To νέο Μουσείο Ακρόπολης “ένα από τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου”, αναφέρει σε δισέλιδο αφιέρωμά της η αυστραλιανή εφημερίδα The Sun-Herald, δίνοντας έμφαση στην αρχιτεκτονική του κτιρίου, στην αξία των έργων τέχνης που φιλοξενούνται και στον τρόπο έκθεσής τους και τέλος στα Γλυπτά του Παρθενώνα που λείπουν και στο αίτημα επιστροφής τους.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το νέο Μουσείο Ακρόπολης συγκεντρώνει μερικούς από τους σημαντικότερους ελληνικούς θησαυρούς και προβάλλεται ιδιαίτερα τουριστικά.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην περιγραφή της αίθουσας του Παρθενώνα, της “χρυσής κορωνίδας του Μουσείου”, όπου γίνεται προσομοίωση του σημαντικότερου αρχιτεκτονικού έργου της αρχαιότητας.
Οι εξωτερικοί τοίχοι, υπογραμμίζεται, καλύπτονται από γυαλί, γεγονός που επιτρέπει στον επισκέπτη να έχει σφαιρική θέα – μεταξύ άλλων και του ίδιου του Παρθενώνα. Στο κέντρο της αίθουσας προβάλλεται βίντεο με θέμα την ιστορία του Παρθενώνα και των γλυπτών που τον κοσμούν δίνοντας την εικόνα του μνημείου, όπως ήταν στην αρχαιότητα. Εντυπωσιακά είναι κυρίως τα γλυπτά, τα αετώματα και οι ζωφόροι του Παρθενώνα, τα οποία έχουν συντηρηθεί με σύγχρονα μέσα.
Τονίζεται, ωστόσο, ότι πολλά από τα πρωτότυπα γλυπτά βρίσκονται στο Λονδίνο. Αφαιρέθηκαν από το Λόρδο Έλγιν,στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν η Αθήνα ήταν υπό την κυριαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.Και η Ελλάδα έχει διατυπώσει επανειλημμένα το αίτημα επιστροφής τους.
Ως τώρα ένας από τους βασικούς λόγους που οι Βρετανοί επικαλούνταν για τη μη επιστροφή τους ήταν η απουσία κατάλληλου χώρου έκθεσής τους.
Ωστόσο, συνεχίζει το δημοσίευμα, η Αθήνα διαθέτει πλέον ένα τέλειο βάθρο για τα γλυπτά και το βρετανικό επιχείρημα φαίνεται όλο και περισσότερο αδύναμο.
Καταλήγοντας η εφημερίδα εύχεται τα γλυπτά του Παρθενώνα να επανενωθούν σύντομα και τονίζει ότι σε κάθε περίπτωση το νέο Μουσείο Ακρόπολης συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων του κόσμου.