Όποιος προέβλεπε ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα εγκατέλειπε την αιχμηρή προεκλογική ρητορική του μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας διαψεύστηκε. Μετά την πρώτη κιόλας συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι προτίθεται να διακόψει ορισμένες διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που είχαν δρομολογηθεί στο πλαίσιο των συμφωνιών με τους διεθνείς δανειστές της Ελλάδας.

Η γερμανική οικονομία δεν φοβάται τις μεγαλόστομες εξαγγελίες του Αλέξη Τσίπρα, ξεκαθάρισε ο Αλεξάντερ Σούμαν, επικεφαλής οικονομολόγος της Γερμανικής Ένωσης Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων (DHIK). «Η βαρύτητα της Ελλάδας ως τόπου επενδύσεων και παραγωγής, ως προορισμού εξαγωγών από τη Γερμανία, αλλά και ως χώρας προέλευσης γερμανικών εισαγωγών, δεν είναι τόσο σημαντική», υπογράμμισε ο κ. Σούμαν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αμελητέες οι γερμανικές επενδύσεις στην Ελλάδα

Και ο Νικολάους Χάινεν, αναλυτής της Deutsche Bank για τον ευρωπαϊκό χώρο, εκτιμά ότι οι πιθανότητες να επηρεάσει τη Γερμανία η κυβερνητική αλλαγή στην Ελλάδα είναι περιορισμένες. «Ναι μεν ενδέχεται οι αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας να εξασθενίσουν αν η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα παραμείνει σε τροχιά σύγκρουσης με τους ευρωπαίους εταίρους. Ωστόσο, ενδέχεται να μην υπάρξουν επιπτώσεις για την Γερμανία, καθώς μόλις το 0,5% περίπου του συνόλου των γερμανικών εξαγωγών διοχετεύεται στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με στοιχεία της Μπούντεσμπανκ, λιγότερο από το 0,3% των άμεσων γερμανικών επενδύσεων στο εξωτερικό έγιναν το 2012 στην Ελλάδα. Παρότι παραμένουν ενεργοί στην Ελλάδα γερμανικοί όμιλοι, όπως η Siemens και η Allianz, οι ελληνικές θυγατρικές συμβάλλουν ελάχιστα στο συνολικό τζίρο τους. Η μεγαλύτερη μεμονωμένη γερμανική επένδυση στην Ελλάδα είναι η αγορά του 40% του ΟΤΕ από τη γερμανική Telekom το 2008 έναντι 4,2 δις ευρώ. Η χρονική συγκυρία της αγοράς αποδείχθηκε κακή, με τη γερμανική εταιρεία να έχει παραγράψει μέχρι σήμερα 2,6 δις ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή που πλήττεται άμεσα από τις προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης είναι η Fraport. Μόλις πριν από δύο μήνες η γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων γνωστοποίησε ότι θα αναλάβει τη διαχείριση 14 ελληνικών αερολιμένων έναντι 1,2 δις ευρώ και για μία περίοδο 40 ετών. Η συμφωνία επρόκειτο να κλείσει μέχρι το προσεχές φθινόπωρο. Η Fraport κρατά προς το παρόν στάση αναμονής και εμφανίζεται αισιόδοξη. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι και η νέα ελληνική κυβέρνηση επιθυμεί να επεκτείνει αυτήν την τόσο σημαντική για τη χώρα τουριστική υποδομή», δήλωσε σχετικά εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας.

Ο Αλεξάντερ Σούμαν τόνισε από την πλευρά του ότι «αν ο κύριος Τσίπρας θεωρεί ότι δεν μπορεί κανείς να γίνει ανταγωνιστικότερος μέσω ιδιωτικοποιήσεων, τότε μπορεί ως εκλεγμένος ανώτατος διαχειριστής της χώρας του να αναζητήσει άλλους δρόμους». Σε κάθε περίπτωση η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας αποτελεί κατά τον κ. Σούμαν μονόδρομο για την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη.

Ο Τσίπρας αναζητά συμμάχους 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο Τσίπρας εικάζει ότι θα βρει κατανόηση και σε άλλες χώρες της ευρωζώνης και της ΕΕ», σχολιάζει ο Άχμετ Τσετίνκαγια από τη γερμανική κρατική εταιρεία διεθνών συναλλαγών GTAI. Όπως εξηγεί, κυρίως οι χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, αλλά και η Γαλλία θα επικροτούσαν μία χαλάρωση της δημοσιονομικής πολιτικής. Τις τελευταίες μέρες οι επικρίσεις εναντίον της γερμανικής πολιτικής εξυγίανσης στην ευρωζώνη κορυφώθηκαν, παρατηρεί ο κ. Τσετίνκαγια.

«Από την κατάσταση στην Ελλάδα επωφελείται το ευρωσκεπτικιστικό κόμμα Εναλλακτική Επιλογή για τη Γερμανία (AfD), αντλώντας εύκολα πολιτικά οφέλη από τις επιθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης», εκτιμά ο Νικολάους Χάινεν. Ως εκ τούτου, η γερμανική κυβέρνηση δεν έχει συμφέρον να κλιμακωθεί περαιτέρω η όποια αντιπαράθεση, θεωρεί ο αναλυτής της Deutsche Bank. «Η ΕΕ θα προβεί σε υποχωρήσεις έναντι της Ελλάδας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο και θα καταβληθεί προσπάθεια να δοθεί στην Ελλάδα μία ‘ανάσα΄», εκτιμά ο κ. Τσετίνκαγια.

Πηγή: Deutsche Welle

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης