Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, με συνολικό μήκος 670 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα ως τους Κήπους του Έβρου, δίδεται προς παραχώρηση, ακόμη και εντός του έτους, για διάρκεια έως και 40 χρόνια, σε ιδιώτες επενδυτές, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών και έναντι οικονομικού ανταλλάγματος.

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων, μέχρι την παραχώρηση, η λειτουργία, η συντήρηση και η εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού μεταβιβάζονται στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Μαζί μεταβιβάζονται και τα δικαιώματα των κάθετων αξόνων Σιάτιστα – Καστοριά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή (σύνορα με Αλβανία), Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας (σύνορα με Βουλγαρία) και Χαλάστρα -Εύζωνοι (σύνορα με Σκόπια). Οι κάθετοι άξονες δεν είναι ολοκληρωμένοι κατασκευαστικά, καθώς στους δύο πρώτους απομένουν κάποια επιμέρους τμήματα, τα οποία όμως έχουν δημοπρατηθεί πρόσφατα ως δημόσια έργα και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται έως το τέλος του 2015, ενώ στον άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι, το έργο δεν έχει καν δημοπρατηθεί. Επίσης, στο «πακέτο» περιλαμβάνεται και ο άξονας Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, που ανήκε στο Δημόσιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν «και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα» της Εγνατίας Οδού και «κατά περίπτωση του ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα δικαιώματα».

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος
Με πληροφορίες από Κέρδος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης