Νομοσχέδιο για την εγκατάσταση ταμειακών μηχανών και συστημάτων ελέγχου εισροών  εκροών στα πρατήρια καυσίμων και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των ΚΕΔΑΚ θα κατατεθεί μετά τις 16 Ιουνίου οπότε ανοίγει η Βουλή, ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης, κ. Κ. Μουσουρούλης, μιλώντας σε εκδήλωση για την παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ για την αγορά καυσίμων.

Τα ΚΕΔΑΚ (Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αγοράς Καυσίμων) θα κάνουν και κοστολογικούς ελέγχους, ενώ θα μπορούν να επιβάλλουν άμεσα ποινές για νοθεία μετά από εξέταση δείγματος που θα γίνεται επιτόπου, χωρίς να χρειάζεται επιβεβαίωση από το Γενικό Χημείο.

Ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας, κ. Άλκης Κορρές, ανέφερε ότι η τιμή χωρίς φόρους της αμόλυβδης στη χώρα μας το 2008 ήταν η πέμπτη υψηλότερη στην ΕΕ και του ντίζελ κίνησης η ακριβότερη μεταξύ των 27. Ωστόσο, σε σύγκριση με τις χώρες της Μεσογείου βρισκόμαστε κοντά στο μέσο όρο.

Ο κ. Κορρές ανέφερε πως οι αιτίες για τις διαφορές από το μέσο όρο της ΕΕ είναι η μορφολογία της χώρας που ανεβάζει το κόστος μεταφοράς (νησιά, ορεινό ανάγλυφο), οι δυσκολίες στην κατασκευή νέων δεξαμενών, οι μικρές καταναλώσεις ανά πρατήριο, το λαθρεμπόριο και η πειρατεία, η γραφειοκρατία στις τελωνειακές διαδικασίες, οι περιορισμοί στην έκδοση νέων αδειών βυτιοφόρων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 2008 η τιμή διυλιστηρίου κάλυπτε το 41% της λιανικής τιμής της αμόλυβδης (από 38% το 2005), οι φόροι ήταν το 48% (από 50%) και τα μικτά περιθώρια κέρδους 11% (από 13%).

Το ΙΟΒΕ υπογραμμίζει εξάλλου ότι οι ποσοστιαίες αυξομειώσεις στις λιανικές τιμές είναι μικρότερες από τις αντίστοιχες αυξήσεις / μειώσεις των διεθνών τιμών.