Την ικανοποίηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραία για τις αλλαγές στην επανακατάθεση του νέου Master Plan του ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων εξέφρασε σήμερα ο πρόεδρος του επιμελητηρίου και πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης. Συγκεκριμένα, ο κ. Κορκίδης δήλωσε τα εξής:

«…Θεωρώ το περιεχόμενο του αναθεωρημένου Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ ότι δεν είναι προϊόν συμβιβασμού, αλλά περισσότερο αποτέλεσμα προσαρμογών, που ικανοποιεί πλήρως, τόσο την ελληνική κυβέρνηση, όσο και τους κινέζους επενδυτές της Cosco. Επιπρόσθετα θα έλεγα ότι, τόσο το ΕΒΕΠ όσο και άλλοι οι επιχειρηματικοί φορείς της ευρύτερης περιοχής, δικαιώνονται για τις θέσεις και παρεμβάσεις τους, αλλά και τις κοινά αποδεκτές προτάσεις που κατέθεσαν και συμπεριλαμβάνονται στο νέο Master Plan που επανακατατίθεται τελικά τη Τετάρτη 27/8 στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) από τη διοίκηση του ΟΛΠ. ‘Αλλωστε εξ ´αρχής, ο βασικός στόχος όλων δεν ήταν να “κολλήσει”, αλλά αντιθέτως να “τρέξει” το επενδυτικό πρόγραμμα στο λιμάνι του Πειραιά, προς όφελος όμως όλων. Οι 4 αλλαγές στο αρχικό σχέδιο, φαίνεται να λειτούργησαν θετικά, αφού φέρνουν πρόσθετες επενδύσεις 200 εκ. ευρώ και αύξησαν το επενδυτικό πρόγραμμα, από τα 612 εκ. ευρώ, σε πάνω από 800 εκ. ευρώ. Επίσης οι 4 αλλαγές φέρνουν την κατασκευή ενός 4ου προβλήτα, που θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά στα επίπεδα των 10 εκ. TEUs, εντάσσοντας σε δυναμικότητα τον Πειραιά στη τετράδα των ισχυρότερων λιμένων της Ευρώπης. Στο Master Plan δεν περιλαμβάνονται πλέον σχέδια κατασκευής mall, σχέδια δημιουργίας υποδομών για επισκευές mega yachts, ούτε άδεια ναυπηγείου, ζήτημα το οποίο όμως χρήζει περαιτέρω διαβεβαιώσεων, αφού εκκρεμεί η προσφυγή στο ΣτΕ. Επιπρόσθετα η ΟΛΠ ΑΕ συμφώνησε με την πρόταση της ΕΣΑΛ, που υποστήριξε ένθερμα το ΕΒΕΠ και ο Δήμος Πειραιά, για τη μετατροπή της αποθήκης ΣΙΛΟ σε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων. Η πρόταση του Επιμελητηρίου για λειτουργία “duty free shops”, αντίστοιχα με τα “terminalς” των αεροδρομίων, αντί του αρχικού σχεδιασμού λειτουργίας εμπορικού κέντρου 44.000 τ.μ. στο λιμάνι, έγινε αποδεκτή και οι εμπορικές χρήσεις περιορίζονται κατά το ήμισυ, ενώ θα λειτουργούν στη ζώνη εισόδου, δηλαδή πριν τον έλεγχο διαβατηρίων του λιμένα κρουαζιεροπλοίων, μόνο για τους τουρίστες. Επισημαίνεται ότι η ΕΣΑΛ έχει ήδη αποδεχτεί τις πρόσθετες επενδύσεις που αφορούν στην κατασκευή νέου προβλήτα κρουαζιέρας, πεντάστερου ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε, πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης για το car terminal στο Ικόνιο, νέας αποθήκης στην περιοχή ΟΔΔΥ, καθώς και την αναδιαμόρφωση του κτηρίου της Παγόδας σε ξενοδοχείο με συνεδριακό κέντρο και δύο ακόμα αποθηκών επίσης σε ξενοδοχεία. Τέλος θεωρώ, τις παρεμβάσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και του Δημάρχου Πειραιά καθοριστικές για την τελική συμφωνία και πιστεύω πως το περιεχόμενο της τελευταίας έκδοσης του σχεδίου που επανακαταθέτει η ΟΛΠ ΑΕ στην ΕΣΑΛ, ικανοποιεί το Επιμελητήριο μας…»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δήλωση Β. Κορκίδη για την επένδυση στο Ελληνικό

Στο μεταξύ ο κ. Κορκίδης δήλωσε την ικανοποίησή του και για τις εξελίξεις σχετικά με την επένδυση στο Ελληνικό. Συγκεκριμένα ανέφερε:

«…Ο επιχειρηματικός κόσμος της Αττικής χαιρετίζει τη δεύτερη κατά σειρά, ομόφωνα θετική, γνωμοδότηση για την εμβληματική επένδυση στο ελληνικό. Μετά το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), θετικά γνωμοδότησε και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) σχετικά με την αίτηση τροποποίησης της υπουργικής απόφασης, που αφορά στην επένδυση στο Ελληνικό. Συγκεκριμένα, μετά την αντίστοιχη γνωμοδότηση του ΚΑΣ έγινε ομόφωνα αποδεκτή η αίτηση θεραπείας των ΤΑΙΠΕΔ και της Ελληνικό ΑΕ κατά της Υπουργικής Απόφασης για την Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Παράλληλα, αποφασίστηκε να διατηρηθούν τα κτήρια που έχουν χαρακτηριστεί “νεώτερα μνημεία”, ενώ έγινε αποδεκτή, εντός του χώρου προστασίας, η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης. Σημειωτέον, ως νεώτερα μνημεία έχουν χαρακτηριστεί το κτήριο “Σααρίνεν” του πρώην ανατολικού αεροδρομίου Αθηνών, τα τρία υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας που θα στεγάσουν το Νέο Μουσείο Αεροπορίας και το αγγλικό υπόστεγο “Παγόδα” που προβλέπεται να φιλοξενεί αρχαιολογικές, αρχιτεκτονικές και εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, καθώς και τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής. Τα βασικά σημεία τριβής στους όρους 5 και 16 του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) που προέβλεπαν να κατατίθενται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού όλες οι μελέτες, ξεπεράστηκαν με τη τροποποίηση τους. Σημειώνεται ότι ήδη το ΣτΕ είχε κρίνει πως το ΥΠΠΟΑ δεν έχει αρμοδιότητα για την αισθητική των κτηρίων και τη μορφολογία του τοπίου, έτσι το ΚΑΣ γνωμοδότησε ότι αποδέχεται ο έλεγχος να περιορίζεται με παρακολούθηση εκσκαφών και σχεδίων, μόνο εντός των κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων του Αγίου Κοσμά και των δήμων Ελληνικού, Αλίμου και Αργυρούπολης και σε μία ζώνη 20 μέτρων πέριξ αυτών. Το Υπουργείο Πολιτισμού θα έχει την επίβλεψη 750 στρεμμάτων από τα συνολικά 6.000 στρέμματα του Μητροπολιτικού Πόλου για τη προστασία των πολιτιστικών αγαθών, που δεν θα αποτελούν πλέον εμπόδιο. Αντιθέτως με τη προβλεπόμενη ανάδειξη και συντήρηση τους θα προσδίδουν προστιθέμενη αξία στη πολύ σημαντική επένδυση για τους πολίτες και την οικονομία του τόπου μας. Ευχόμαστε, καλή συνέχεια στις απαραίτητες διαδικασίες για τις 3 εκκρεμείς ΚΥΑ μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και καλή αρχή στις εργασίες μέχρι τέλος του έτους…»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης