Με βελτιωμένες γλωσσικές ικανότητες ανάπτυξης λόγου σχετίζεται η ακρόαση μουσικής κατά τη βρεφική ηλικία. Μελέτες αναδεικνύουν ότι μουσικά εκπαιδευμένα παιδιά σε σύγκριση με μουσικά μη εκπαιδευμένα παιδιά, έχουν καλύτερη γνωστική ανάπτυξη, ανώτερες ακουστικές και κινητικές ικανότητες και δεξιότητες ανάγνωσης, δακτυλογράφησης και λεξιλογίου.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε αναρτημένη ανακοίνωση με τίτλο: «Μουσική εκπαίδευση, επίδραση στη νευροπλαστικότητα εγκεφάλου παιδιών και εφήβων» που παρουσιάζεται στο 50ο Συμπόσιο της Παιδιατρικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος το οποίο διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
«Νευροεπιστημονικές μελέτες( με χρήση λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας-fMRI) σε μουσικούς, ανέδειξαν δομικές και λειτουργικές αλλαγές στο εγκέφαλο συγκριτικά με μη μουσικούς. Καταδεικνύουν δομικές διαφορές στον όγκο συγκεκριμένων περιοχών γκρίζας ύλης καθώς και διάταξη όγκου και ινών στη λευκή ύλη, τη μορφολογία, την πυκνότητα, τη συνδεσιμότητα και τη λειτουργική δραστηριότητα μεταξύ περιοχών του εγκεφάλου. Επίσης μεγαλύτερη χωρητικότητα μνήμης, καλύτερη λεκτική μνήμη. Ο βαθμός δομικής και λειτουργικής ενίσχυσης σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου συσχετίζεται με την ηλικία έναρξης της μουσικής εκπαίδευσης, τα έτη μουσικής πρακτικής και την ένταση αυτής» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση η οποία βασίστηκε σε βιβλιογραφική ανασκόπηση στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων PubMed όπου βρέθηκαν 12 μελέτες σχετικές με το θέμα.
Περισσότερα στο govastileto.gr