Την καταστροφική πορεία της αγοράς αυτοκινήτου επιβεβαιώνει με τα στατιστικά του στοιχεία ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Στο σύνολο των πρώτων ένδεκα μηνών του 2009, το Νοέμβριο, η αγορά αυτοκινήτου γνώρισε μέση κάμψη περίπου 20%.

Η μείωση είναι εξαιρετικά σημαντική, εάν αναλογιστεί κανείς ότι κατά διαστήματα ίσχυσαν και τα μέτρα της προσωρινής μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης και της απόσυρσης, όπου η αγορά φάνηκε να ανακάμπτει.

Συγκρίνοντας τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων του Νοεμβρίου 2009 (κάπου 18.000 αυτοκίνητα) με το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της τετραετίας (Νοέμβριος 2004 – 2007) προκύπτει ότι η αγορά αυτοκινήτου διένυσε το 13ο μήνα κρίσης, με μέσο όρο κάμψης το 10%.

Η κάμψη αυτή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, εάν δεν συμπεριλαμβάνονταν στις ταξινομήσεις του Νοεμβρίου του 2009 τα μέτρα απόσυρσης.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, η συνεχιζόμενη κρίση πλήττει 1.600 εταιρείες επίσημης εισαγωγής και διανομής, αλλά και 30.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου.

Η προσπάθεια των επιχειρήσεων του κλάδου του αυτοκινήτου είναι να διατηρηθούν οι επενδύσεις και η απασχόληση (90.000 εργαζόμενοι ή 3% επί του συνόλου), σε έναν τομέα της οικονομίας, ο οποίος εισφέρει περίπου το 2,6% του ΑΕΠ.

Ο χώρος του αυτοκινήτου συνεισφέρει, επίσης, σημαντικά στα φορολογικά έσοδα, αφού τα τέλη κυκλοφορίας και το Τέλος Ταξινόμησης και το ΦΠΑ των καινούργιων αυτοκινήτων καλύπτουν περίπου το 5% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού.