». Αλλαγή πολιτικών στην Ελλάδα, αλλαγή και στην πόλη μας. Αλλαγή νοοτροπιών, φρέσκες ιδέες, ανανέωση, μάχη και αγώνας για τον τόπο μας, ενδιαφέρον για τα προβλήματα. Βουλευτής των Ελλήνων αλλά ταυτόχρονα και βουλευτής της περιφέρειας, της Θεσσαλονίκης. Η σχέση του ΠΑ.ΣΟ.Κ με τη Θεσσαλονίκη ήταν μεγάλη και βαθιά – πέρασε από μια σημαντική κρίση αλλά τώρα στόχος μας είναι να την αποκαταστήσουμε. Στόχος μας είναι να διατυπωθεί ξανά ένας λόγος αυθεντικά προοδευτικός, συγκεκριμένος, στέρεος για μια σειρά κομβικών ζητημάτων της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης στην Ελλάδα. Πιστέψτε με, τα ζητήματα που έχω συναντήσει σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα είναι τόσα πολλά που εάν οι συμπολίτες με τιμήσουμε με την ψήφο τους θα έχω πολλή δουλειά μπροστά μου.
Θέλω να ξεκαθαρίσω όμως ότι ο αγώνας μας είναι πρωτίστως συλλογικός. Θέλουμε ισχυρό ποσοστό και στην Α’ Θεσσαλονίκης για να σπάσουμε τον κομματικό μονόλογο της Νέας Δημοκρατίας που έχει καταδικάσει την πόλη σε ανυποληψία. Από την άλλη ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει την κουλτούρα των μεγάλων έργων, δεν έχει αγκύρωση στις τοπικές κοινωνίες, δεν έχει μια κομματική δομή ως ιμάντα επικοινωνίας με τους Θεσσαλονικείς. Ισχυρό ΠΑ.ΣΟ.Κ στη Θεσσαλονίκη σημαίνει ισχυρή εκπροσώπηση, οργάνωση και προώθηση μιας προοδευτικής ατζέντας, ανάχωμα στις πολιτικές της εγκατάλειψης, κοινωνική και πολιτική πίεση για άμεσες λύσεις αλλά και μεσοπρόθεσμο σχέδιο.
Για αυτό λέω «Αλλαγή και στην Α’ Θεσσαλονίκης».
ΕΡ: Τι προτείνετε για τα θέματα της εκλογικής σας περιφέρειας;
ΑΠ: Σε εθνικό επίπεδο δίνω – και θα δώσω τη μάχη – για μια γενναία ανακατανομή των πόρων. Είναι αδιανόητο αυτό που γίνεται επί σειρά ετών να είναι όλη η ελληνική περιφέρεια «ρηγμένη» σε αυτήν την μοιρασιά. Αυτό έχει δημιουργήσει μια τρομακτική υστέρηση σε υποδομές που συμπαρασύρει την τοπική οικονομία, τις προοπτικές ανάπτυξης, τη δημογραφία. Προκαλώ όποιον διαβάζει αυτές τις γραμμές να σκεφτεί ένα μεγάλο έργο στην πόλη που να έχει την σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας ή του ΣΥΡΙΖΑ. Άρα πρώτα από όλα ισχυρή φωνή στα κέντρα λήψης αποφάσεων υπέρ της πόλης, υπέρ της βόρειας Ελλάδας, υπέρ της Μακεδονίας. Από εκεί και πέρα αν θα έπρεπε να ιεραρχήσω θα έλεγα πως η μεγαλύτερη πληγή όλων είναι οι ανύπαρκτες συγκοινωνίες και η δυσκολία μετακινήσεων. Είναι ένα ζήτημα που κρατά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα καθηλωμένο. Χάνονται απίστευτες εργατοώρες κάθε μέρα στους δρόμους της πόλης, μολύνεται το περιβάλλον ενώ αν αποτιμηθεί οικονομικά αυτή η αδιανόητη κυκλοφοριακή δυστοπία θα πρέπει να μετράμε ημερησίως πολλά εκατομμύρια χαμένα. Μια καλή σύγχρονη αξιόπιστη συγκοινωνία που θα αγκάλιαζε όμως και τα δυτικά της πόλης και θα έφτανε μέχρι και το αεροδρόμιο θα άλλαζε τον οικονομικό και κοινωνικό χάρτη της πόλης. Ένα ζήτημα είναι η ανυπαρξία ελεύθερων χώρων, οι αδύναμες νοσοκομειακές υποδομές, η ανεργία και η αποβιομηχάνιση, οι χαμηλότεροι μισθοί.
Τέλος, συνολικά το ζήτημα των υποδομών είναι κομβικό. Μετρό, οδικό δίκτυο, σιδηρόδρομος, μετεγκατάσταση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, αντιπλημμυρικά έργα, ενιαίο παραλιακό μέτωπο – είναι όλα project που υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε η πόλη να τα απολαμβάνει από το 2008.