Φεγγαράκι μου, λαμπρό, φέγγε μου να περπατώ.
Να πηγαίνω στο σχολειό, να μαθαίνω γράμματα,
γράμματα, σπουδάγματα, του Θεού τα πράγματα.
Σήμερα δεν παίζει αυτό το αθώο τραγουδάκι, που υποτίθεται το μουρμούριζαν τα ανήλικα ελληνόπουλα στο παράνομο ”κρυφό σχολειό” επί τουρκοκρατίας. Σήμερα, τι υπάρχει; Τίποτα δεν υπάρχει. Ότι υποτίθεται υπάρχει ως κρατική παιδεία καταργείται από τον εκάστοτε υπουργό της… παιδείας και αντικαθίσταται με άλλα κόλπα. Η κάθε κυβέρνηση κάνει τη δική της πλάκα. Τη δική ”εκπαιδευτική μεταρρύθμιση”, έτσι το λένε. Και το κεφάλαιο αυτό, που έχει σχέση ουσίας με την Ιστορία μας, με την εθνική μας ταυτότητα, δεν έχει τελειώσει.
Από αύριο Δευτέρα ανοίγουν τα σχολεία. Στα νηπιαγωγεία και δημοτικά, τι θα πει παιδεία; Πρώτα ξεκινάς από τα βιβλία, τα σχολικά. Τα ελληνικά είναι για πέταμα. Δεν διαβάζονται. Όσο καλή διάθεση να έχει ο μαθητής είναι δύσκολο να εισπράξει γνώση και πληροφόρηση. Τα ”διδακτικά” βιβλία παρέχονται δωρεάν από το κράτος και είναι κακογραμμένα και αντιεκπαιδευτικά.
Οι δάσκαλοι. Τι να σου κάνουν οι δύστυχοι με το ψωρομισθό και το συναίσθημα της επαγγελματικής ”μοναξιάς”, της εγκατάλειψης από το κράτος. Η όποια προσφορά τους, η αγάπη για το λειτούργημα τους δεν αναγνωρίζεται. Δεν επιβραβεύεται.
Φεγγαράκι μου, λαμπρό, φέγγε μου να περπατώ…
Τα πιτσιρίκια των 5 και 10 χρονών τι να μάθουν, τι να ”αρπάξουν” από το σχολικό βιβλίο και τον μαυροπίνακα, όταν με επιμέλεια έχουν ”μαθητεύσει” στα gadgets, αν δεν τα έχουν παραλάβει τα κανάλια με τις μαλακίες τους.
……………………………………………………….
Ποιο τροχάδην; Στο βάδην είναι Μητσοτάκης και Τσίπρας, διάβασε apodytiriakias.gr