Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Στον τομέα της κινητικότητας και των μεταφορών η κατάσταση παραμένει ρευστή όσον αφορά την Yamaha, Kawasaki, Toyota, Lexus και Mazda πειραματίζονται πάνω στο υδρογόνο.κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί στη βιωσιμότητας. Υπάρχουν οι «σχολές» εκείνες που επενδύουν μανιωδώς στην ηλεκτροκίνηση, όπως η Αμερική και η Ασία, υπάρχουν εκείνοι που θέλουν να συνεχίσουν να εξελίσσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, βλέπε Ιαπωνία, ενώ υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι επενδύουν στο υδρογόνο ως την καλύτερη λύση για το μέλλον της βιωσιμότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Yamaha έχει ήδη ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στον τομέα του υδρογόνου, έχοντας αναπτύξει σοβαρές συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες/κολοσσούς όπως η Toyota, η Mazda και η Kawasaki Heavy Industries. Πριν από έναν χρόνο, η ιαπωνική μάρκα ολοκλήρωσε τον πρώτο της πειραματικό κινητήρα με υδρογόνο ο οποίος τοποθετήθηκε σε ένα Toyota Corolla και αγωνίστηκε στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Fuji στην Ιαπωνία με μεγάλη επιτυχία. Πλέον η Yamaha είναι έτοιμη να τοποθετήσει τον συγκεκριμένο κινητήρα σε οχήματα παραγωγής και θα το κάνει σε συνεργασία με την Lexus.

Ο πρώτος V8 κινητήρας υδρογόνου της Yamaha.

Υδρογόνο σε υγρή μορφή

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της τεχνολογίας υδρογόνου της Yamaha είναι ότι το υδρογόνο θα είναι Το υδρογόνο αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στις μεταφορές.σε υγρή μορφή. Είναι γνωστό ότι σε κανονικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος το υδρογόνο συνηθίζεται να είναι σε αέρια μορφή και για να έρθει σε υγρή μορφή θα πρέπει να ψυχθεί. Μάλιστα η θερμοκρασία που απαιτείται για να φτάσει την υγρή μορφή πρέπει να είναι στους -253 βαθμούς Κελσίου. Γιατί όμως χρειάζεται να μετατρέψουμε το υδρογόνο σε υγρή μορφή; Η απάντηση είναι απλή καθώς όταν το υδρογόνο έρθει σε υγρή μορφή η πυκνότητά του μεγαλώνει και κατ’ επέκταση μπορούμε να χωρέσουμε περισσότερη ποσότητα μέσα στα υπάρχοντα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων.

Οι πρώτες δοκιμές έγιναν πάνω σε ένα Toyota Corolla.

Η τεχνολογία αυτή υπάρχει αρκετά χρόνια τώρα στον τομέα των διαστημικών πυραύλων με την Nasa να το έχει ήδη χρησιμοποιήσει στο SLS σε αποστολή στη Σελήνη. Χρησιμοποιήθηκε υγροποιημένο υδρογόνο και οι αποθήκες καυσίμου ήταν καλυμμένες με παγοκυψέλες για να διατηρηθεί η θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα. Πάνω στον τομέα της διατήρησης χαμηλής θερμοκρασίας στο υδρογόνο προκειμένου να παραμένει σε υγρή μορφή έχει δουλέψει πολύ η Kawasaki η οποία έχει μοιραστεί τα ευρήματα της με την Yamaha.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό είναι το Lexus ROC πάνω στο οποίο θα πειραματιστεί η Yamaha.

Η Lexus πρωτοπορεί

Το επόμενο βήμα λοιπόν είναι η τοποθέτηση του κινητήρα υδρογόνου σε ένα όχημα το οποίο έχει σχεδιάσει η Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση έχει μειώσει τις επενδύσεις στο πιο ουσιαστικό υδρογόνο.Lexus και ονομάζεται ROV Concept. Θα είναι το πρώτο όχημα της Lexus με κινητήρα υδρογόνου και θα είναι τετρακίνητο με δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Περισσότερες πληροφορίες για την ώρα δεν έχουν διαρρεύσει ωστόσο το ROV Concept δεν αποκλείεται να το δούμε ως πρωτότυπο αγωνιστικό να παίρνει μέρος σε αγώνες όπως το Rally Dakar, ενώ για τη Yamaha ίσως αποτελέσει το μηχανικό σύνολο των μελλοντικών οχημάτων UTV και σκαφών. Το υδρογόνο είναι μια πολύ σημαντική λύση στο πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος διότι το μοναδικό πράγμα που παράγεται μετά τον κύκλο καύσης είναι νερό. Για την ώρα όμως η παραγωγή του είναι αρκετά ενεργοβόρα, ενώ και ο τρόπος αποθήκευσης παραμένει άλυτο πρόβλημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι κατασκευαστές οχημάτων επενδύουν στο καυτό θέμα της ανακύκλωσης μπαταριών

Είναι οι ανταλλάξιμες μπαταρίες η καλύτερη λύση βιώσιμης μετακίνησης;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης