Με ισχυρές απώλειες ολοκλήρωσαν την εβδομάδα τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια υπό το βάρος του παγκόσμιου sell-off και των ανησυχιών που εγείρουν τα απογοητευτικά αποτελέσματα των κολοσσών Amazon και Google.
Στο ταμπλό, ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 υποχώρησε κατά 1,21%, ενώ ο EuroStoxx 50 κατέγραψε απώλειες ύψους 0,87%.
Στους επιμέρους δείκτες, ο γερμανικός Dax σημείωσε απώλειες 0,94%, ο βρετανικός FTSE 100 υποχώρησε κατά 0,9% και ο γαλλικός CAC σημείωσε πτώση της τάξης του 1,29%.
Οριακές απώλειες για τον ελβετικό SMI.
Στην περιφέρεια, ο ισπανικός IBEX υποχώρησε κατά 0,62%, ο ιταλικός FTSE MIB έχασε 0,7% και ο πορτογαλικός PSI 20 έκλεισε με πτώση 1,27%.
Τα εταιρικά αποτελέσματα του γ’ τριμήνου επισκιάστηκαν από το παγκόσμιο sell-off και την αναθεώρηση προς τα κάτω των εκτιμήσεων για τις εταιρικές προοπτικές.
Τα πιο αδύναμα του αναμενομένου αποτελέσματα των Amazon και Alphabet (Google), που ανακοινώθηκαν το βράδυ της Πέμπτης, επιδείνωσαν τις ανησυχίες των επενδυτών.
Συνολικά η εβδομάδα χαρακτηρίζεται από μεγάλες διακυμάνσεις και νευρικότητα στις διεθνείς αγορές.
Αιτίες, μεταξύ άλλων, ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας, η νέα πίεση που ασκείται στα νομίσματα αναδυόμενων οικονομικών, η αύξηση του κόστους δανεισμού και των αποδόσεων των ομολόγων, καθώς και η σύγκρουση της Ιταλίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση για το ζήτημα του ελλείμματος του προϋπολογισμού του 2019.
Στα εταιρικά νέα, σημαντική πτώση κατέγραψαν τα κέρδη γ΄ τριμήνου της CaixaBank, τα οποία ωστόσο διαμορφώθηκαν καλύτερα από ό,τι αναμενόταν, καθώς τα αποτελέσματα επλήγησαν από μια χρέωση που αφορούσε στην πώληση του ποσοστού της στη Repsol.
Τα καθαρά κέρδη της περιόδου μειώθηκαν σχεδόν 28% σε ετήσια βάση, στα 470 εκατ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών έκαναν λόγο για 215 εκατ. ευρώ.
Η LafargeHolcim, τέλος, προχώρησε σε προσαρμογή των στόχων για το 2018 μετά από την ανακοίνωση αύξησης των πωλήσεων και κερδών γ΄ τριμήνου.
Τα επαναλαμβανόμενα EBITDA αυξήθηκαν 5,2% στα 1,87 δισ. ελβετικά φράγκα (1,87 δισ. δολάρια) από τα 1,77 δισ. φράγκα πριν από ένα χρόνο.
Η γαλλική καταναλωτική εμπιστοσύνη αυξήθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν είχε διαμορφωθεί στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2016.
Η στατιστική υπηρεσία Insee ανακοίνωσε ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη διαμορφώθηκε στις 95 μονάδες, υψηλότερα από τις 94 μονάδες το Σεπτέμβριο, που επρόκειτο για το χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2016.
Το γερμανικό καταναλωτικό κλίμα αναμένεται να σταθεροποιηθεί το Νοέμβριο “ως αποτέλεσμα της μη μεταβαλλόμενης εξέλιξης της εμπιστοσύνης”, ανέφερε η εταιρεία ερευνών GfK.
Ο δείκτης εμπιστοσύνης αναμένεται να παραμείνει στις 10,6 μονάδες το Νοέμβριο, αμετάβλητος από τον Οκτώβριο. Οι οικονομολόγοι ανέμεναν 10,5 μονάδες.