ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Οριστικοποιήθηκαν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με την διάταξη που ενσωματώθηκε στο προς ψήφιση σχέδιο νόμου «επείγουσες ρυθμίσεις για την εφαρμογή συμφωνίας δημοσιονομικών
στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων».
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η αύξηση των τελών θα φέρει στα κρατικά ταμεία 13 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα έσοδα, ωστόσο με την πρώτη ματιά παρατηρούμε ότι οι μειώσεις αφορούν τους λίγους και οι αυξήσεις τους… πολλούς!
Όπως αναφέρεται στην διάταξη:
1. Αναπροσαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας ώστε για παλαιότερα οχήματα να είναι χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που θα καταβάλλουν τα πιο καινούργια, που είναι και υψηλότερης εμπορικής αξίας, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.
2. Με την προτεινόμενη διάταξη επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε και τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία ως ιδιωτικής χρήσης, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.
3. Με την προτεινόμενη διάταξη επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά ΕΙΧ αυτοκίνητα καθώς και στις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης άνω των 1548 κ.εκ, ώστε να είναι δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών”.
Τρεις είναι οι κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα Ι.Χ:
Όσα έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως το 2000
Όσα έχουν ταξινομηθεί από το 2001-2005
Όσα ταξινομήθηκαν από το 2006 και μετά…
Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ. Ουσιαστικά μειώνεται το όριο για την ατέλεια, δηλαδή τα μηδενικά τέλη θα ισχύουν μόνο για τα Ι.Χ. από 90 γραμμάρια και κάτω.
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται
από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (ΑΊ32). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για την πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006.
Τι ισχύει για τα υβριδικά
Μειώνονται σε έως 1.549 (από έως 1.929 που ισχύει σήμερα) τα κυβικά εκατοστά (κ.εκ.) για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκινήτων οχημάτων και υβριδικών δίκυκλων και τρίκυκλων μοτοσυκλετών που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (Ο.Δ.Δ.Υ Α.Ε.), ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα.
Για τα οχήματα της ανωτέρω κατηγορίας από 1.549 κ. εκ. και άνω (αντί 1.929 κ.εκ. και άνω που ισχύει
σήμερα), τα επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στο 60% (από 50% που ισχύει σήμερα) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
Μειώνονται σε έως 1.549 (από έως 1.929 που ισχύει σήμερα) τα κυβικά εκατοστά κυλινδρισμού κινητήρα για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των ΐ) υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010 και ii) των υβριδικών δίκυκλων και τρίκυκλων μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα.
Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010 και για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω (από 1.929 κ.εκ. και άνω που ισχύει σήμερα), τα επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στο 60% (από 50% που ισχύει σήμερα) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.