Η απεργιακή κινητοποίηση των μηχανοδηγών των επιβατικών και εμπορευματικών συρμών της γερμανικής επιχείρησης σιδηροδρόμων Deutsche Bahn (DB) θα της στοιχίσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλός της Ρούντιγκερ Γκρούμπε σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Bild am Sonntag οι οποίες προδημοσιεύθηκαν σήμερα.

Το συνδικάτο των μηχανοδηγών ανακοίνωσε χθες ότι επρόκειτο να ανασταλεί από σήμερα στις 06:00 η απεργιακή κινητοποίηση που είχε προκηρύξει αρχικά ως την Δευτέρα. Η λήξη της απεργίας σημειώθηκε έγκαιρα ώστε να πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια που σχεδίαζαν να πάρουν όσοι ήθελαν να μεταβούν στην πρωτεύουσα της χώρας ενόψει των εορτασμών για την 25η επέτειο από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, οι οποίοι κορυφώνονται αύριο. Προκάλεσε πάντως προβλήματα στα σχέδια πολλών ταξιδιωτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η ζημία έως τώρα ανέρχεται σε πάνω από 100 εκατ. ευρώ και θα έχει ισόποσες συνέπειες στον ισολογισμό μας για το έτος», είπε ο Γκρούμπε στην Μπιλντ αμ Ζόνταγκ και πρόσθεσε «χωρίς να υπολογίζουμε τη ζημιά που υπέστη η εικόνα μας και το πλήγμα στην εμπιστοσύνη» των ταξιδιωτών στην DB.

Το συνδικάτο των μηχανοδηγών, το οποίο αριθμεί 20.000 μέλη, έχει εμπλακεί σε μια διένεξη με τη διεύθυνση της DB όσον αφορά το δικαίωμά του να διεξάγει διαπραγματεύσεις για τις συλλογικές συμβάσεις και άλλων κατηγοριών εργαζομένων της επιχείρησης, τις ώρες εργασίας και τους μισθούς. Τα μέλη του απέργησαν από την Τετάρτη, στον έκτο γύρο κινητοποιήσεων.

Η Ντόιτσε Μπαν μεταφέρει 5,5 εκατ. επιβάτες ημερησίως σε όλη τη χώρα. Περίπου το ένα πέμπτο των εμπορευμάτων που διακινούνται στη Γερμανία μεταφέρεται επίσης με εμπορευματικούς συρμούς.
Οικονομολόγοι εκτιμούν ότι μια απεργία διαρκείας πέραν των τριών ημερών θα κόστιζε στη γερμανική οικονομία ως και 100 εκατ. ευρώτην ημέρα, εάν ιδίως οι γραμμές παραγωγής εργοστασίων αναγκάζονταν να διακόψουν τη λειτουργία τους λόγω έλλειψης υλικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η DB ανακοίνωσε ότι το 60% των βασικών της δρομολογίων θα εκτελεσθεί κανονικά αύριο.

Επιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης