Χίλιες νέες θέσεις εργασίας αναμένεται να δημιουργηθούν από το «ξεπάγωμα» της κατασκευής της οδικής αρτηρίας που θα συνδέει την περιοχή του Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά – Νότου στην Ελλάδα, που ενέκρινε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Για το έργο θα διατεθούν από τα κοινοτικά ταμεία 180,9 εκατομμύρια ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως αναφέρει η Επιτροπή σε ανακοίνωσή της, πρόκειται για ένα από τα έργα προτεραιότητας, που υποβλήθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί η επιστροφή της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης, μέσω της επένδυσης πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία.

Σχολιάζοντας την απόφαση, ο αρμόδιος για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής επίτροπος, Γιοχάνες Χαν, δήλωσε:

«Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο υποδομής που θα ωφελήσει την ελληνική οικονομία. Οι κοινές μας προσπάθειες να ξεπεράσουμε τα οικονομικά και τα τεχνικά προβλήματα αρχίζουν σταδιακά να αποδίδουν καρπούς. Αυτό και άλλα παρόμοια έργα θα συμβάλλουν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων, δημιουργώντας άμεσες ευκαιρίες απασχόλησης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το έργο του Ακτίου έχει συνολικό μήκος 48,5 χλμ., παρακάμπτοντας τη λίμνη Αμβρακία. Προβλέπει 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 ισόπεδους κόμβους και περίπου 40 τεχνικά έργα. Το έργο εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (TEN-T). Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), θα καλύψει τα 180,9 εκατομμύρια ευρώ από τα 232,43 εκατομμύρια ευρώ, που θα κοστίσει συνολικά το έργο. Αυτή η νέα σύνδεση θα βελτιώσει τις συνθήκες οδήγησης, θα μειώσει τη διάρκεια των μετακινήσεων και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», η συνολική δημόσια χρηματοδότηση των οποίων υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι υπόκεινται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλα είδη έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Ήδη έχουν εγκριθεί από την Επιτροπή 12 μεγάλα έργα, μεταξύ των οποίων:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– αστικά λεωφορεία χαμηλών εκπομπών (ΕΘΕΛ), (συνολικό κόστος: 56,8 εκατομμύρια ευρώ)

– ανακαίνιση των γραμμών των «Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Αθηνών-Πειραιώς» (ΗΣΑΠ) και της σήραγγας της Ομόνοιας, (συνολικό κόστος: 97,4 εκατομμύρια ευρώ)

Για την περίοδο 2007- 2013 προβλέπονται για την Ελλάδα επενδύσεις συνολικού ύψους 20,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο της πολιτικής για τη συνοχή.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης