Να συνεχίσουν τις μεταρρυθμίσεις ζητά από 21 κράτη μέλη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, στον τομέα των σιδηροδρόμων.

Ειδικότερα, η Επιτροπή ζητά από τα 21 αυτά κράτη μέλη (Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Γερμανία, Δανία, Εσθονία, Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Λετονία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία, Σλοβενία και Σλοβακία) να συνεχίσουν τις μεταρρυθμίσεις στα σιδηροδρομικά τους συστήματα, προς όφελος τόσο των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών.

Η Επιτροπή επισημαίνει αδυναμίες που διαπιστώθηκαν στα κράτη μέλη όπως:

-Έλλειψη ανεξαρτησίας του διαχειριστή υποδομής σε σχέση με τους φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών δικτύων.

-Ανεπαρκή εφαρμογή των κανόνων της οδηγίας σχετικά με τη χρέωση της σιδηροδρομικής πρόσβασης, όπως απουσία καθεστώτος επιδόσεων ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, έλλειψη κινήτρων για τον διαχειριστή υποδομής ώστε να μειώσει τις δαπάνες και χρεώσεις και έλλειψη συστημάτων τιμολόγησης με βάση το άμεσο κόστος των υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών.

-Αδυναμία σύστασης ανεξάρτητου κανονιστικού φορέα με τις αναγκαίες εξουσίες για την επίλυση των προβλημάτων ανταγωνισμού στον σιδηροδρομικό τομέα.