«Για σχεδόν 17 χρόνια δεν έχει προσγειωθεί εδώ αεροπλάνο, αλλά τα σήματα παραμένουν: “Εγχώριες Αφίξεις”, “Διεθνείς Αναχωρήσεις”. Οι τερματικοί σταθμοί δεν υφίστανται. Στους διαδρόμους, αγριόχoρτα ξεπροβάλλουν μέσα από τις ρωγμές του σκυροδέματος. Ένα παλιό jumbo της χρεοκοπημένης Ολυμπιακής σαπίζει. Το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, αυτό το αεροδρόμιο φάντασμα, ενσαρκώνει με τον πλέον γλαφυρό τρόπο την οικονομική παρακμή και το πολιτικό αδιέξοδο της Ελλάδας. Όμως πλέον κάτι κινείται. Μια διεθνής κοινοπραξία υπό την ηγεσία του ελληνικού ομίλου ακινήτων Lamda Development σχεδιάζει επενδύσεις περίπου 8 δις για την ανάπλαση του χώρου. Έτσι ένα σύμβολο στασιμότητας θα μπορούσε να αποτελέσει έναυσμα για μια νέα εκκίνηση» σημειώνει σε εκτενές ρεπορτάζ από την Αθήνα η οικονομική εφημερίδα «Handelsblatt», η οποία εστιάζει στο «μεγάλο πρότζεκτ» της επένδυσης, για την ανάπλαση και αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.

«Με την ανάπτυξη του Ελληνικού, η τράπουλα ανακατεύεται ξανά, το έργο σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή για την Ελλάδα» αναφέρει ο Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, στη «Handelsblatt», η οποία περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια το επενδυτικό πρότζεκτ.

«Η περιοχή αποτελεί ένα μοναδικό φιλέτο, μιας και καμία άλλη πρωτεύουσα στην Ευρώπη δεν έχει να προσφέρει κάτι αντίστοιχο: 620 εκτάρια γης, μια περιοχή τρεις φορές μεγαλύτερη από το Πριγκιπάτο του Μονακό, μόλις 10 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας, μιας πόλης 4 εκατ. κατοίκων, ένας χώρος που βρίσκεται στις ακτές του Σαρωνικού. Εδώ οι επενδυτές θέλουν να χτίσουν περίπου 8.000 διαμερίσματα, πολλά ξενοδοχεία, εμπορικό και συνεδριακό κέντρο, εγκαταστάσεις αναψυχής και αθλητισμού, μαρίνα και καζίνο. Είναι το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη» γράφει η «Handelsblatt», σημειώνοντας ότι τα μεγέθη κινούνται στον «υπερθετικό βαθμό»: «Το μεγαλύτερο πάρκο δίπλα στη θάλασσα ανά τον κόσμο», «ένα από τα μεγαλύτερα ενυδρεία της Ευρώπης», «το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελλάδας» και «ένας από τους μεγαλύτερους οικιστικούς πύργους στη Μεσόγειο».

Το κόστος των έργων κατασκευής υπολογίζεται σε 1,2 δισ. ευρώ σύμφωνα με την κοινοπραξία και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται εντός 12 χρόνων. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, που αναφέρει η εφημερίδα, κατά τη διάρκεια της κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 θέσεις εργασίας και μετά την ολοκλήρωση του έργου άλλες 75.000.

Στη συνέχεια, η γερμανική εφημερίδα κάνει μια αναλυτική ιστορική ανασκόπηση στους διοικητικούς σκοπέλους, στις αναβολές, τις πολιτικές παρεμβάσεις και στις δικαστικές διαμάχες γύρω από την υπόθεση του Ελληνικού εδώ και δύο δεκαετίες: Aπό την περιστασιακή αξιοποίησή του για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τη μετατροπή του σε προσφυγικό καταυλισμό και από τη σκληρή αντίσταση του Αλέξη Τσίπρα, όταν ακόμη ήταν αρχηγός της αντιπολίτευσης, στη συμφωνία -μετά την εκλογική νίκη του 2015- μίσθωσης του πρώην αεροδρομίου «υπό την πίεση των διεθνών πιστωτών, ως προϋπόθεση για περαιτέρω βοήθεια».

Μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, κύκλοι των Βρυξελλών θεωρούσαν την επένδυση στο Ελληνικό «σύμβολο κακής διαχείρισης και καθυστερήσεων». Όμως, και πάλι κατόπιν πίεσης των διεθνών πιστωτών, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τον Δεκέμβριο την ανάθεση του έργου, ενώ ήδη το Συμβούλιο της Επικρατείας εξετάζει τον φάκελο του Ελληνικού με την οριστική απόφασή του να αναμένεται μέχρι την άνοιξη.

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, ακόμη και η Δικαιοσύνη κινείται γρήγορα, ενώ από την όλη επένδυση δεν θα επωφεληθούν μόνο οι ιδιώτες αλλά και το ελληνικό κράτος. Για τον λόγο αυτόν, ο Τσίπρας έχει «συμφέρον» να προχωρήσει γρήγορα η όλη διαδικασία.

Πηγή: Deutsche Welle