Σχεδόν μέσα σε κάθε σπίτι υπάρχει τουλάχιστον μία συσκευή τηλεόρασης, η οποία λειτουργεί ανάλογα με το καθημερινό πρόγραμμα της οικογένειας, τις συνήθειες και τα γούστα της, για κάποιο μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα παιδιά συμμετέχουν στην τηλεθέαση με τον δικό τους ρυθμό και τις δικές τους προτιμήσεις. H τηλεόραση αποτελεί για αυτά, από τις πολύ μικρές ηλικίες, πόλο έλξης. Τα παιδιά ξέρουν ότι σχεδόν πάντα, αν ανοίξουν την τηλεόραση, θα βρουν ένταση, δράση, συγκίνηση, διασκέδαση, συντροφιά.
Τα παιδιά γοητεύονται από τα τηλεοπτικά προγράμματα, γιατί θέλουν ήρωες, φιγούρες-πρότυπα που μπορούν να υπερνικούν όρια τόπου και χρόνου, λογική και τάξη, να αναποδογυρίζουν την πραγματικότητα, να χρησιμοποιούν το θάρρος, τη δύναμη, την ευστροφία και τη φαντασία τους και να τα βάζουν με μεγαλύτερους και δυνατότερους.
Είναι αλήθεια ότι η τηλεόραση, όπως και όλα τα άλλα οπτικοακουστικά μέσα που προσφέρουν έστω και παθητικά εναλλαγή και δράση, ασκεί μεγάλη έλξη πάνω στα παιδιά. Πολλά ακούγονται για τις αρνητικές επιδράσεις της τηλεόρασης στην πνευματική και ψυχική ανάπτυξη του παιδιού, αλλά ένα παιδί που μεγαλώνει σε ένα οικογενειακό περιβάλλον όπου υπάρχουν άνθρωποι που εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για αυτό δεν διατρέχει σημαντικούς κινδύνους από την παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων.
Δύσκολα ένα ψυχοκοινωνικά υγιές παιδί θα εγκατέλειπε το παιχνίδι με τους φίλους του για να «κολλήσει» στην τηλεόραση. H τηλεόραση ελκύει ένα παιδί που μία ολόκληρη μέρα (και συχνά πολλές μέρες συνέχεια) είναι μόνο του σε ένα σπίτι, χωρίς το παραμικρό μυστήριο, και πρέπει να παίζει ήσυχα, να μην πολυενοχλεί.
Διαβάστε τη συνέχεια στο govastileto.gr