Μπορεί η Ελλάδα να «αλληθωρίζει» προς τη Δύση, αλλά η λύση στην «οικονομική τραγωδία», καθώς φαίνεται, θα έρθει από την Ανατολή.
Η επίσκεψη της αντιπροσωπείας του κινεζικού γίγαντα της COSCO στην Αθήνα και η πολυήμερη παραμονή της στην ελληνική πρωτεύουσα, ανοίγει ενδεχομένως το πιο μεγάλο πακέτο επενδύσεων στη χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων.
Η COSCO, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στον τομέα των μεταφορών, «βλέπει στην Ελλάδα» το «κλειδί» που θα της ανοίξει ορθάνοιχτα την πύλη της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής –καλύπτει οδούς πρόσβασης στα Βαλκάνια, τη Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρεια Αφρική- για την εξάπλωση των εξαγωγών της.
Η Ελλάδα «βλέπει» στην COSCO το οικονομικό σωσίβιο, που θα την κρατήσει στον «αφρό» εν μέσω της τρομακτικής επίθεσης που δέχεται από τα διεθνή κερδοσκοπικά οικονομικά κέντρα.
Αυτή η αμοιβαία σύγκλιση, φαίνεται ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο, καθώς οι εναλλακτικές ελληνικές επιλογές είναι ελάχιστες, ενώ οι Κινέζοι… δεν αδιαφορούν.
Ο Πειραιάς
Το λιμάνι του Πειραιά είναι για την COSCO ζωτικής σημασίας διαμετακομιστικός σταθμός. Η εκτίμηση αυτή έρχεται από κινεζικά στόματα.
Σύμφωνα με το διευθυντικό στέλεχος της COSCO, η κινεζική εταιρεία θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, κινητοποιώντας τους πελάτες της να μεταφορτώνουν τα εμπορεύματά τους, προκειμένου το λιμάνι να εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς διαμετακομιστικού εμπορίου στην Ευρώπη. Ο Πειραιάς, βεβαίως, είναι το ένα σκέλος των ενδιαφερόντων της COSCO. Μένει να «αποσαφηνιστεί» αν ενδιαφέρεται επί της ουσίας για τη συλλειτουργία με τον ΟΛΠ στις Προβλήτες Ι και ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Ικονίου και αν θα ενεργοποιηθεί το επενδυτικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Προβλήτας ΙΙΙ.
Ταυτόχρονα, είναι σαφές ότι γίνεται ελληνο-κινεζικό «παιχνίδι» για επένδυση και επέκταση της COSCO σε ελληνικά περιφερειακά λιμάνια, όπως της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου. Ειδικά το λιμάνι της θεσσαλικής πόλης είναι κομβικό, καθώς και παλαιότερα ήταν βασικός διαμετακομιστικός σταθμός εμπορευμάτων προς την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Το Θριάσιο
Το τεράστιο αναπτυξιακό έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο είναι επίσης τμήμα των ελληνο-κινεζικών διαπραγματεύσεων.
Ενός έργου που στη μεταολυμπιακή Ελλάδα θεωρείται η μεγαλύτερη επενδυτική «κατάκτηση».
«Τις επόμενες ημέρες, θα γίνει η σχετική δημοπράτηση. Η διαδικασία είναι ανοιχτή, διαγωνιστική. Προβλέπεται με σύμβαση παραχώρησης να δοθεί για περίοδο 40 ετών το εμπορευματικό κέντρο, που θα κατασκευαστεί εκεί, σε ιδιώτη επενδυτή», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, φωτογραφίζοντας το αμοιβαίο οικονομικό ενδιαφέρον.
Ο ΟΣΕ
Είναι άξιο λόγου ότι στα επενδυτικά ελληνο-κινεζικά σχέδια ακούγεται και το όνομα του ζημιογόνου ΟΣΕ.
Προφανώς, οι Κινέζοι δεν κάνουν χάρη στους Έλληνες, αν πάρουν τον ΟΣΕ. Εξάλλου, η COSCO δεν είναι εταιρεία «σιδηρόδρομων», αλλά ένας κολοσσός της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών. Ο
ΟΣΕ στην κατοχή της COSCO είναι «ελληνική ευχή».
Η COSCO μπορεί υπό προϋποθέσεις να ενδιαφερθεί για τον ΟΣΕ, είτε ως μικρό αντάλλαγμα για τα φιλέτα είτε ως μέσο εξυπηρέτησης των μεταφορικών της αναγκών, στον άξονα Θριάσιο- λιμάνι του Πειραιά.
Κάθετα αντίθετο το ΚΚΕ
Σφοδρή επίθεση εναντίον της κυβέρνησης εξαπέλυσε το ΚΚΕ, με αφορμή τις δηλώσεις της υπουργού Οικονομίας, Λούκας Κατσέλη, και του εκπροσώπου της COSCO. Ο Περισσός έκανε λόγο για «νέο κύμα ιδιωτικοποιήσεων και επέκταση των συνθηκών γαλέρας στους εργασιακούς χώρους».
«Η υλοποίηση αυτών των επιδιώξεων θα φέρει περισσότερη ανεργία, επέκταση των συνθηκών γαλέρας στους εργασιακούς χώρους, νέα επίθεση στα ασφαλιστικά δικαιώματα», ανέφερε στην ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.
Πρόσθεσε δε: «Η πάλη όλων των εργαζομένων για να μην υπάρξουν ακόμα χειρότερες συνέπειες για τους ίδιους, είναι ανάγκη να προβάλει πιο έντονα τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, τον φιλολαϊκό, που συνδέεται με το στόχο της κοινωνικοποίησης των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, με λαϊκή εξουσία».