Μαριάννα Λαγουμίδη, Σύμβουλος Παιδιού Παν/μίου Λονδίνου, με εξειδίκευση στη Δυσλεξία

Το ποσοστό των επιτυχημένων επιχειρηματιών με δυσλεξία είναι πιο μεγάλο συγκριτικά με το ποσοστό των δυσλεκτικών πολιτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχει δε παρατηρηθεί ότι ανάλογο είναι το ποσοστό των φυλακισμένων με δυσλεξία (προς το παρόν, δεν μας ενδιαφέρει).

Οι έρευνες απέδειξαν ότι χαρακτηριστικές ικανότητες των εκπαιδευμένων δυσλεκτικών, παγκοσμίως, είναι η εύκολη κατανόηση της όποιας εικόνας, η επιμονή στον στόχο και η δημιουργικότητα. Έχουν συγκεκριμένα προτερήματα που, όταν τα εξασκήσουν, γίνονται επιτυχημένοι στη ζωή – ως επαγγελματίες, γονείς, άνθρωποι.

Δεν γνωρίζουμε εάν τα προτερήματα αυτά είναι γενετήσια ή εάν τα αποκτά στην πορεία το κάθε δυσλεκτικό παιδί, με σκοπό να ξεπεράσει τις μαθησιακές δυσκολίες που έχει. Ξέρουμε όμως, ότι υπάρχουν από την βρεφική ηλικία. Στη νηπιακή και τη σχολική περίοδο, το παιδί που εκπαιδεύεται, μαθαίνει και να διαχειρίζεται τις μαθησιακές δυσκολίες του και να είναι οργανωμένο και να προσπαθεί να επιτύχει πάντα τους στόχους που βάζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεγαλώνοντας, όταν ενηλικιωθεί, θα προσπαθήσει να δουλέψει ή να φτάσει στο στόχο του, με τον τρόπο που εκείνο μπορεί, και όχι με το συνηθισμένο τρόπο. Για το λόγο αυτό, είναι δύσκολο να είναι υπάλληλος, αλλά δημιουργεί τη δική του δουλειά, με το δικό του σύστημα. Η διαφορετική μεθοδικότητα σε επαγγελματικό επίπεδο παράλληλα με την απόρριψή του τρόπου εργασίας κάτω από άλλους εργοδότες, είναι οι αιτίες που το 35% των επιχειρηματιών στις ΗΠΑ είναι δυσλεκτικοί και το 20% στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ας λάβουμε υπόψη ότι το ποσοστό των δυσλεκτικών στην κοινωνία είναι 5-18%.

Η Logan λέει: «Οι περισσότεροι στην έρευνα αυτή, μιλάνε για το ρόλο του δασκάλου. Όσο νωρίτερα, ο εκπαιδευτικός αποδείξει και εκπαιδεύσει τη δυσλεξία σου, τόσο ευκολότερα εξοικειώνεσαι με τις απαιτήσεις της κοινωνίας και καλλιεργείς πολλές ιδιαίτερες ικανότητες».

Ένα παιδί που συνεχώς αποτυγχάνει στα σταθμισμένα τεστ και στα μαθήματα, συνηθίζει στην αποτυχία. Αντίθετα, «ο άνθρωπος που από τη μία, μαθαίνει να εμπιστεύεται τους άλλους που συνεργάζονται με αυτόν και από την άλλη, ψάχνει ρηξικέλευθες εφαρμογές και δραστηριότητες, χωρίς να κολλάει στη λεπτομέρεια, αυτός είναι έτοιμος να ξεκινήσει την επιχείρησή του», λέει ο Paul Orfalea.

Ο Νικόλας Κ., Πρόεδρος μεγάλης Κατασκευαστικής Εταιρείας και δυσλεκτικός, μου είπε για την δυσκολία του: «Σε συνευρέσεις με συναδέλφους, ακούω κάθε εισήγηση, κάθε επιχείρημα. Καταγράφω και συγκρατώ μόνο τα ρήματα και τα ουσιαστικά. Οι λεπτομέρειες δεν με ενδιαφέρουν».

Συμπερασματικά, η Δυσλεξία είναι η μαθησιακή δυσκολία που με ορθή διαχείριση καταλήγει να γίνει αιτία προκοπής και επιτυχίας. Γιατί, αυτός ο άνθρωπος και έξυπνος είναι και έχει αυξημένο δείκτη νοημοσύνης (IQ). Αρκεί, η έγκαιρη διάγνωση και η σωστή παρέμβαση, από ειδικό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης