Η πρωτοβουλία των Γάλλων να διοργανώσουν για πρώτη φορά στα χρονικά τελετή έναρξης Ολυμπιακών Αγώνων εκτός σταδίου, δεν δικαιώθηκε ούτε στο ελάχιστο από το τελικό αποτέλεσμα.

Πραγματικά πιο κιτς τελετή έναρξης Ολυμπιακών αγώνων δεν θα μπορούσε να υπάρξει.

Το θέαμα στο Παρίσι ήταν εξαιρετικά φτωχό, με ελάχιστες έως καθόλου πρωτότυπες εμπνεύσεις, δεν είχε κανένα πρωτότυπο εύρημα και το όλο σκηνικό στον ποταμό Σηκουάνα έδειχνε ακόμη και στα μάτια του πλέον αδαούς ότι είναι στημένο με μεγάλη προχειρότητα.

Υπήρξαν πολλές στιγμές, που φαινόταν ξεκάθαρα σαν να μην έχουν κάνει καθόλου πρόβες οι συμμετέχοντες στην τελετή, την ώρα που οι παραλληλισμοί πολλές φορές ήταν εξαιρετικά ατυχείς.

Η ελληνική αποστολή παρέλασε πρώτη με σημαιοφόρους τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη στο τελετουργικό.

Παρ’ όλα αυτά η τηλεοπτική κάλυψη ήταν απαράδεκτη, με αποκορύφωμα το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης «εξαφάνισε» τον σημαιοφόρο της ελληνικής αποστολής τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, την ώρα που η ελληνική αποστολή διέσχιζε τον Σηκουάνα, πάνω στο πλοιάριο.

 

Αδιαμφισβήτητα το όλο θέαμα δεν ήταν αντάξιο τελετής έναρξης Ολυμπιακών Αγώνων, πολύ δε περισσότερο συγκρινόμενο με τελετές προηγούμενων διοργανώσεων που πραγματικά έγραψαν ιστορία και έμειναν ανεξίτηλα χαραγμένες στη μνήμη όσων τις παρακολούθησαν.

Το σύνθημα της γαλλικής επανάστασης, «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη» (Liberté, Égalité, Fraternité), ουσιαστικά λοιδορήθηκε, με τις επιλογές των Γάλλων διοργανωτών.

Ειδικότερα, εξαιρετικά ατυχής ήταν η επιλογή του Γάλλου σκηνοθέτη να κάνει πλάνα δείχνοντας μέλη της τρανς κοινότητας την ώρα που γινόταν αναφορά για την ισότητα (Égalité).

Η ισότητα φυσικά δεν αφορά, μόνο αυτό, αλλά πολλά περισσότερα πράγματα που ενέπνευσαν τη Γαλλική Επανάσταση, την ισότητα μεταξύ και φτωχών και πλουσίων, ισχυρών και αδυνάτων.

Όπως ήταν φυσικό στα Social Media, έγινε… πάρτι,  για την κιτς τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων του 2024 στις όχθες του Σηκουάνα.

Παραθέτουμε μερικά από τα tweets… λατρείας για την τελετή έναρξης στο Παρίσι:


Το χρονικό της τελετής έναρξης

Με τον καιρό να μην είναι σύμμαχος των διοργανωτών ξεκίνησε η τελετή έναρξης, καθώς διεξήχθη υπό έντονη βροχόπτωση.

Η μεγάλη διαφορά με τις τελετές έναρξης προηγούμενων Ολυμπιακών Αγώνων ήταν ότι αυτή στο Παρίσι έγινε για πρώτη φορά εκτός σταδίου.

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε κατά μήκος μίας διαδρομής 6 χιλιομέτρων στον Σηκουάνα.

Όσοι πήγαν στην τελετή έναρξης επιχειρούν με κάθε δυνατό τρόπο να προστατευτούν από τη βροχή

 

 

 

 

Από νωρίς πήραν τη θέση τους στις εξέδρες για το τελετουργικό περίπου 300.000 Γάλλοι, όπως φυσικά και ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, έφτασε στην «Πόλη του Φωτός» για να δώσει το παρών στην τελετή έναρξης της σπουδαίας διοργάνωσης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Μαρέβα Γκραμπόφσκι
Το πρωθυπουργικό ζεύγος προσπαθεί να προστατευτεί από τη βροχή με νάιλον…

Από τη γέφυρα Αούστερλιτς (Austerlitz) μέχρι το Τροκαντερό, 6.800 αθλητές και 205 αποστολές χωρών, επιβιβασμένες σε 85 σκάφη, άρχισαν να κατεβαίνουν το ποτάμι κατά τη διάρκεια μιας άνευ προηγουμένου παρέλασης, κάτω από συνεχή βροχή, που όσο περνούσε η ώρα δυνάμωνε ολοένα και περισσότερο.

Το σκάφος της Ελλάδας, διέσχισε τη γέφυρα Αούστερλιτς, γύρω στις 20:40 όταν ένας τοίχος με νερό, που επρόκειτο να χυθεί κάτω από τη γέφυρα, άνοιξε.

Έτσι ελευθερώθηκε το πέρασμα για το «γαλανόλευκο» σκάφος, που ήταν το πρώτο από τα 85 που διέσχισαν τον Σηκουάνα.

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο και η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη ήταν οι σημαιοφόροι της χώρας μας, η οποία θα εκπροσωπηθεί στο Παρίσι από 100 αθλητές.

Φωτογραφίες από την παρέλαση της ελληνικής αποστολής:

Το σκάφος που μετέφερε την ελληνική αποστολή

 

H άφιξη της ελληνικής αποστολής όπως παρουσιάστηκε από γιγαντοοθόνη

 

H αναμνηστική φωτογραφία της Εθνικής μπάσκετ ανδρών από την τελετή έναρξης

Βίντεο με τις αποστολές άλλων χωρών:

 

 

 

 

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αποστολή του Ισραήλ αποδοκιμάστηκε από μερίδα του κόσμου.

 

 

 

 

Η ολιγομελής αποστολή του Μπουτάν
O ΛεΜπρον Τζέιμς, ο οποίος ήταν σημαιοφόρος της αποστολής των ΗΠΑ στην τελετή
Ο Ράφα Ναδάλ έχοντας αγκαλιά το παιδάκι του

Με την παρέλαση των 206 Εθνών να συνεχίζεται όλα τα φώτα στράφηκαν στη Lady Gaga, η οποία ήταν ένα από τα «βαριά χαρτιά» των διοργανωτών στο κομμάτι της διασκέδασης, στην τελετή έναρξης, με την εντυπωσιακή Αμερικανίδα performer να δίνει το δικό της σόου, το οποίο έντυσαν μουσικά, πνευστά και έγχορδα όργανα.

Συγκεκριμένα ερμήνευσε διασκευασμένο το «My thing in feather» της Zizi Jeanmaire, κοντά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων.

 

Πάντως, η«Equipe» έκανε λόγο ότι η εμφάνιση της Lady Gaga ήταν μαγνητοσκοπημένη και όχι Live, σε ένα σόου, όπου στη διάρκειά του υπήρξε ένα απρόοπτο, καθώς ένας χορευτής έπεσε στη σκηνή.

Στους θεατές προσφέρθηκαν απεικονίσεις της Γαλλίας που μοιάζουν με καρτ ποστάλ, ενώ σε μία τεράστια σειρά στις όχθες του Σηκουάνα υπήρχαν χορευτές καμπαρέ Μουλεν Ρουζ (Moulin Rouge).

Από την τελετή δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά στη Γαλλική Επανάσταση, ενώ η μεγάλη έκπληξη έγινε όταν οι Gojira, ένα γαλλικό metal συγκρότημα με διεθνή αύρα, συνεργάστηκαν με τη Γαλλοελβετίδα τραγουδίστρια όπερας Μαρίνα Βιότι (Marina Viotti) για να ερμηνεύσουν το «Ah! Ca ira», ένα γαλλικό επαναστατικό τραγούδι, πριν κάνει την εμφάνισή της η Γαλλίδα ποπ σταρ, Άγια Νακαμούρα, η οποία κυριολεκτικά ξεσήκωσε το κοινό.

Με 60 μουσικούς από τη ορχήστρα της Γαλλικής Ρεπουμπλικανικής Φρουράς και 36 ερμηνευτές από τη χορωδία του γαλλικού στρατού, η Γαλλίδα μέγα ποπ σταρ παρουσιάστηκε στην Pont des Arts, μια γέφυρα που συνδέει το Ινστιτούτο της Γαλλίας με το Μουσείο του Λούβρου, ενώνοντας τον ακαδημαϊκό κόσμο και τις τέχνες, όπου τραγούδησε μερικές από τις πιο γνωστές επιτυχίες της.

Ντυμένη με ένα χρυσό φόρεμα του οίκου Dior, ξεκίνησε «παντρεύοντας» δύο επιτυχίες του Σαρλ Αζναβούρ, For me formidable και το La Bohême γνωρίζοντας την αποθέωση.

Στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων, που καταστράφηκε από μια γιγαντιαία πυρκαγιά το 2019, παρουσιάστηκε μια ιδιαίτερη παράσταση. Καλλιτέχνες χόρεψαν προσκολλημένοι στα ικριώματα του καθεδρικού ναού που πρόκειται να ανοίξει ξανά τις πόρτες του στις 8 Δεκεμβρίου μετά από μεγάλες εργασίες αποκατάστασης.

 

Οι διοργανωτές εν συνεχεία προέβαλαν ένα βίντεο με πρωταγωνιστή τον Ζινεντίν Ζιντάν, ενώ νωρίτερα είχε παρουσιαστεί βίντεο για την ισότητα και για τα μετάλλια, που σε λίγες ημέρες θα κοσμούν τους λαιμούς των αθλητών, οι οποίοι θα διακριθούν στο Παρίσι.

 

Βέβαια, την παράσταση φυσικά έκλεψαν τα Μινιόνς, οι ήρωες ενός από τα πιο αγαπημένα παιδικά, που… εισέβαλαν στην τελετή, «κλέβοντας» τη Μόνα Λίζα.

Όλα τα βλέμματα στη συνέχεια στράφηκαν στην «mezzo soprano», Αξέλ Σεν Σιλέ, η οποία από τη στέγη του Grand-Palais ερμήνευσε τον εθνικό ύμνο της Γαλλίας (Μασσαλιώτιδα), όπως δεν τον έχουμε ξανακούσει, την ώρα που η βροχή δεν έλεγε να κοπάσει.

 

 

 

Οι άσχημες καιρικές συνθήκες λοιπόν οδήγησαν αρκετούς θεατές, καθώς και αρκετές αποστολές ομάδων, που μόλις είχαν παρελάσει, στην απόφαση να αποχωρήσουν από την τελετή, με αποτέλεσμα να μην έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις 10 σημαντικότερες γυναίκες στην ιστορία της χώρας να αναδύονται με χρυσά αγάλματα.

Μια περίεργη μίξη με break dance και όπερα πήρε τη μουσική σκυτάλη στο τελετουργικό, με έναν τραγουδιστή όπερας να ξεκινάει το σόου του με φιγούρα breaking dance, πριν τα φώτα πέσουν πάνω στον Rim’K, έναν από τους πιο ξεχωριστούς Γάλλους ράπερ.

Ακολούθησε… επίδειξη μόδας στο Παρίσι, κάτι που λίγο έως πολύ ήταν αναμενόμενο, δεδομένου ότι γαλλική μόδα είναι από τις πιο γνωστές στον κόσμο, την ώρα που συνεχιζόταν η παρέλαση των εθνών στον Σηκουάνα.

Στις 22:50 η πολυπληθής αποστολή (αριθμεί 592 μέλη) των ΗΠΑ, με τον Λεμπρόν Τζέιμς και τη Κοκό Γκοφ να είναι σημαιοφόροι, έκανε την εμφάνισή της, ενώ δύο λεπτά αργότερα, τελευταία διέσχισε τον Σηκουάνα η γαλλική αντιπροσωπεία.


Εν συνεχεία το τελετουργικό περιελάμβανε χορευτικό σόου για τη γιορτή της διαφορετικότητας, υπό τους ήχους ηλεκτρονικής μουσικής, με τον ύμνο των 90s «Freed from desire» να δονεί την ατμόσφαιρα στην πόλη του Φωτός.

Με έναν μπλε τραγουδιστή να ενσαρκώνει τον θεό του κρασιού, Διόνυσο, με το κομμάτι «Nu» και την τραγουδίστρια, Juliette Armanet να είναι πάνω σε μία σχεδία, έχοντας μπροστά της ένα φλεγόμενο πιάνο, τραγουδώντας τον ύμνο του John Lennon για την ειρήνη,«Imagine» συνεχίστηκε το μουσικό κομμάτι της τελετής, για να ακολουθήσει η παρουσία ενός μεταλλικού ανθρώπου, ο οποίος με το επίσης μεταλλικό άλογό του κάλπαζε για να διασπείρει το μήνυμα της παγκόσμιας ειρήνης.

 

 

Οι σημαίες όλων των χωρών μπήκαν στο Τροκαντερό κάτω από τη σκιά του Πύργου του Άιφελ, με έναν… άγνωστο ιππέα να τελειώνει τη διαδρομή με το άλογό του, παραδίδοντας την ολυμπιακή σημαία, η οποία στις 23:36 υψώθηκε υπό τους ήχους του Ολυμπιακού ύμνου.

 

Ακολούθησαν οι ομιλίες των Τόνι Εσταγκέ (πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής “Παρίσι 2024”), Τόμας Μπαχ (πρόεδρος της ΔΟΕ), Εμμανουέλ Μακρόν (Γάλλος πρόεδρος), ενώ στη συνέχεια ο Ζινεντίν Ζιντάν παρέλαβε την Ολυμπιακή Φλόγα από τον… μυστηριώδη άνθρωπο και την παρέδωσε στον διάσημο Ισπανό τενίστα, Ράφα Ναδάλ.

Ο «βασιλιάς» του Ρολάν Γκαρός με τη σειρά του την έδωσε στην Αμελί Μορεσμό, μια από τις μεγαλύτερες τενίστριες όλων των εποχών, εν συνεχεία η φλόγα έφτασε στα χέρια του παλαίμαχου Γάλλου NBAer, Τόνι Πάρκερ για να καταλήξει σε αυτά των Μαρί-Ζοσέ Περέκ και Τέντι Ρινέ, που ήταν οι δύο τελευταίοι λαμπαδηδρόμοι.

Οι Γάλλοι είχαν σχεδιάσει ο βωμός της ολυμπιακός φλόγας να είναι ένα αερόστατο που ανέβηκε στον ουρανό του Παρισιού, με την τελετή έναρξης να ολοκληρώνεται με την ερμηνεία της Σελίν Ντιόν στον Πύργο του Άιφελ.