Αγαπούν την Ελλάδα, αλλά θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι αυτοί που την επισκέπτονται. Από τους 10 εκατομμύρια Κινέζους που ταξίδεψαν στην Ευρώπη το 2016, στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατέφθασαν μόνο 50.000, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του «Ελ. Βενιζέλος».
«Αριθμός μικρός, παρά τη μεγάλη δημοφιλία που απολαμβάνει η Ελλάδα στην Κίνα» αναφέρει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο σύμβουλος του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού ΟΗΕ (UNWTO) Γιώργος Δρακόπουλος.
Κι όμως, σύμφωνα με τον κ. Δρακόπουλο, ο αριθμός αυτός μπορεί, μία τριετία μετά, να ξεπεράσει τις 250.000.
«Ως κύρια αιτία για τη χαμηλή αυτή επίδοση αναφέρεται συνήθως η έλλειψη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ Κίνας – Ελλάδας. Όμως, καμία αεροπορική εταιρεία δεν πρόκειται να βάλει πτήση, εάν δεν αισθανθεί και βεβαιωθεί ότι υπάρχει ικανή ζήτηση από κάποια πόλη της Κίνας προς την Ελλάδα. Η ζήτηση αυτή δεν πρόκειται να δημιουργηθεί από μόνη της και θα προκύψει μόνο μέσα από συντονισμένες ενέργειες της ελληνικής πλευράς. Με άλλα λόγια, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ διάρκειας όχι μικρότερης των τριών ετών» σημειώνει.
Ο κ. Δρακόπουλος επισημαίνει ότι το άνοιγμα σε νέες αγορές είναι πολύ σημαντικό και ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να εξαρτάται μόνο από συγκεκριμένες αγορές για να μπορεί να απορροφά τις επιπτώσεις εξωγενών παραγόντων στη διεθνή τουριστική ζήτηση.
Από την άλλη μεριά, η κινεζική αγορά, δηλαδή ο εξερχόμενος από την Κίνα τουρισμός, αναπτύσσεται πολύ δυναμικά, καθώς η εκτίμηση για το 2025 είναι ότι θα επισκεφθούν την Ευρώπη 23 εκατομμύρια Κινέζοι, σύμφωνα με τον κ. Δρακόπουλο.
«Ένα πολύ σημαντικό ποιοτικό χαρακτηριστικό, που αξίζει να αναφέρουμε, είναι πως οι Κινέζοι ταξιδιώτες δαπανούν πολλά χρήματα στα ταξίδια τους. Όποια χώρα – τουριστικός προορισμός προετοιμαστεί κατάλληλα και τοποθετηθεί έγκαιρα στην κινεζική αγορά, θα αντλήσει και τα περισσότερα οφέλη στο μέλλον» τονίζει.
«Το πρώτο σημείο εισόδου προφανώς είναι η Αθήνα, με τη Σαντορίνη και τη Μύκονο να απολαμβάνουν ήδη υψηλά ποσοστά δημοφιλίας, και με συνέχεια και συνέπεια σε επίπεδο μάρκετινγκ η Κρήτη, η Ρόδος, τα Ιόνια νησιά θα μπορούν να αποτελέσουν μελλοντικούς πόλους έλξης Κινέζων τουριστών. Επίσης, και με λιγότερο κόπο η Αρχαία Ολυμπία» προσθέτει.
Λίγο ζεστό νερό και «ξυλάκια»
«Μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά όσο ασυνήθιστο είναι για εμάς να τρώμε με ξυλάκια (chopsticks), τόσο δύσκολο είναι και για τους Κινέζους να τρώνε με μαχαιροπίρουνα. Όσο μας αρέσει να πίνουμε παγωμένο νερό ή μπίρα, τόσο αρέσει στους Κινέζους να πίνουν ζεστό νερό όχι μόνο τον χειμώνα, αλλά και το καλοκαίρι. Γιατί, λοιπόν, να μην τους διευκολύνουμε καλύπτοντας κάποιες από τις βασικές τους συνήθειες;» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Δρακόπουλος.
Πώς, λοιπόν, μπορεί η Ελλάδα να αντλήσει μέρος της κινεζικής τουριστικής αγοράς; Με ενδεδειγμένες κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε δύο επίπεδα ταυτόχρονα, εκτιμά ο κ. Δρακόπουλος. «Κατά πρώτον οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμαστούν για να υποδεχθούν Kινέζους τουρίστες. Χρειάζεται τουλάχιστον μια βασική εκπαίδευση για τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των Κινέζων τουριστών, ενώ χρήσιμη θα ήταν και μια πιστοποίηση από την αρμόδια τουριστική αρχή της Κίνας, ότι πρόκειται για μια ”φιλική προς την Κίνα” ξενοδοχειακή μονάδα ή επιχείρηση» εξηγεί ο κ. Δρακόπουλος.