Ήθελαν να επωφεληθούν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες για να προβάλουν ένα καινοτόμο τρόπο μεταφοράς στον ουρανό του Παρισιού, όμως αυτοί που προωθούν τα ηλεκτρικά «ιπτάμενα ταξί» αναγκάσθηκαν να κάνουν πίσω, ελλείψει πιστοποίησης.

Ο όμιλος διαχείρισης αεροδρομίων ADP και η γερμανική νεοφυής (start-up) αεροναυτική εταιρεία Volocopter έχουν πλέον στόχο να πραγματοποιήσουν μια πτήση «από τώρα μέχρι το τέλος της χρονιάς» από μια πλωτή εξέδρα στο Σηκουάνα, ανακοίνωσαν σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο, τέσσερις ημέρες πριν από τη λήξη των Αγώνων.

Οι δύο επιχειρήσεις προβλέπουν πλέον να οργανώσουν επιδείξεις πτήσης με ένα πρωτότυπο εναέριο όχημα, χωρίς επιβάτη, σήμερα και την Κυριακή στο αεροδρόμιο του Σεν-Σιρ-λ’Εκόλ, στην περιφέρεια του Παρισιού, σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων από το πάρκο των Ανακτόρων των Βερσαλλιών, όπου διεξάγονται ιππικοί αγώνες.

Η πιστοποίηση του Volocity, του εναέριου οχήματος που έχει σχεδιασθεί και κατασκευασθεί από τη Volocopter και θα πετάει σε ύψος μεγαλύτερο των 50 μέτρων, «αναβλήθηκε για μερικές εβδομάδες» για λόγους που συνδέονται με τους κινητήρες του, εξήγησε ο Έντουαρντ Άρκραϊτ, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ADP, ο οποίος διαχειρίζεται τα αεροδρόμια της περιφέρειας του Παρισιού, μεταξύ των οποίων αυτά του Παρισιού-Σαρλ-ντε-Γκωλ και του Ορλύ, αλλά και του Σεν-Σιρ.

Αρχικά οι ADP και Volocopter, με την υποστήριξη της περιφέρειας του Ιλ-ντε-Φρανς, ήθελαν να πραγματοποιήσουν πειραματικές πτήσεις από μια διαμορφωμένη εξέδρα αγκυροβολημένη σε μια αποβάθρα του Σηκουάνα στο ανατολικό Παρίσι, ώστε να επωφεληθούν από την παγκόσμια προβολή των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ο στόχος είναι να καταδειχθεί ότι είναι εφικτός ένας νέος τρόπος μεταφοράς σε πυκνοκατοικημένες αστικές ζώνες, με την κυκλοφορία αυτών των εναέριων οχημάτων κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL στα αγγλικά) ανάμεσα σε διάφορα σημεία στα οποία θα τοποθετηθούν κατάλληλες εξέδρες, τα αποκαλούμενα «vertiports».

Μεταξύ αυτών είναι η εγκατάσταση του Σεν-Σιρ, η οποία πρόκειται να εγκαινιασθεί σήμερα και θα περιλαμβάνει μια θέση επιθεώρησης των αποσκευών των επιβατών, ένα σταθμό φόρτισης των εναέριων οχημάτων και μια περιοχή στάθμευσής τους, δήλωσε ο Άρκραϊτ.

Η Volocopter δεν κατάφερε να λάβει εγκαίρως μια πιστοποίηση από τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA, AESA).