Επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με την οποία εκφράζει την αντίθεσή της για τις αλλαγές στο πεδίο της φορολόγησης κερδών από τυχερά παιχνίδια, απέστειλε η (υπο σύσταση) Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας.

Στην επιστολή, η οποία κοινοποιείται και στους υπουργούς και υφυπουργούς κ.κ. Χ. Σταϊκούρα, Άδ. Γεωργιάδη, Λ. Μενδώνη, Γ. Γεραπετρίτη, Απ. Βεσυρόπουλο και Κ. Φραγκογιάννη, η Ένωση αναφέρει:
 
«Aξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη χώρα μας, χάρη στην συστηματική προσπάθεια της Κυβέρνησής σας τον τελευταίο χρόνο  και με την παράλληλη συμβολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ρυθμίζεται αυτήν την περίοδο  οριστικά η αγορά τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο με την έκδοση μονίμων αδειών. Μία  ρύθμιση η οποία σύμφωνα με όλες τις μελέτες και προβλέψεις που έχουν εκπονηθεί  αναμένεται να συνδράμει σημαντικά στην ανάπτυξη αλλά και τον έλεγχο αυτής της αγοράς  αλλά και να αποφέρει επιπρόσθετα έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο ήδη από την έναρξη  εφαρμογής της στις αρχές του 2021.  

Το θετικό σημείο της ρύθμισης αυτής είναι ότι θα ανακόψει ένα μεγάλο μέρος της παράνομης  δραστηριότητας κατευθύνοντάς το προς την νόμιμη και ελεγχόμενη από την αρμόδια  ανεξάρτητη αρχή (ΕΕΕΠ) αγορά.  
Αυτή η μετάβαση προς το νόμιμο παιχνίδι ξεκίνησε το 2011 με την εφαρμογή του Νόμου 4002  και του μεταβατικού καθεστώτος που προέβλεπε το άρθρο 50 του νόμου με την νόμιμη συμμετοχή εταιρειών που είχαν έδρα σε χώρες της ΕΕ.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα μικτά έσοδα (GGR) του διαδικτυακού κλάδου τυχερών  παιγνίων, από 287 εκατομμύρια ευρώ το 2017, αυξήθηκαν σε 435 εκατομμύρια ευρώ το 2019  ενώ το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 540 εκ ευρώ αποδίδοντας στο ελληνικό δημόσιο  190 εκ ευρώ φόρων αυτήν την χρονιά.
Ενώ όμως βρίσκεται σε εξέλιξη η αδειοδοτική διαδικασία και έχουν κατατεθεί και εν πολλοίς  αξιολογηθεί οι πρώτες υποψηφιότητες με συμμετοχή πολλών και μεγάλων εταιρειών από την  Ελλάδα και το εξωτερικό, κατατέθηκε αιφνιδίως χθες Παρασκευή 18.12.2020 στην Βουλή σε  μη σχετιζόμενο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας για ρυθμίσεις Covid-19 το άρθρο 57 το  οποίο τροποποιεί και καθιστά πιο επαχθή τον τρόπο φορολόγησης των κερδών των παικτών  για όλα τα τυχερά παιχνίδια, με σκοπό όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο και την  χρηματοδότηση αθλητικών ομάδων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης ότι παρόμοια ρύθμιση για χρηματοδότηση  δράσεων του Αθλητισμού και του Πολιτισμού προβλέπεται ήδη και στον Νόμο 4002/2011.

Όμως επιτρέψτε μας να αναφέρουμε ότι η νομοθετική αυτή παρέμβαση αναδεικνύει την  σχετική αδυναμία της χώρας μας αφενός ως προς την σταθερότητα συστημάτων  φορολόγησης και αφετέρου ως προς την εξασφάλιση σταθερών κανόνων για την ανάπτυξη  υγιούς επιχειρηματικότητας και προσέλκυσης ξένων και εγχώριων επενδύσεων. Σημείο που  γνωρίζετε καλύτερα από όλους μας πόσο πολύ επί σειρά δεκαετιών έχει τραυματίσει τη  διεθνή εικόνα της χώρας μας και την προσπάθεια προσέλκυσης ξένων επενδυτών. Ειδικά όταν  κάθε ενδιαφερόμενη εταιρεία του κλάδου μας έχει κληθεί και έχει καταθέσει σαν μέρος του  φακέλου αδειοδότησης, λεπτομερή επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδια στην Αδειοδοτική  Αρχή Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων (ΕΕΕΠ).

Επανερχόμενοι στο θέμα της φορολόγησης των τυχερών παιγνίων: Στον νόμο 4002 το έτος  2011 ορίσθηκε η φορολόγηση των τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα με κλίμακα 30% στα μικτά  έσοδα (GGR) κατ’ αρχήν και μεταγενέστερα (το 2016) σε κλίμακα 35% που ισχύει σήμερα. Η  κλίμακα αυτή είναι από τις υψηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον κλάδο των τυχερών παιγνίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να προσθέσουμε εδώ επίσης, ότι το κόστος για τις 2 υπό έκδοση άδειες στο διαδίκτυο όπως  προβλέπει ο σχετικός Νόμος 4002 ως ισχύει σήμερα, ανέρχεται σε ποσό 5 εκ ευρώ για  διάρκεια 7 χρόνων, κόστος που είναι μακράν το υψηλότερο σε όλη την ΕΕ.

Με δεδομένα τα ανωτέρω 2 στοιχεία καθίσταται σαφές ότι η συμμετοχή στην αγορά τυχερών  παιγνίων στο διαδίκτυο στην χώρα μας είναι ιδιαίτερα “ακριβή”. Οποιαδήποτε πρόσθετη  φορολογική επιβάρυνση επιβληθεί κινδυνεύει να καταστήσει την συγκεκριμένη αγορά μη  ελκυστική (μη κερδοφόρα).  
Επιτρέψτε μας να επαναλάβουμε ότι πέραν της σημαντικής του φορολογικής συνεισφοράς,  ο κλάδος του διαδικτύου συμμετέχει με πλέον των 70 εκ ευρώ ετησίως σε χορηγικά  προγράμματα (κυρίως στον αθλητισμό – επαγγελματικό και ερασιτεχνικό) και σε διαφήμιση  στα ΜΜΕ, σε μία περίοδο που η διαφημιστική αγορά αλλά και ο Αθλητισμός στην χώρα μας  γνωρίζουν σημαντική ύφεση.
Σημειωτέον δε ότι ο φόρος επί των κερδών των παικτών ανά στήλη που ήδη εφαρμόζεται  στην Ελλάδα σε όλα τα τυχερά παίγνια – και πλέον προτείνεται να υπολογιστεί ανά δελτίο – αποτελεί μια ελληνική πρωτοτυπία καθώς δεν υφίσταται αντίστοιχη φορολόγηση κερδών  παικτών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο νέος σχεδιαζόμενος φόρος (2,5 -5 -7,5%) παικτών  παρότι χαμηλότερος από τον ισχύοντα (15-20%), προορίζεται σε μία πολύ πιο διευρυμένη  βάση παικτών με την προσδοκία της περαιτέρω αύξησης των δημόσιων εσόδων, αγνοώντας  πιθανά ότι παράλληλα θα προκαλέσει σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών και κατά  συνέπεια των εσόδων του δημοσίου από τον φόρο του 35%.

Επιπρόσθετα ο νέος τρόπος φορολόγησης των κερδών των παικτών θα δημιουργήσει σοβαρό  αντικίνητρο σε μεγάλο αριθμό παικτών, οι οποίοι για να αποφύγουν την φορολόγηση των  κερδών τους, θα επιλέξουν την παράνομη/μη αδειοδοτημένη αγορά.

Συμπερασματικά τι προτείνουμε:

Κατανοώντας την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία στην οποία ευρισκόμαστε και την  ανάγκη εύρεσης νέων πόρων για το κράτος, προτείνουμε να εξετασθούν και να εφαρμοστούν  αναπτυξιακά μέτρα που θα συμβάλουν στην μεγέθυνση της νόμιμης αγοράς και κατά  συνέπεια στην αύξηση δημοσίων εσόδων από το νόμιμο και υπεύθυνο παιχνίδι, χωρίς να  θέτουν σε κίνδυνο την εν εξελίξει αδειοδοτική διαδικασία. Ειδικότερα:

– Να παραμείνει αμετάβλητος ο τρόπος και τα ποσοστά φορολόγησης των κερδών των  παικτών.  
– Να εκδοθούν νέες άδειες για παίγνια που έως σήμερα δεν προσφέρονται στο διαδίκτυο  που θα δημιουργήσουν νέες αγορές και συνεπακόλουθα αύξηση των εσόδων για το  Ελληνικό Δημόσιο.

Με την ολοκλήρωση της αδειοδοτικής διαδικασίας και την είσοδο νέων εταιρειών στην  Ελλάδα αλλά και μέσα από τον έλεγχο για εφαρμογή των κανόνων “Υπεύθυνου παιχνιδιού ”  και την καταπολέμηση του παράνομου παιχνιδιού, διαμορφώνονται οι συνθήκες για  σημαντική μεγέθυνση της αγοράς τυχερών παιγνίων και κατά συνέπεια των δημοσίων εσόδων.  
Με ιδιαίτερη τιμή,

Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας (υπό σύσταση)  

Kaizen Gaming International Ltd / Stoiximan Lucky Stream / bet365
Logflex Ltd
Winmasters
Sportingbet
Bwin
Interwetten Gaming Ltd / interwetten.gr Rebels Gaming Ltd
Love2celebrate Ltd / NetBet.gr »

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης