Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο έτρεχε με ρυθμό 2,1% σημειώνοντας επιβράδυνση σε σχέση με τον Ιανουάριο, μήνα κατά τον οποίο είχε διαμορφωθεί στο 2,3%.
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι:
-Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Φεβρουαρίου 2012 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2011 προκύπτει αύξηση 2,1%, έναντι αύξησης 4,4% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
-Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2012, ο Γενικός Δείκτης μειώθηκε το Φεβρουάριο κατά 1,5%, έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
-Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 11 – Φεβρουαρίου 12, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου ΅10 Φεβρουαρίου ΅11, παρουσίασε αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 5,1% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,1% τον Φεβρουάριο εφέτος σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011 οφείλεται:
1. Στις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,2% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές και στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 4,0% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 8,2% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
δ) Κατά 3,4% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα και στα εισιτήρια αεροπλάνων.
ε) Κατά 2,4% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων – ζαχαροπλαστείων – καφενείων -κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
στ) Κατά 1,2% της ομάδας Αλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη ταξιδίου – λοιπά προσωπικά είδη.
2. Στις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,2% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 2,4% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, οικιακές υπηρεσίες.
γ) Κατά 0,8% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.
δ) Κατά 1,0% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 1,0% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.
στ) Κατά 1,0% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη