Κάμψη του αγοραστικού ενδιαφέροντος καταγράφει η αγορά αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, συνέπεια της οικονομικής κρίσης και κυρίως του κακού κλίματος, που διαμορφώνεται και συντηρείται από τα στοιχεία και τις επιδόσεις της παγκόσμιας οικονομίας.

Ανάλογες είναι και οι καταγραφές στη χώρα μας, παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί δείκτες δεν εμφανίζουν ακόμη με σαφήνεια αυτή την τάση. Ωστόσο, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς αυτοκινήτου, το ενδιαφέρον μετακινείται από τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού σε μικρότερα, καθώς επίσης και στα σούπερ μίνι αυτοκίνητα πόλης, που αποδεικνύονται εξαιρετικά οικονομικά στην κατανάλωση βενζίνης. Τέλος, η άνοδος της θερμοκρασίας τονώνει στις μεγάλες πόλεις και την αγορά μικρών μοτοσικλετών-σκούτερ, με τα οποία οι πολίτες αντιμετωπίζουν και το κυκλοφοριακό και το κόστος των μετακινήσεων.

Οι ευρωπαίοι, πάντως, συνέχισαν και τον Απρίλιο να δείχνουν περιορισμένο ενδιαφέρον για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων, με τη ζήτηση να υποχωρεί σημαντικά στην Ιταλία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων εντός της Γηραιάς Ηπείρου, εξαιτίας των δυσοίωνων προοπτικών για την ιταλική οικονομία.

Στη διάρκεια του προηγούμενου μηνός, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν αυξημένες κατά 9,6%, στα 1,42 εκατ. οχήματα, όπως προκύπτει από στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών. Η αύξηση όμως στις πωλήσεις δεν ήταν πραγματική, καθώς αντισταθμίζει την σε ποσοστό 9,5% μείωση του Μαρτίου.
Στην ουσία, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν μόλις κατά μία ποσοστιαία μονάδα κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους -μια αύξηση που αποδίδεται, κυρίως, στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης. Ρουμανία και Πολωνία αντιστοιχούν περίπου στο ήμισυ των νέων αυτοκινήτων που έχουν πωληθεί στις νέες χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι πωλήσεις στην Ιταλία ήταν μειωμένες κατά 8,2%, στα 867.000 οχήματα, ενώ στην Ισπανία -που αποτελεί τη μικρότερη μεταξύ των πέντε σημαντικότερων ευρωπαϊκών αγορών- οι πωλήσεις αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 11,5%.