Στις φοροελαφρύνσεις που έχουν εξαγγελθεί αναφέρθηκε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη τη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. «Οι δεσμεύσεις μας, είναι κάτι το οποίο το έχει εξαγγείλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, τηρούνται κανονικά, και στο νέο προϋπολογισμό θα εφαρμοστούν όλες οι φοροελαφρύνσεις που έχουν εξαγγελθεί», είπε χαρακτηριστικά.

Εστιάζοντας στην κατάθεση του προσχεδίου του Προϋπολογισμού και την πρόβλεψη ανάπτυξης 2,8% για το 2020, ο υπουργός μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha ανέφερε: «Στον νέο Προϋπολογισμό, θα εφαρμοστούν όλες οι φοροελαφρύνσεις που έχουν εξαγγελθεί κανονικά. Θα εφαρμοστεί η μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή από 22% στο 9% για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ. Επίσης μειώνουμε το φόρο των επιχειρήσεων από το 28% στο 24% και μείωση του φόρου στα μερίσματα από το 10% στο 5%».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα επεσήμανε ότι αυτό απελευθερώνει τις υγιείς δυνάμεις της οικονομίας. «Μπορούμε να απελευθερώσουμε τις υγιείς δυνάμεις της οικονομίας διότι είναι γνωστό – και αυτή είναι και μία πάγια ιδεολογική διαφορά με την αριστερά – ότι όταν μειώνεις φορολογικούς συντελεστές δημιουργεί πρόσθετη αξία στην Ελληνική οικονομία και αυξάνει και τα έσοδα για το κράτος» σημείωσε. 

Αναφορικά με το ύψος της ανάπτυξης διευκρίνισε ότι σε όλες τις προβλέψεις πρέπει να παίρνουμε υπόψη μας και την διεθνή διάσταση. «Αυτή τη στιγμή είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία προβλέπεται να έχουμε αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης σε μία Ευρώπη  που δυστυχώς μάλλον ανοίγει ένας κύκλος, διόρθωσης κατά πολλούς, ύφεσης κατά άλλους. Οπότε η οικονομία όπως όλοι γνωρίζουμε είναι μία κινούμενη άμμος και εκ των πραγμάτων δεν είμαστε μία χώρα που είμαστε εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου» εξήγησε. 

Στο ερώτημα της δημοσιογράφου μήπως η ευρωπαϊκή ύφεση, ή η ανάσχεση της ανάπτυξης, επηρεάσει τελικά και την Ελλάδα, ο Κώστας Καραμανλής απάντησε ότι το δημοσιονομικό κενό του 2020 θα είναι 500 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο είναι απολύτως διαχειρίσιμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι τροϊκανοί – έτσι θα συνεχίσω να του λέω εγώ και όχι θεσμούς – μας λέγανε ότι υπήρχε  κενό 1,5 δισ. στο προσχέδιο του προϋπολογισμού και τελικά συμφωνήσαμε ότι το κενό του 2020 θα είναι 500 εκατομμύρια ευρώ και από ότι μας λέει το υπουργείο οικονομικών και από ότι λέει και η κοινή λογική αυτή  η διαφορά των 500 εκατομμυρίων είναι απόλυτα διαχειρίσιμη. Μιλάμε δηλαδή για μία μικρή απόκλιση στο ΑΕΠ» δήλωσε. 

«Επίσης εδώ πρέπει να βάλουμε ότι τα κέρδη από το ευρωσύστημα, του ANFA/SMP, που συνήθως πηγαίνουν στο χρέος, παραμένει ανοιχτό αν θα πάνε στον προϋπολογισμό ή στο χρέος. Επομένως περιθώρια όπως βλέπετε υπάρχουν αλλά εμείς πρέπει να κάνουμε μία πολύ αυστηρή τήρηση του προσχεδίου του προϋπολογισμού και πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι Έλληνες πολίτες ότι θα προσπαθήσουμε να τηρήσουμε και αυτό κάνουμε ήδη τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει προεκλογικά» συμπλήρωσε. 

Για τις απεργίες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μεταξύ άλλων είπε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Νομίζω ότι υπάρχει μία παρανόηση. Αύριο και μεθαύριο υπάρχει η στάση εργασίας στο προαστιακό και είναι μία απεργία που γίνεται επί της ουσίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σας θυμίζω ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μία ιδιωτική εταιρεία και υπάρχει μία διαπραγμάτευση μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των εργαζομένων της όσον αφορά τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Όπως υπάρχει και μία διαπραγμάτευση που γίνεται μεταξύ του Υπουργείου και των αστικών συγκοινωνιών, δηλαδή του ΟΑΣΑ, στην Αθήνα για τις συμβάσεις εργασίας οι οποίες εμείς έχουμε δεσμευθεί ότι θα τις τηρήσουμε και θα τις τιμήσουμε διότι άλλοι, επί 4,5 χρόνια, αυτοί που παριστάνανε τους δημοκράτες και τους αριστερούς και αυτοί που παριστάνανε  ότι είναι κοντά στους εργαζόμενους, επομένως στην ουσία δεν τις τηρούσαν. Αύριο μάλιστα υπάρχει και σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για αυτά τα θέματα διότι είμαστε μία κυβέρνηση, που και τις δεσμεύσεις μας θέλουμε να υλοποιήσουμε, αλλά πρέπει να καταλάβουν και όλοι ότι μέσα σε τρεις μήνες δεν μπορούμε με ένα μαγικό ραβδάκι να διορθώσουμε όλα τα κακώς κείμενα του παρελθόντος».

Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων:

«Σχεδιάζουμε για τα λεωφορεία στην Αθήνα να κάνουμε ένα πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου. Θυμίζουμε εδώ ότι ένας διαγωνισμός που έγινε πραγματικά στο γόνατο ήρθε και ακυρώθηκε όχι από την κυβέρνηση, όπως μας κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά από την ίδια την Ανεξάρτητη Αρχή η οποία γύρισε και είπε ότι αυτή η διαδικασία και η σύμβαση και ο διαγωνισμός είχε πολλά προβλήματα. Επομένως αυτό που θέλουμε να κάνουμε εμείς είναι να έχουμε έναν ανανεωμένο στόλο λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος εντός εξαμήνου και θέλουμε μέσα στους επόμενους 12 με 18 μήνες να δούμε καινούργια λεωφορεία στους δρόμους των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον πολίτη. Είμαστε σε επικοινωνία και σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που θα χρηματοδοτήσει ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του διαγωνισμού και για πρώτη φορά θα δούμε και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ηλεκτροκίνηση σε κάποια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη».

Για την Εγνατία Οδό και τα διόδια:

«Η κυβέρνηση του Σαμαρά 2012-15 είχε συμφωνήσει με την τρόικα στη λειτουργία 18 σταθμών διοδίων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδόν τους διπλασίασε και μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να έχουν κατασκευαστεί σταθμοί διοδίων, αλλά παίζαμε το κρυφτούλι με τους θεσμούς και ενώ τους κατασκευάζαμε τους σταθμούς διοδίων, ενώ είχαμε υπογράψει τις ΚΥΑ, τελικά οι σταθμοί διοδίων ποτέ δεν λειτούργησαν. Και ρίξαμε το μπαλάκι 5 μέτρα πιο μπροστά στην επόμενη κυβέρνηση.

Στις πρόσφατες συναντήσεις που είχαμε με τον Υπουργό Οικονομικών τον κύριο Σταϊκούρα, είπαμε στην τρόικα ότι εμείς θέλουμε η Εγνατία να παραχωρηθεί αλλά πρέπει να γίνει αυτό με όρους διαφάνειας και όρους οι οποίοι είναι λογικοί και έχουν κάποια ορθολογικότητα. Δηλαδή δεν μπορούμε ξαφνικά έναν αυτοκινητόδρομο που έχει τα προβλήματα που έχει, που έχει να συντηρηθεί πάρα πολλά χρόνια, που δεν έχει ΣΕΑ, να πάμε και να διπλασιάσουμε ξαφνικά το κόστος των  διοδίων. Θα βάλουμε τα διόδια, αλλά η αύξηση θα είναι ορθολογική. Και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μία τέτοια διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ και με την καινούργια ηγεσία της Εγνατίας Α.Ε.».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης