Η Toyota ανακοίνωσε ότι τον προσεχή Σεπτέμβριο θα προβεί σε περικοπή 40% της παγκόσμιας παραγωγής της. Έγινε έτσι η τελευταία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που μείωσε την παραγωγή λόγω της παγκόσμιας κρίσης ημιαγωγών, αλλά διατήρησε τους ετήσιους στόχους πωλήσεων και παραγωγής.
Η ικανότητα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας να βρίσκει τρόπους ελιγμού εν μέσω παγκόσμιας έλλειψης επεξεργαστών, σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, οφείλεται κυρίως στη διατήρηση μεγαλύτερου αποθέματος απόρροια ενός ευρύτερου επιχειρησιακού σχεδίου που καταρτίστηκε μετά τον καταστροφικό σεισμό του 2011 και την πυρηνική καταστροφή στη Φουσκουσίμα, που ακολούθησε.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, βάσει πωλήσεων, επαναδιατύπωσε τους στόχους της για παραγωγή 9,3 εκατ. οχημάτων για το έτος που λήγει τον Μάρτιο, καθώς και το σχέδιό της να πουλήσει 8,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα την ίδια περίοδο.
Επίσης ανακοινώθηκε ότι οι περικοπές του Σεπτεμβρίου θα περιλαμβάνουν 14 εργοστάσια, σε Ιαπωνία και εκτός αυτής, και ότι η εταιρεία θα μπορούσε να μειώσει τη σχεδιαζόμενη παγκόσμια παραγωγή της τον συγκεκριμένο μήνα περίπου κατά 360.000 οχήματα.
Από αυτά, τα 140.000 οχήματα θα αφορούν ιαπωνικά εργοστάσια και τα υπόλοιπα εργοστάσια σε Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα, Ευρώπη και άλλες ασιατικές χώρες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβεί σε περικοπές της παραγωγής τους κατά τους τελευταίους μήνες λόγω της πολύμηνης έλλειψης ημιαγωγών. Πρόσθετος λόγος είναι τα περιοριστικά μέτρα λόγω του νέου κορωνοϊού, σε χώρες όπως η Ιαπωνία, οι Φιλιππίνες, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και η Μαλαισία στις οποίες βρίσκονται τόσο εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων όσο και ημιαγωγών.
Η γερμανική Volkswagen ανακοίνωσε σήμερα ότι ίσως χρειαστεί περαιτέρω μείωση της παραγωγής της και ότι αναμένει πως η τροφοδοσία σε μικροτσίπ κατά το γ’ τρίμηνο θα είναι «πολύ ασταθής και σφικτή».
Η Ford από την πλευρά της, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα κλείσει προσωρινά τη γραμμή συναρμολόγησης στο Κάνσας Σίτι, στο οποίο κατασκευάζονται τα φορτηγάκια F-150, λόγω της έλλειψης σε επεξεργαστές που σχετίζεται όμως με την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη Μαλαισία.