Διασκεδαστικά παιχνίδια για να βελτιωθούν οι ικανότητες του παιδιού σας.

Βελτίωση της κριτικής σκέψης του παιδιού σας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμορφο ανακάτεμα.

Οι ικανότητες της κριτικής σκέψης των παιδιών προκαλούνται όταν τους ζητείται να περιγράψουν όμορφα πράγματα ή όμορφες εμπειρίες με αρνητικούς όρους. Θα πρέπει επίσης να επιστρατεύσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες για να μπορέσουν να εκφράσουν τις ιδέες τους επαρκώς μέσω της περιγραφικής γλώσσας. Αυτό το παιχνίδι είναι πολύ διασκεδαστικό και για ταξίδια.

Τι θα βελτιώσει με αυτή τη δραστηριότητα
Ικανότητες γλώσσας, σκέψης και ακοής.


Τι θα χρειαστείτε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μικρές ορθογώνιες καρτέλες.
Μαρκαδοράκι.

Τι να κάνετε:

Γράψτε λέξεις που περιγράφουν όμορφα πράγματα πάνω στις κάρτες. Για παράδειγμα: διακοπές, νέο μωρό, αεροπλάνο, πάρκο, τριαντάφυλλο, κουταβάκι, λουλούδια, πίτσα, ηλιοβασίλεμα, ωκεανός, βουνά, παγωτό, κύκνος, πισίνα.

Παίκτες:

Αρχηγός του παιχνιδιού.
5 με 20 παίκτες.

Κανόνες του παιχνιδιού

Ο αρχηγός του παιχνιδιού ανακατεύει τις κάρτες και τις τοποθετεί ανάποδα στο τραπέζι. Ο πρώτος παίκτης τραβάει την πρώτη κάρτα και την κοιτάει. Ο παίκτης τότε πρέπει να περιγράψει τη λέξη με έναν τρόπο που την κάνει να ακούγεται σαν κάτι άσχημο, δυσάρεστο ή μη ελκυστικό. Για παράδειγμα, για να περιγράψει τις διακοπές, ο παίκτης μπορεί να πει: «κρατάνε πολύ, είναι ακριβές, και πάντα χάνεσαι». Για να περιγράψει ένα χωνάκι παγωτό, μπορεί να πει: «Λερώνεσαι με αυτό, τρέχει στο χέρι σου και το βρίσκεις σε παράξενες γεύσεις».

Αφού ο παίκτης θα περιγράψει το αντικείμενο, η ομάδα μπορεί να κάνει πέντε ερωτήσεις για να προσπαθήσουν να μαντέψουν ποιο είναι.

Αν κανένας δεν το μαντέψει μετά τις πέντε ερωτήσεις, ο αρχηγός του παιχνιδιού ονοματίζει το αντικείμενο και δίνει στον παίκτη που το περιέγραψε πέντε πόντους. Το παιχνίδι συνεχίζεται. Ο παίκτης με τους περισσότερους πόντους στο τέλος του παιχνιδιού κερδίζει.

Βελτίωση των μαθηματικών ικανοτήτων

Ομαδοποίηση αντικειμένων

Καθώς τα παιδιά αρχίζουν και αντιλαμβάνονται τον κόσμο γύρω τους, βοηθήστε τα να κάνουν παρατηρήσεις για ομάδες αντικειμένων, και χωρίστε κατά κατηγορίες, ή ταξινομείστε αυτά τα αντικείμενα με ποικίλα σετ κριτηρίων. Θα βοηθήσετε το παιδί σας να καταλάβει έννοιες όπως μεγαλύτερο, μακρύτερο, βαρύτερο, και να παρατηρήσει αυτές τις ιδιότητες στα πράγματα που το περιβάλλουν.

Τι θα βελτιώσει με αυτή τη δραστηριότητα:

Ικανότητες στα μαθηματικά και στη σκέψη του.

Τι θα χρειαστείτε:

Λίγα από κάθε ομάδα αντικειμένων:
Παστέλ
Νομίσματα
Μολύβια
Παπούτσια
Πέτρες
Κύπελλα

Προετοιμασία: Συγκεντρώστε οποιοδήποτε από τα παραπάνω αντικείμενα σε ένα τραπέζι.

Τι να κάνετε: Ζητήστε από το παιδί σας να βάλει τα αντικείμενα σε τάξη, οργανώνοντας τα κατά ύψος, συνολικό μέγεθος, βάρος και χρώμα. Συζητήστε για τις διαφορές και προσθέστε ένα δεύτερο κριτήριο στην ταξινόμηση – για παράδειγμα ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος. Μόλις το παιδί θα αρχίσει να το κατέχει καλά, βάλτε το να κάνει το ίδιο και για ανόμοια αντικείμενα, με βάση το μέγεθός τους ή το βάρος τους.

Βελτίωση των ακουστικών ικανοτήτων του

Ποιος χτυπάει την πόρτα μου; (3 με 5 χρονών)

Αυτό το απλό παιχνίδι χρησιμοποιεί τους αγαπημένους φίλους του παιδιού σας – τη συλλογή με τα λούτρινα ζωάκια του – για να βελτιώσει τις ακουστικές του ικανότητες.

Τι θα βελτιώσει με αυτή τη δραστηριότητα:
Ακουστικές, γλωσσικές και νοητικές ικανότητες.

Τι θα χρειαστείτε:  Μια ποικιλία από τις αγαπημένες κούκλες ή λούτρινα ζωάκια του παιδιού σας.
Μια καρέκλα.

Τι να κάνετε:

Μαζέψτε έναν αριθμό από τις αγαπημένες κούκλες ή παιχνίδια του παιδιού σας. Έπειτα βάλτε το παιδί σας να καθίσει σε μια καρέκλα με γυρισμένη πλάτη προς τα παιχνίδια του.

Σηκώστε μια από τις κούκλες του ή τα παιχνίδια του, και έπειτα χτυπήστε το πίσω μέρος της καρέκλας. Βάλτε το παιδί σας να ρωτήσει ποιος χτυπάει την «πόρτα». Μεταμφιέστε τη φωνή σας σαν να μιλάει το παιχνίδι και δώστε του στοιχεία. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε «εγώ είμαι, ο χνουδωτός νυχτερινός σου φίλος». Δώστε περισσότερα στοιχεία αν το παιδί σας δεν μπορεί να καταλάβει ποια κούκλα ή ποιο παιχνίδι του «χτυπάει».

Αφού τελειώσετε με όλους τους «φίλους» του, αλλάξτε και βάλτε το παιδί σας να σας δίνει τα στοιχεία. Με το να αλλάζετε σειρά, επιτρέπετε στο παιδί σας να αναπτύξει τις γλωσσικές, όπως και τις ακουστικές του ικανότητες.

Επιστημονική διασκέδαση

Μαγνήτες

Ο πειραματισμός είναι μια από τις βασικές δραστηριότητες στην ανάπτυξη κάθε παιδιού. Αυτή η δραστηριότητα θα δώσει στο παιδί σας την ευκαιρία να πειραματιστεί βλέποντας ποια αντικείμενα θα τραβήξει ο μαγνήτης. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να συζητήσουν μαζί σας γιατί πιστεύουν ότι συγκεκριμένα αντικείμενα τραβιούνται από το μαγνήτη, ενώ άλλα όχι.

Τι θα βελτιώσει με αυτή τη δραστηριότητα: Επιστήμη και ικανότητες σκέψης.

Τι θα χρειαστείτε:

Καρφιά
Συνδετήρες
Πλαστικές ετικέτες
Παραμάνες
Ξυλάκια από γλειφιτζούρι
Μολύβια
Έναν μαγνήτη (ενδεχομένως από το ψυγείο σας)
Ένα κομμάτι χαρτόνι
Ένα κομμάτι χαρτί.

Προετοιμασία:

Απλώστε τα αντικείμενα πάνω σε ένα τραπέζι. Κάντε ένα διάγραμμα, χωρίζοντας ένα κομμάτι χαρτιού στη μέση, πάνω στο οποίο μπορείτε να σημειώσετε ποια αντικείμενα μπορεί να τραβήξει ο μαγνήτης και ποια όχι.

Τι να κάνετε:

Απλά αφήστε το παιδί σας να αρχίσει να πειραματίζεται κρατώντας το μαγνήτη πάνω από διάφορα αντικείμενα και βλέποντας αν κολλάνε πάνω του. Σημειώστε τα αντικείμενα κάτω από τις στήλες του χαρτιού που έχετε χωρίσει στη μέση. Έπειτα αφήστε το παιδί σας να πειραματιστεί με έναν άλλο τρόπο, βάζοντας ένα από τα αντικείμενα που κολλάνε στο μαγνήτη, πάνω σε ένα κομμάτι χαρτόνι. Βάλτε το παιδί σας να μετακινήσει το μαγνήτη κάτω από το χαρτόνι για να δει τι θα γίνει.

Βελτίωση των αναγνωστικών του ικανοτήτων

Ετικέτες καιρού

Δοκιμάστε αυτή τη διασκεδαστική δραστηριότητα με τα παιδιά σας για να βελτιώσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητες.

Τι θα χρειαστείτε:

Μεγάλων διαστάσεων χαρτί.
Μαρκαδόροι (διαφόρων χρωμάτων).

Προετοιμασία:

Ζωγραφίστε πέντε μεγάλα κουτιά σε ένα κομμάτι χαρτί, και κάντε το ίδιο και για το παιδί σας. Εξηγήστε του ότι θα καταγράφετε τον καιρό της εβδομάδας ζωγραφίζοντας ένα σύμβολο σε κάθε κουτί.

Τι να κάνετε:

Συζητήστε με το παιδί σας τους τύπους των συμβόλων που θα ζωγραφίσετε. Για παράδειγμα, ένας ήλιος, ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου, ένα λουλούδι, ένα μαγιό, ένα μπουκάλι αντηλιακό είναι όλα καλά σύμβολα για να απεικονίσουν μια ηλιόλουστη ημέρα. Ενθαρρύνετε το κάθε παιδί να χρησιμοποιήσει τα σύμβολα που του αρέσουν περισσότερο. Συνεχίστε το παιχνίδι χρησιμοποιώντας περισσότερα πιθανά σύμβολα κάθε μέρα. Στο τέλος της εβδομάδας, βάλτε τα παιδιά σας να σας υπαγορεύσουν μια πρόταση για τον καιρό της εβδομάδας, και για τα σύμβολα που χρησιμοποίησαν για να τον απεικονίσουν.

Παραλλαγή

Χρησιμοποιήστε διαφορετικά σύμβολα για να απεικονίσετε άλλες καθημερινές καταστάσεις ή δραστηριότητες. Για παράδειγμα, βάλτε τα παιδιά να σκεφτούν και να καταγράψουν σύμβολα για το πώς ένιωσαν κάθε μέρα, ή τι φόρεσαν κάθε μέρα.

Πηγή: 0-6.gr
Επιμέλεια: Κατερίνα Θέου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης