Στην εξειδίκευση των μέτρων στήριξης της επιχειρηματικότητας και της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση και τον τουρισμό προχώρησε με τη σειρά της η αρμόδια υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη.

Από το βήμα της διυπουργικής συνέντευξης που έλαβε χώρα σήμερα στην γενική γραμματεία ενημέρωσης, η κυρία Κεφαλογιάννη αφού επεσήμανε ότι η Ελλάδα έχει ανακάμψει από το σοκ της πανδημίας, υπογράμμισε ότι εφέτος οι προβλέψεις για τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού αναμένεται να φτάσουν τα 22 δισ. ευρώ.

Εστιάζοντας πλέον στα νέα δεδομένα και προκλήσεις που προκύπτουν στην διαχείριση των τουριστικών ροών στην Ελλάδα, η κυρία Κεφαλογιάννη εστίασε στο πρώτο μέτρο που ελήφθη και αυτό αφορά την κρουαζιέρα. Οπως είπε, το εν λόγω μέτρο ανταποκρίνεται στις κεντρικές επιδιώξεις της εθνικής πολιτικής για τον τουρισμό. “Δηλαδή για την ισόρροπη και ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού”.

Εισάγεται τέλος κρουαζιέρας

Όπως είπε, εισάγεται λοιπόν τέλος κρουαζιέρας, για τους επιβάτες που θα αποβιβάζονται στα ελληνικά λιμάνια. Ένα τέλος αυξημένο για προορισμούς που δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση, ιδίως κατά τους μήνες αιχμής, δηλαδή για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, και χαμηλότερο στα υπόλοιπα λιμάνια, με κλιμάκωση ανά χρονική περίοδο.

Αυτό, ορίζεται σε 20 ευρώ ανα επιβάτη κρουζιέρας που θα αποβιβάζεται στην Μύκονο και την Σαντορίνη. Την ίδια στιγμή για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας ορίζεται στα 5 ευρώ. για την περίοδο 1 ιουνίου εως 30 Σεπτεμβρίου, 40% μειωμένο τους μήνες Απρίλιο εως Μάιο και 80% μειωμένο από τον μήνα Νοέμβριο και Μάρτιο. Συνολικά το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ.

Μέρος του εσόδου αυτού, θα εγγράφεται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού με σκοπό την βελτίωση των τουριστικών υποδομών για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Επιπλέον βεβαίως το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία – επεξεργάζεται ένα σχέδιο ρυθμίσεων και δράσεων για τη συνολική διαχείριση της κρουαζιέρας στην χώρα μας.

Συνοπτικά, το εν λόγω μέτρο, όπως είπε η Ολγα Κεφαλογιάννη στοχεύει στα εξής:

– Στην ανάπτυξη του homeporting

– Την ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο του berth allocation, όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.

– Σε κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων, με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου- Καθώς επίσης και μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματος για τις τοπικές κοινωνίες.