Του Κώστα Ιερίδη

Περίπου 24 ευρώ θα πληρώνουν οι οδηγοί για τη διαδρομή μετ’ επιστροφής Ελευσίνα-Πάτρα από τα τέλη Μαρτίου του 2017, οπότε προγραμματίζεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας, μήκους 201,5 χλμ., της Ολυμπίας Οδού. Η ολοκλήρωση των έργων θα αντικαταστήσει τον σημερινό επικίνδυνο δρόμο με ένα οδικό δίκτυο σύγχρονων προδιαγραφών. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι περιορισμένος αριθμός σημείων θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο της επόμενης χρονιάς. Πρόκειται για συνολικά 9 χλμ. σε Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα και ανισόπεδο κόμβο Ρίου.

Το έργο ανά τμήματα

Τον περασμένο Μάιο δόθηκαν σε κυκλοφορία οι δύο αλλεπάλληλες σήραγγες στην περιοχή Ακράτας- Αιγείρας, μήκους περίπου 1.150 μ., ενώ αρχές Σεπτεμβρίου δόθηκαν σε κυκλοφορία τα πρώτα 20 χλμ. ολοκληρωμένου νέου σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, από τον κόμβο Αρχαίας Κορίνθου έως τον κόμβο Κιάτου και δύο νέες σήραγγες στην περιοχή του Δερβενίου Κορινθίας. Οι δύο αυτές σήραγγες έχουν συνολικό μήκος 1.210., ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρα 120 μ. και εντάσσονται σε νέο-κατασκευασμένο οδικό τμήμα μήκους 2χλμ. της Ολυμπίας Οδού.

Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα από το Κιάτο έως το Ξυλόκαστρο, μήκους 14 χλμ. Επίσης, στα τμήματα:

  • Ξυλόκαστρο -Δερβένι, μήκους 20 χλμ., στην περιοχή Καμάρι βρίσκονται σε εξέλιξη οι αρχαιολογικές εργασίες, καθυστερώντας την κατασκευή του ενός ρεύματος κυκλοφορίας (προς Αθήνα)
  • Αίγιο – Παναγοπούλα (15 χλμ.) εκκρεμεί στην περιοχή Καμάρες η απαλλοτρίωση 500 μέτρων που αποτελεί σημείο διεπαφής με τον σιδηρόδρομο. Το τμήμα αυτό δεν θα έχει ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο και θα χρειαστεί να συνεχίσει να λειτουργεί για κάποιο διάστημα με τη σημερινή κυκλοφοριακή ρύθμιση.
  • Παναγοπούλα – Ρίο (13 χλμ.) εκκρεμούν ο κόμβος Αραχωβίτικων και ορισμένοι κλάδοι του κόμβου Ρίου που θα παραδοθούν το Φθινόπωρο του 2017.

Οι σήραγγες Παναγοπούλας

Στον αυτοκινητόδρομο κατασκευάζονται 12 σήραγγες συνολικού μήκους 16 χλμ., με τέσσερις από αυτές, μήκους 8,2 χλμ., να αποτελούν σύμπλεγμα σηράγγων στην περιοχή της Παναγοπούλας, μεταξύ Αιγίου και Ρίου. Στην περιοχή αυτή κατασκευάζεται και η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητοδρόμου, μήκους 4 χιλιομέτρων, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη στην Ελλάδα (οι δύο μεγαλύτερες ειναι οι σήραγγες Δρίσκου στην Εγνατία μήκους 4,5 χλμ. και Τεμπών Τ2 μήκους 6 χλμ.). Η ιδιαιτερότητα του συμπλέγματος των τούνελ Παναγοπούλας είναι ότι παράλληλα, πολύ κοντά και κάτω από τις σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου, κατασκευάζονται και οι σήραγγες του σιδηροδρόμου.

Παράλληλα, το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα διαθέτει 209 γέφυρες από τις οποίες οι 43 είναι μεγαλύτερες από 25 μέτρα. Η μεγαλύτερη είναι του ποταμού Κράθι με μήκος 190 μέτρα.

Διόδια

Σήμερα κατά μήκος του άξονα υπάρχουν τέσσερις μετωπικοί σταθμοί σε Ελευσίνα, Ισθμό, Ζευγολατιό και Ρίο και τρεις πλευρικοί σε Ν. Πέραμο, Αγ. Θεόδωρους και Πάχη. Όταν τεθεί σε κυκλοφορία ο δρόμος, θα προστεθεί ακόμη ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στον Ελαιώνα Αιγιαλείας, ενώ σε Ζευγολατιό, Κιάτο, Δερβένι, Ακράτα, Καλάβρυτα και Αραχωβίτικα θα υπάρχουν έξι πλευρικοί σταθμοί.