Η διάδοση της κρεατοφαγίας -μαζί με άλλες «δυτικές» συνήθειες παραγωγής και κατανάλωσης- στον αναπτυσσόμενο κόσμο συνοδεύεται από τεράστιες κλιματικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Οι παγκόσμιες διατροφικές τάσεις προάγουν την αυξημένη κατανάλωση κρέατος τη στιγμή που για μια θερμίδα μοσχαρίσιου κρέατος χρειάζονται από μια ως οκτώ θερμίδες δημητριακών.

Από την άλλη πλευρά, το 25% του ατομικού «υδατικού αποτυπώματος» κάθε κατοίκου του πλανήτη αφορά στην κατανάλωση κρέατος, καθώς χρειάζονται πάνω από 15.000 λίτρα νερού για να παραχθεί ένα κιλό κρέατος (σχεδόν όλο αυτό το νερό διοχετεύεται στην άρδευση των καλλιεργειών που παράγουν τις ζωοτροφές).

Η Κίνα κατά της κρεατοφαγίας

Η μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη οικονομία του πλανήτη, η Κίνα -μια χώρα που μαζί με την Ινδία χαρακτηρίζονται ως «κλιματικές βόμβες»- δεσμεύτηκε να περιορίσει την εθνική κατανάλωση κρέατος κατά το ήμισυ.

Για μια χώρα που καταναλώνει το 28% του κρέατος που παράγεται σε όλο τον κόσμο, περίπου το μισό χοιρινό και που ανήκει στους τρεις μεγαλύτερους ρυπαντές, αυτό το σχέδιο αποτελεί τεράστια πρόκληση που θα αποφέρει ανάλογα οφέλη εάν επιτύχει.

Ο μέσος Κινέζος, στη χώρα των 1,3 δισεκατομμυρίων κατοίκων, καταναλώνει 63 κιλά κρέατος ετησίως με τάση αυτή η κατανάλωση να αυξηθεί κατά 30 κιλά ετησίως κατ” άτομο ως το 2030. Οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες αποσκοπούν στη μείωση της κατανάλωσης κρέατος στα 14 με 27 κιλά ετησίως.

Πίσω από την προσπάθεια βρίσκεται το υπουργείο Υγείας της Κίνας το οποίο έχει δώσει κατευθυντήριες οδηγίες για τη δραστική μείωση της κατανάλωσης κρέατος ως μέτρο για τον περιορισμό των ρύπων του θερμοκηπίου από τον κλάδο της κτηνοτροφίας.

Οι αρμόδιοι εκτιμούν ότι μια μείωση 50% στην κατανάλωση κρέατος μεταφράζεται σε εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα ως το 2030.

Εάν αναλογιστούμε ότι οι προβλεπόμενες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για εκείνη τη χρονιά είναι 1,8 δισ. τόνοι τότε μπορούμε να μιλάμε για «κλιματικό μποναμά».

Παγκοσμίως, η κτηνοτροφία και η πτηνοτροφία ευθύνονται για το 14,5% των εκπομπών ρύπων του θερμοκηπίου, περισσότερο από τον τομέα των μεταφορών στο σύνολό του.

Υπάρχουν και άλλες χώρες που θεσπίζουν αντίστοιχα μέτρα, όπως η «πράσινη» Δανία η οποία εξετάζει την επιβολή φόρου στο κόκκινο κρέας.

ΠΗΓΗ: econews