Πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας εργαζόμενων, περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων, αύξηση κερδοφόρων, αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, είναι μεταξύ των μέτρων που θα ληφθούν, για την εξυγίανση του Οργανισμού, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο υπουργός «Μεταφορών και Επικοινωνιών», Ευριπίδης Στυλιανίδης. Με πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, που θα αφόρα 3.000 εργαζομένους με περιορισμό των ζημιογόνων και αύξηση των κερδοφόρων δρομολογίων με αυξήσεις στις τιμές των εισιτήριων από τον Αύγουστο 2009 (αλλά και τον Απρίλιο & Δεκέμβριο του 2010) με στόχο να φτάσουν το 80% του κόστους των εισιτηρίων του ΚΕΛ και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του επιχειρεί το υπ. μεταφορών την εξυγίανση του ΟΣΕ που έχει 9 δισ. ευρώ συσσωρευμένο χρέος και 1 δισ. ευρώ ετήσιες ζημιές.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στυλιανίδης , η αναλογία εσόδων-εξόδων είναι 1 προς 8 και ο ΟΣΕ κοστίζει καθημερινά περίπου 3.000 ευρώ σε κάθε Έλληνα πολίτη, ενώ αν δεν ληφθούν μέτρα το 2011 το έλλειμμα θα ξεπεράσει τα 11 δις ευρώ, δηλαδή πάνω από το 5% του ΑΕΠ.
Το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνει τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ και τη δημιουργία τριών εταιριών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Του ΟΣΕ στην κατοχή του οποίου θα βρίσκεται η ακίνητη περιουσία και στην οποία θα ενταχθεί και η ΕΔΙΣΥ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα προσφέρει τις υπηρεσίες και η ΕΡΓΟΣΕ, στην οποία θα ενταχθεί και η ΓΑΙΑ-ΟΣΕ.

Η ΕΡΓΟΣΕ θα συνεχίσει να εκτελεί όλα τα έργα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του δικτύου.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης, στόχος είναι η βιωσιμότητα και η αναπτυξιακή προοπτική της εταιρίας, η ασφάλεια και η ταχύτητα στις μετακινήσεις και η αξιοποίηση της οικολογικής διάστασης του μέσου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τις μεταρρυθμιστικές αλλαγές θα διατεθούν 350 εκατομμύρια ευρώ για κεφαλαιοποίηση της εταιρίας, ενώ σε ότι αφορά τα εργασιακά θα διασφαλιστούν οι καλύτεροι δυνατοί όροι.

Στο σημείο αυτό ο υπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι αποκλείστηκε το ενδεχόμενο των μετατάξεων και της εθελουσίας εξόδου και θα προκριθεί το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, το οποίο σε βάθος χρόνου 10ετίας θα αποδώσει στην εταιρία περί τα 315 εκατ. Ευρώ. Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό θα υπάρξει ένας συνδυασμός ηλικίας και χρόνου προϋπηρεσίας των εργαζομένων. Το πρόγραμμα, η εφαρμογή του οποίου θα αρχίσει εντός του έτους, αφού γίνουν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις και το κόστος του θα φτάσει το 1 δις ευρώ, χωρίζεται σε δύο ενότητες.  Την εθελοντική συμμετοχή και αφορά εργαζόμενους ηλικίας 48-49 ετών και με προϋπηρεσία πάνω από 28 χρόνια και ηλικίας 50-54 ετών ανεξάρτητα προϋπηρεσίας.  Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά περίπου 3.000 εργαζόμενους.

Υπάρχει όμως και το πρόγραμμα υποχρεωτικής συμμετοχής και αφορά περίπου 1000 εργαζόμενους με πάνω από 35 χρόνια προϋπηρεσίας ή άνω των 55 ετών ανεξάρτητα προϋπηρεσίας.

Και για τις δύο περιπτώσεις θα διασφαλιστεί η καταβολή του 100% των ασφαλιστικών εισφορών και η διατήρηση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Σε ότι αφορά την τιμολογιακή πολιτική για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κ. Ευριπίδης αφού υπενθύμισε ότι η επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 16,5 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, από τους οποίους τα 8,5 εκατομμύρια αφορούν τον Προαστιακό και τα έσοδα καλύπτουν μόνο το 38% των εξόδων, σημείωσε ότι στόχος είναι το εισιτήριο να φτάσει στο 80% των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

Έτσι από την πρώτη Αυγούστου αυξάνονται κατά 33% για τα απλά τρένα, κατά 13% για τα intercity και κατά 7% για τα EXRESS. Οι αυξήσεις αυτές θα επαναληφθούν ανά τρία οκτάμηνα. Καμία αύξηση δεν πρόκειται να γίνει στα εισιτήρια του Προαστιακού. Με τις αυξήσεις αυτές εκτιμάται ότι θα αποφέρουν στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιπλέον 5,4 εκατ. Ευρώ το 2009, 22,75 εκατ. το 2010 και 39 εκατ. ευρώ το 2011. Παράλληλα, με την αναθεώρηση του συνόλου των δρομολογίων αναμένεται να μειωθεί το κόστος κατά 21% το 2009 και κατά 52% το 2010 και το 2011.

Για τις εμπορευματικές μεταφορές θα εφαρμοστεί το σύστημα των ελεγχόμενων εκπτώσεων, που δεν θα υπερβαίνει το 50% από το 80% που ισχύει σήμερα, ενώ θα γίνει αύξηση των κομίστρων κατά 5%.

Με τον τρόπο αυτό αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά 70% και συγκεκριμένα κατά 12 εκατ. ευρώ το 2010 και κατά 28 το 2011.

Η ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνει ο κύριος φορέας κατασκευής των μεγάλων έργων, ενώ θα επιδιωχθεί η κατασκευή έργων και μέσω των ΣΔΙΤ ( Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα).
Μέχρι το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί ο σιδηροδρομικός άξονας ΠΑΘΕΠ, προϋπολογισμού 6,2 δις ευρώ και όταν ολοκληρωθεί η διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα γίνεται σε 3,5 ώρες και Πάτρας-Αθήνας σε δύο ώρες.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ, θα επιδιωχθεί, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομίας, η καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, που ανέρχεται σε 14,3 δις ευρώ.

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Στυλιανίδης, αφού εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επιτυχία του προγράμματος, εκτίμησε ότι από το 2012 και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μπει σε τροχιά κερδοφορίας, απέκλεισε το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο ηλεκτροκίνησης του προαστιακού στο τμήμα Αθήνα-Κιάτο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης