Ευπρόσδεκτη χαρακτηρίζει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Ι. Χατζηθεοδοσίου, τη ρύθμιση των 120 δόσεων, αρκεί, όπως τονίζει, να μην υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις στο τελικό κείμενο.

Οι διευκολύνσεις για την εξυπηρέτηση των οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία ακουμπά στον πυρήνα του προβλήματος, ωστόσο η ρύθμιση για τα χρέη στις εφορίες μοιάζει λιγότερο τολμηρή, Ακόμη ο πρόεδρος του ΕΕΑ χαρακτηρίζει προβληματική την πρόβλεψη μόλις 18 δόσεων για τα χρέη των επιχειρήσεων, οι οποίες στην πραγματικότητα έχουν μοναδική διέξοδο τον Εξωδικαστικό για να ρυθμίσουν τα χρέη τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικά η δήλωση του κ. Χατζηθεοδοσίου:

«Η τριπλή ρύθμιση οφειλών σε εφορίες, ταμεία και ΟΤΑ δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ευπρόσδεκτη. Ωστόσο, δεν μπορούμε να θριαμβολογούμε καθώς είναι και αυτονόητη, αφού νοικοκυριά, επαγγελματίες κι επιχειρήσεις ασφυκτιούν υπό το βάρος σχεδόν 150 δισ. ευρώ χρεών, που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια λόγω της κρίσης αλλά και της “τυφλής” υπερφορολόγησης, κυρίως σε βάρος των μικρομεσαίων.

Οι διευκολύνσεις για την εξυπηρέτηση των οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία ακουμπά στον πυρήνα του προβλήματος: τη συσσώρευση χρεών από εισφορές, οι οποίες υπολογίστηκαν επί πλασματικών, επί ανύπαρκτων εισοδημάτων. Υπό αυτήν την έννοια, το “κούρεμα” αυτών των χρεών σε ποσοστό, που εκτιμάται ότι φτάνει κατά μέσο όρο στο 65%, αναμένεται ότι θα δώσει ανάσες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα πρέπει, ωστόσο, να επιστήσουμε την προσοχή στους ελεύθερους επαγγελματίες, που θα κάνουν χρήση της ρύθμισης, ότι ο επανυπολογισμός εισφορών και οφειλών με βάση την κατώτατη εισφορά των 157 ευρώ του νόμου Κατρούγκαλου, συνεπάγεται μικρότερη σύνταξη κι αυτό σημαίνει ότι οι επιλογές και οι αποφάσεις τους θα πρέπει να είναι μετρημένες, προς αποφυγήν δυσάρεστων εκπλήξεων.  

Η ρύθμιση για τα χρέη στις εφορίες μοιάζει λιγότερο τολμηρή. Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι για να έχει κάποιος τη δυνατότητα των 120 δόσεων, θα πρέπει να έχει οφειλή τουλάχιστον 3.600 ευρώ, καθώς η ελάχιστη δόση των 30 ευρώ λειτουργεί ως “κόφτης”.

Θα πρέπει, επίσης, να επισημάνουμε ότι όσο πιο ψηλά ανεβαίνει το δηλωθέν εισόδημα, τόσο ανεβαίνει η δόση της ρύθμισης και περιορίζεται ο χρονικός της ορίζοντας, γεγονός που καθιστά λιγότερο ελκυστικό το πλαίσιο για τα μεσαία εισοδήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θετικό αναμφίβολα το γεγονός ότι θα ληφθούν υπόψιν τα πραγματικά και όχι τα τεκμαρτά εισοδήματα, αν και διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα αποθαρρυνθούν οι αποκαλούμενοι “στρατηγικοί κακοπληρωτές”, δηλαδή οι “έχοντες”, που απλώς δεν πληρώνουν.

Θεωρούμε πάντως προβληματική την πρόβλεψη μόλις 18 δόσεων για τα χρέη των επιχειρήσεων, οι οποίες στην πραγματικότητα έχουν μοναδική διέξοδο τον Εξωδικαστικό για να ρυθμίσουν τα χρέη τους.

Μας προβληματίζει, επίσης, το γεγονός ότι η πλατφόρμα για τα χρέη στην εφορία θα είναι ανοικτή έως τις 28 Ιουνίου και παρά τις πληροφορίες περί παράτασης, αυτή η προσέγγιση δείχνει καθαρά εισπρακτική λογική (να πιεστούν οι ενδιαφερόμενοι), παρά διάθεση να διευκολυνθούν οι φορολογούμενοι.

Ελπίζουμε, τέλος, ότι το σχέδιο νόμου που έχουν ετοιμάσει τα συναρμόδια υπουργεία, να είναι αυτό που τελικά θα ψηφιστεί, καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις, δεν μπορούμε παρά να είμαστε επιφυλακτικοί αναμένοντας το αποτέλεσμα των συζητήσεων με τους εκπροσώπους των δανειστών. Το παράδειγμα των ανατροπών της τελευταίας στιγμής στο πλαίσιο της α’ κατοικίας, είναι, άλλωστε, πολύ νωπό…. ».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης