Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα πρέπει να συνδεθεί με μείωση του μη μισθολογικού κόστους ώστε να προκληθεί ουσιαστική αύξηση των εισοδημάτων και κατ’ επέκταση αύξηση της ζήτησης ώστε να αναθερμανθεί η ελληνική οικονομία.
Άμεσα θα μπορούσε να καταργηθεί η αύξηση 1% (0,50% εισφορά εργαζομένου και 0,50% εργοδοτική εισφορά) που θεσμοθετήθηκε με τον Ν.4387/2016.
Αυτό σημειώθηκε στη σημερινή συνάντηση, στα γραφεία της ΓΣΕΒΕΕ, εκπροσώπων του προεδρείου της ΓΣΕΒΕΕ από τον πρόεδρο Γιώργο Καββαθά, τους αντιπροέδρους Δημήτρη Βαργιάμη και Γιώργο Ασμάτογλου, τον γενικό γραμματέα Γιώργο Κουράση, την διευθύντρια του ΚΕΚ και ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ Νατάσα Αυλωνίτου καθώς και επιστημονικών στελεχών του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Βρούτση, τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Νότη Μηταράκη, αναπληρωτή τομεάρχη Κοινωνικής Ασφάλισης και τα επιτελεία τους. Κατά την διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν οι θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ και οι προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας σε ότι έχει να κάνει με τα εργασιακά θέματα, την αδήλωτη εργασία, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, την διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού, τον ρόλο των θεσμικών εταίρων και τα ασφαλιστικά θέματα, τις ασφαλιστικές εισφορές επιχειρηματιών και εργοδοτών, το ύψος και την διαδικασία απονομής των συντάξεων κ.ά.
Οι θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ, όπως εκφράστηκαν στην συζήτηση, έχουν ως εξής:
– Επαναφορά με νομοθετική ρύθμιση του καθορισμού του κατώτατου μισθού της ΕΓΣΣΕ στην αποκλειστική αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων.
– Η όποια αύξηση στον κατώτατο μισθό προκύψει θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα συλλογικής διαπραγμάτευσης μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Στο πλαίσιο αυτό ο θεσμοθετημένος μηχανισμός καθορισμού του κατώτατου μισθού να αποτελέσει εργαλείο των κοινωνικών εταίρων και όχι το αντίστροφο.
– Σε κάθε περίπτωση η αύξηση του κατώτατου μισθού θα πρέπει να συνδεθεί με μείωση του μη μισθολογικού κόστους ώστε να προκληθεί ουσιαστική αύξηση των εισοδημάτων και κατ’ επέκταση αύξηση της ζήτησης ώστε να αναθερμανθεί η ελληνική οικονομία. ‘Αμεσα θα μπορούσε να καταργηθεί η αύξηση 1% (0,50% εισφορά εργαζομένου και 0,50% εργοδοτική εισφορά) που θεσμοθετήθηκε με τον Ν.4387/2016.
– Αναθεώρηση του αυθαίρετου δεκαπλασιασμού επί του βασικού μισθού άγαμου μισθωτού για τον καθορισμό ανώτατου πλαφόν στους πρώην ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ.
– Στο πλαίσιο ενίσχυσης των εισροών στο ασφαλιστικό σύστημα και μείωσης του ιδιωτικού χρέους είναι απολύτως αναγκαίο ένα διαρκές, πάγιο σύστημα ρύθμισης οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, στη λογική «παγώματος» της οφειλής και μεταφοράς της σε μεταγενέστερη φάση του ασφαλιστικού βίου είτε για εξαγορά είτε για αφαίρεση του από τον ασφαλιστικό χρόνο.
– Θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για την επανεξέταση των ρυθμίσεων σχετικά με τις υπεργολαβίες, τα πρόστιμα και τις δηλώσεις των υπερωριών και της υπερεργασίας, καθώς το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο έχει δημιουργήσει ένα δυσβάσταχτο διοικητικό κόστος συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις.