Άλλο ένα εμπόδιο ξεπεράστηκε για τη δημιουργία εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων και κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή το σχετικό σχέδιο νόμου.

Παρά τις παλινωδίες, τα προβλήματα και τις αβελτηρίες έντονο διατηρείται το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν ελληνικά και ξένα επενδυτικά κεφάλαια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δόθηκε, λοιπόν, το «πράσινο φως» από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Κινητικότητας της Ε.Ε., ενώ μετά την αναγκαία εναρμόνιση με τις διατάξεις του νόμου για την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, ούτως ώστε να περιληφθούν και θέματα υδροπλάνων, την ενσωμάτωση παρατηρήσεων από τη δημόσια διαβούλευση και την επίλυση διαδικαστικών ζητημάτων, άνοιξε ο δρόμος για την κατάθεσή του νομοσχεδίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται πως η δημιουργία υδατοδρομίων μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων, αλλά και στο πλαίσιο των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Αρμόδια υπηρεσία για την υποβολή των αιτήσεων, για την κίνηση της προβλεπόμενης διαδικασίας και τελικώς για την έκδοση της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίων ορίζεται το Τμήμα Εναερίων Μεταφορών-Αξιοποίησης Αεροδρομίων της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση αεροσκαφών στα υδατοδρόμια θα επιτρέπεται, με την προϋπόθεση ότι τα αναχωρούντα αεροσκάφη έχουν υποβάλει το προβλεπόμενο από τους κανονισμούς σχέδιο πτήσης.

Οι υπηρεσίες ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας της ΥΠΑ θα είναι υπεύθυνες για την παροχή πληροφοριών πτήσης.

Παρόλα αυτά, εκτιμάται πως το σύστημα που επιχειρείται να θεσμοθετηθεί παραμένει έντονα γραφειοκρατικό και στερείται κινήτρων για την προσέλκυση εταιρειών που θα λειτουργήσουν αερογραμμές υδροπλάνων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα η ελληνική πολιτεία έχει αδειοδοτήσει ήδη τρία υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, αλλά δεν έχει προχωρήσει πολλές αιτήσεις για άλλα.
Δύο ιδιωτικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στον χώρο, ωστόσο άγνωστο είναι το πότε θα πάρουν τις σχετικές άδειες να ξεκινήσουν τακτικά δρομολόγια, κάτι που δεν αναμένεται πάντως να γίνει σε καμία περίπτωση πριν από το 2018.

Η εφετινή χρονιά χάθηκε.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης