Συνολικά εννέα ιδιωτικοποιήσεις οργανισμών και υπηρεσιών περιλαμβάνει το… μενού του 2016 και οι σχετικοί διαγωνισμοί πρέπει να «τρέξουν» εντός του προσεχούς έτους με βάση τις ελληνικές δεσμεύσεις προς τους εταίρους.

Σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, όλα τα ανοικτά θέματα θα πρέπει να έχουν κλείσει έως τον Νοέμβριο του 2016Οι ιδιωτικοποιήσεις αφορούν σε: OΛΠ, ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rosco, Αστήρ, παραχώρηση «Ελ. Βενιζέλου», Αφάντου Ρόδου, Κασσιόπης και Ελληνικού.

Τα χρονοδιαγράμματα είναι ασφυκτικά στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου και στόχος είναι, όπως ανέφερε σε χθεσινές του δηλώσεις ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, οι αποκρατικοποιήσεις να έχουν ολοκληρωθεί έως το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Από το αυστηρό χρονοδιάγραμμα εξαιρείται μόνον το Ελληνικό, για το οποίο θα πρέπει να οριστούν νέες ημερομηνίες.

Όπως και να έχει, σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, όλα τα ανοικτά θέματα θα πρέπει να έχουν κλείσει έως τον Νοέμβριο του 2016.

Τα χρονοδιαγράμματα

Ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε πως οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ θα πάρουν ακόμα μία εβδομάδα παράταση και θα πρέπει να κατατεθούν έως τις 21 Δεκεμβρίου, από 15 Δεκεμβρίου που ήταν το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα.

Παράταση ενός μήνα και συγκεκριμένα για τα μέσα Φεβρουαρίου θα δοθεί και για τις δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σχετικά με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ χαρακτήρισε τη σύμβαση «πολύ καλή» και συμπλήρωσε πως οι υπογραφές με την κοινοπραξία της Fraport αναμένεται να πέσουν εντός δεκαημέρου.

Υπενθυμίζεται ότι οι αποκρατικοποιήσεις αφορούν τα αεροδρόμια των εξής περιοχών: Ακτίου, Χανίων, Καβάλας, Κεφαλλονιάς, Κέρκυρας, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου, Θεσσαλονίκης και Ζακύνθου.

Σήμερα ξεκινά η διαδικασία του due diligence για τις εταιρείες Fluxys (βελγική), Enagas (ισπανική) και Snam (ιταλική) που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά ποσοστού 16% από το μερίδιο του 66% του ΔΕΣΦΑ που θα μεταβιβαστεί στη Socar.

Για τον Αστέρα, ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε: «Ένα ακόμα έργο στο οποίο είμαστε στη φάση πια της ολοκλήρωσης είναι ο Αστέρας της Βουλιαγμένης. Το τίμημα είναι αρκετά υψηλό για τον Αστέρα. Υπήρξε η αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας για το σχέδιο που είχε κατατεθεί από το fund που κέρδισε τον διαγωνισμό. Έχουμε εργαστεί όλο αυτό το διάστημα και έχουμε διαπραγματευτεί μια νέα πρόταση με το fund αυτό, το οποίο προσπαθεί να ικανοποιήσει τα ζητήματα που έθετε η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας και το πετυχαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε ολοκληρώσει αυτήν τη διαδικασία και τη νέα συμφωνία, ώστε να υποβληθεί ένα νέο σχέδιο που θα σέβεται την προηγούμενη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας και δεν θα δημιουργεί τα προβλήματα, ώστε να εγκριθεί πια και να ολοκληρωθεί η διαδικασία για τον Αστέρα».

Τέλος, για τα τουριστικά έργα ενημέρωσε πως: «Θα ολοκληρωθεί άμεσα και η διαδικασία για δύο μεγάλα τουριστικά έργα, η Αφάντου της Ρόδου και η Κασσιόπη στην Κέρκυρα. Στην Αφάντου υπήρχε ανάγκη μιας τεχνικής τροποποίησης προς το Συμβούλιο της Επικρατείας που απαίτησε περισσότερο χρόνο λόγω της καθυστέρησης συγκρότησης του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης (ΚΣΔ). Πλέον, έχει συγκροτηθεί, συνεδριάζει τις επόμενες μέρες και θα είναι στην ημερήσια διάταξη το θέμα, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να προχωρήσει το έργο. Με τον ίδιο τρόπο προχωράει μέσω του ΚΣΔ και η διαδικασία για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στην Κασσιόπη».

Διαβάστε επίσης: