Όταν κάποιοι ισχυροί δεν το επιθυμούν ακόμη και η χάραξη του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μπορεί να «εκτραπεί».

Έτσι έγινε και στην περίπτωση της επέκτασης του βόρειου άξονα του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά προς τον Αγ. Στέφανο.

Η γραμμή από το Σταθμό της Ν. Ερυθραίας, αντί να συνεχίσει προς την Εκάλη και τη Δροσιά, εκτρέπεται προς την Εθνική οδό (παλαιό εκθετήριο των 120) σε μια περιοχή χωρίς πολεοδομικό ιστό και ενδεχομένως χωρίς επιβάτες. Από εκεί επιστρέφει στην «πεπατημένη» προς τη Δροσιά και την Άνοιξη. Έτσι, ουσιαστικά παρακάμπτεται η…Εκάλη.

Σύμφωνα με εκθέσεις και υπηρεσιακά σημειώματα των τεχνικών υπηρεσιών ο υπογειοποιημένος ηλεκτρικός θα έπρεπε να διασχίσει την Εκάλη, προκαλώντας όμως…όχληση στην περιοχή.

Τελικά η απόφαση ελήφθη με πολιτικά κριτήρια και η «παράκαμψη» πρέπει να θεωρείται γεγονός.

Στο τεχνικό μέρος τώρα η διοίκηση του ΗΣΑΠ με σύμφωνα γνώμη των εμπλεκομένων υπουργείων «έσπασε» χθες τη μελέτη του έργου, που ήταν ύψους 20 εκ. ευρώ. Το έργο των μελετητικών εταιρειών θα αφορά πολλές μικρότερες μελέτες, το άθροισμα του κόστους τους θα είναι και πάλι 20 εκ. ευρώ.

Πάντως για την ολοκλήρωση του ζωτικής σημασίας για τα Βόρεια Προάστια έργου υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν έξι με επτά χρόνια και όταν ολοκληρωθεί θα εξυπηρετούνται πάνω από 100.000 επιβάτες ημερησίως.

Πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι στον Άγιο Στέφανο η γραμμή του ΗΣΑΠ θα συνδεθεί με εκείνη του σιδηροδρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης.