Πολλοί γονείς αναρωτιούνται αν υπάρχει η ιδανική στιγμή για να μάθουν στο παιδί τους για το σεξ και αν αυτό θα έχει επιπτώσεις στο παιδί σε όσον αφορά στην μετέπειτα σεξουαλική του ζωή. Ιδανική χρονική στιγμή δεν υπάρχει, διότι το ίδιο το παιδί θα μας κατευθύνει με την εγγενή περιέργειά του.

Ακόμη και στα 2 ή 3 του χρόνια, ένα παιδί διακατέχεται από έντονη περιέργεια για το πώς γεννιούνται τα μωρά. Στις ηλικίες αυτές καλό είναι να απαντάμε στην συμβολική γλώσσα του παιδιού, με απλοϊκό και ταυτόχρονα συγκεκριμένο τρόπο. Λ.χ. ότι η κοιλιά της μαμάς είναι ένα ζεστό σπιτάκι μέσα στο οποίο μεγαλώνει το μωρό μέχρι να έρθει στον κόσμο και σε αυτό βοηθάει και ο μπαμπάς για να γίνει.

Από το δημοτικό το παιδί θα λαμβάνει ερεθίσματα τόσο από την επαφή με το δικό του σώμα όσο και με τους συμμαθητές του, οπότε τότε περνάμε το μήνυμα ότι οι ερωτικές περιπτύξεις είναι κάτι φυσιολογικό που γίνεται στην (προ-) ενήλικη ζωή και επ’ ουδενί δεν είναι κακό ή ντροπή.

Η έκθεση του γυμνού σώματος από τον γονιό προς το παιδί θα πρέπει να γίνεται με όρια (ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τον γονιό του αντίθετου φύλου) ενώ στο παιδί λέμε ότι το γυμνό είναι προσωπικό, αλλά ταυτόχρονα το αφήνουμε ελεύθερο να εκφράζεται με το σώμα του δίχως να τον ενοχοποιούμε. Π.χ. είναι επιλογή του να φοράει ή όχι σουτιέν στο μαγιό της παραλίας ένα κοριτσάκι ανάλογα με το πόσο άνετα αισθάνεται.

Στην εφηβεία, σύμφωνα με τα νέα, οι συζητήσεις μπορούν να γίνονται ανοικτά και σε βάθος, δίχως όμως ο έφηβος να νιώσει πίεση και να περιλαμβάνουν ενημέρωση για το AIDS, μεθόδους αντισύλληψης, σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα αλλά και ενημέρωση γύρω από τις συναισθηματικές διαστάσεις των ερωτικών σχέσεων.

Διαβάστε περισσότερα στο govastileto.gr