Μικρή υποχώρηση παρουσίασε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο πληθωρισμός έφτασε στο 5,2% από 5,4 που ήταν τον Μάιο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία τον Ιούνιο του 2010 ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ.) αυξήθηκε κατά 5,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2009, έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2009 προς το 2008. Ο Γενικός Δείκτης τον Ιούνιο 2010, σε σύγκριση με τον Μάιο 2010, παρουσίασε μείωση 0,3% έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 5,2% προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 18,9% της ομάδας ” Αλκοολούχα ποτά και καπνός”, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

β) Κατά 2,4% της ομάδας “Ένδυση και υπόδηση”, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 7,9% της ομάδας “Στέγαση”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.

δ) Κατά 1,5% της ομάδας “Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα- καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης και στις οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 18,2% της ομάδας “Μεταφορές”, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας- διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.

στ) Κατά 3,7% της ομάδας “Επικοινωνίες”, λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας.

ζ) Κατά 0,7% της ομάδας “Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία- εφημερίδες- περιοδικά- γραφική ύλη- σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

η) Κατά 3% της ομάδας “Εκπαίδευση”, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

θ) Κατά 3,5% της ομάδας “Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά- γλυκά- καφές- ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.

ι) Κατά 5,1% της ομάδας “Άλλα αγαθά και υπηρεσίες”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων- ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά 0,8% της ομάδας “Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά”, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη: γιαούρτι, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμοί φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, τυρί φέτα, γλυκά ζαχαρωτά.

Όσον αφορά τον Εναρμονισμένo Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ), αυτός αυξήθηκε τον Ιούνιο κατά 5,2%, από 5,3% τον Μάιο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης