Έχει πεθάνει από το 1972 ο Μάρκος Βαμβακάρης αλλά μ’ αυτόν τον λαϊκό μουσικό, μ’ αυτόν τον κουβαλητή του ρεμπέτικου τραγουδιού, ακόμα δεν έχουμε τελειώσει. Βέβαια, κάποιοι δεν έχουν καν αρχίσει να γνωρίζουν τους πολύτιμους λίθους που ξεπετάχτηκαν από το ορυχείο του ελληνισμού του 20ου αιώνα. Μιλάμε για άτομα, κάποιους Έλληνες, που επηρέασαν αποφασιστικά, φανερά, κρυφά, ύπουλα, τη σύγχρονη πολιτιστική μας ταυτότητα.

Ασπούδαστος από φτωχή οικογένεια, πιτσιρίκι έκανε τον λούστρο στη Σύρο, τον εφημεριδοπώλη, τον εργάτη κλωστοϋφαντουργείου, και μετά στον Πειραιά τον λιμενεργάτη και τον εκδορέα στα σφαγεία του Ταύρου, πριν γράψει έναν “εθνικό ύμνο”, την Φραγκοσυριανή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θέλει μελέτη η μουσική δουλειά του Μάρκου Βαμβακάρη. Από μουσικολόγους κι όχι μόνον, να ερευνηθεί τι και πώς βγήκαν από τη σκέψη του τα τραγούδια που μαστόρεψε.Τριάντα χρονώ επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Σύρο, αφού στην Αθήνα ξεκίνησε να παίζει μπουζούκι σε κέντρα. Είναι στο πάλκο κι ανάμεσα στους πελάτες του κέντρου με τη γωνία του ματιού κρυφομπανίζει ένα κορίτσι με μαύρα μάτια. Στο σπίτι του όλη τη νύχτα σκεπτόταν την άγνωστη, έτσι του βγήκε το αριστούργημα

Μία φούντωση, μια φλόγα
Έχω μέσα στην καρδιά
Λες και μάγια μου ‘χεις κάνει,
Φραγκοσυριανή γλυκειά.

Γεννήθηκε Μάϊο το 1905 στο νησί, και όπως πολλοί Συριανοί ήταν καθολικός. Ανάμεσα στα άλλα γνώρισε τον αφορισμό από την καθολική εκκλησία επειδή παντρεύτηκε δεύτερη φορά. Η πρώτη του γυναίκα τον απατούσε με τον κουμπάρο. Και για να μην δίνει λεφτά στην κυρία σύζυγο που τον κεράτωνε, έγραφε τα τραγούδια μ’ άλλο όνομα. Με την δεύτερη γυναίκα του έκανε πέντε παιδιά, τα δύο πέθαναν, από τα τρία αγόρια οι δύο έγιναν μουσικοί. Φτωχαδάκι έφυγε σα σήμερα 8 Φεβρουαρίου, και χρειάστηκε να πάρουν δάνειο για την κηδεία του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα Ματόκλαδά σου Λάμπουν. Όλοι οι Ρεμπέτες του Ντουνιά. Αλεξανδρινή Φελάχα, του μέγα Μάρκου σουξέ κι αυτά. Την Φραγκοσυριανή την “ανέβασε” το 1960 η φωνή του Γρηγόρη Μπιθικώτση, ο οποίος είπε και το Αντιλαλούν οι Φυλακές, άλλο τεράστιο πράμα.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Η κάμερα σημαδεύει κατ’  ευθείαν τη… χωρίστρα του γυναικείου στήθους, διάβασε apodytiriakias.gr

Η ΚΑΜΕΡΑ ΚΑΤ’ ΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΗ… ΧΩΡΙΣΤΡΑ ΤΟΥ ΣΤΗΘΟΥΣ | apodytiriakias.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης