Αγαπημένοι μου γονείς,

το σπίτι είναι ο πιο οικείος χώρος για την οικογένεια. Η μητέρα είναι εύκολο να παρακινήσει το παιδί να τη βοηθήσει στο νοικοκυριό. Όμοια, ο πατέρας με τις δουλειές στον κήπο, το βάψιμο, τα μαστορέματα, χαίρεται που είναι μαζί και δημιουργεί την αρχή της επικοινωνίας με το παιδί του. Μαμά-μπαμπάς-παιδί ενισχύουν το δέσιμό τους, μαθαίνουν τη συνεργασία, το παιδί μαθαίνει να βάζει στόχους, να προσπαθεί και να επιτυγχάνει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παραθέτονται 10-στάδια οργάνωσης του παιδιού για να θέλει να κάνει δουλειά μαζί με κάποιον γονιό του. Μόλις πει ο γονιός: «Τώρα, Μανώλη μου, θα φτιάξουμε μαζί το δωμάτιό σαν να ‘ναι καινούριο» πρέπει:

1- Να υπάρχει ωραία ατμόσφαιρα και εμπιστοσύνη με το παιδί. Έτσι, όποτε ο γονιός μιλάει ή προτείνει ή δίνει εντολή, το παιδί υπακούει με χαρά. «Καρδιά μου, τώρα ξεκινάμε! Σ’ αγαπώ πολύ. Πάμε!»
2- Να ξεκινήσουν και να τελειώσουν τη δραστηριότητα, μαζί.
3- Να μην είναι κουρασμένο το παιδί ούτε να έχει μαλώσει με κάποιον, πρόσφατα.
4- Η παρακίνηση να ακουστεί και με γλυκό τρόπο και απόλυτο –να μην υπάρχει περιθώριο άρνησης. «Έλα, Μαρία μου, να βάλουμε μαζί τα βιβλία, σε αυτό το ράφι».
5- Να εξηγήσει ο γονιός με λίγες λέξεις (ρήματα, ουσιαστικά) τι ακριβώς, πρέπει να κάνει το παιδί. «Θα πιάσεις βιβλίο από αυτή την ομάδα, με αυτό τον τρόπο, μετά θα το τοποθετήσεις έτσι, σε αυτό το ράφι».
6- Να έχει πρόσβαση στον τόπο αυτό, π.χ. το ράφι να μην πολύ ψηλά.
7- Επιβράβευση καθώς κάνει την προσπάθεια. «Είσαι καταπληκτικό παιδί. Πόσο ωραίο γίνεται το ράφι σου»!
8- Μόλις τελειώσει η δουλειά, να δοθεί επιβράβευση επειδή έφτασε στον στόχο. «Τα καταφέραμε! Μπράβο! Να σου δώσω ένα φιλί»! Ίσως ακολουθήσει κι άλλη επιβράβευση – σινεμά, πρόσκληση φίλων, καινούριο βιβλίο.
9- Τα 3-5 επόμενα λεπτά, να συζητήσουν τι καταφέρανε να κάνουνε.
10- Τελειώνοντας, να δοθεί κοινή υπόσχεση για επανάληψη μιας άλλης δουλειάς, μαζί, την επόμενη μέρα (τακτοποίηση παιχνιδιών, στρώσιμο τραπεζιού). «Κορούλα μου, έτσι όμορφα θα περάσεις κι αύριο, καθώς θα βάλουμε τα στολίδια στο χριστουγεννιάτικο δέντρο».

Την επόμενη εβδομάδα, θα διαβάσετε πόσο ωφελείται το παιδί με το στόλισμα ή με το βάψιμο του κήπου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όποιος θέλει να αναπτύξει την επικοινωνία με το παιδί του ή να λύσει τις απορίες του, ως προς τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού του, ας επικοινωνήσει μαζί μου στο mlag15@otenet.gr.

Μαριάννα Λαγουμίδη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης