Η Renault ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να πουλά επιβατικά αυτοκίνητα με τα σήματά της στην αγορά της Κίνας και πως πλέον θα επικεντρωθεί σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και ηλεκτρικά οχήματα, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα μεταβιβάσει τις μετοχές που κατέχει στην κοινοπραξία Dongfeng Renault Automotive Company στην εταιρεία Dongfeng Motor. Η Dongfeng θα σταματήσει τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το εμπορικό σήμα της Renault, ανέφερε η ανακοίνωση. Η κοινοπραξία της Renault με την Dongfeng στην πόλη Ουχάν κατασκευάζει τα SUV της Renault Captur, Kadjar και Koleos, καθώς και κινητήρες.
Η επιχείρηση των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (LCV) της Renault στη Κίνα θα συνεχίσει να λειτουργεί μέσω της Renault Brilliance Jinbei Automotive. Η επιχείρηση που κατασκευάζει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα(EV) θα αναπτυχθεί μέσω των δύο υφιστάμενων κοινοπραξιών: eGT New Energy Automotive και Jiangxi Jiangling Electric Vehicle Group.
Η Renault δήλωσε ότι θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες στους 300.000 πελάτες της μέσω των αντιπροσώπων της Renault και μέσω της συμμαχίας της με τη Nissan. Η Renault και η Dongfeng θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με τη Nissan για την προμήθεια κινητήρων και εξαρτημάτων στην Dongfeng και την άδεια χρήσης των κινητήρων ντίζελ προς την Dongfeng. Η Renault και η Dongfeng θα συνεργαστούν σε έξυπνα συνδεδεμένα οχήματα.
Η Dongfeng Motor έχει κοινοπραξίες στο Ουχάν με την PSA Group και τη Honda.
Η Renault επέστρεψε στην Κίνα το 2016, μια αγορά που είχε αφήσει προηγουμένως στη Nissan, όταν άνοιξε ένα εργοστάσιο στο Ουχάν, με την Dongfeng Motor. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Γκον, που αποπέμφθηκε λόγω οικονομικών σκανδάλων, είχε θέσει ως στόχο οι ετήσιες πωλήσεις να αγγίξουν τις 800.000 μονάδες.
Ο όγκος της γαλλικής μάρκας στην Κίνα μειώθηκε κατά 17% σε 179.571 το 2019, δήλωσε η Renault στις 17 Ιανουαρίου όταν ανακοίνωσε τα παγκόσμια αποτελέσματα πωλήσεων για το περασμένο έτος.
Η Renault είναι μία από τις κορυφαίες παγκόσμιες εταιρείες αυτοκινήτων που έχει πληγεί από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού, γεγονός που έχει οδηγήσει σε κλείσιμο εργοστασίων και στην πτώση της ζήτησης, αναφέρει το Reuters.
«Ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο στην Κίνα. Θα επικεντρωθούμε στα ηλεκτρικά οχήματα και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, οι δύο κύριοι τομείς για μελλοντική καθαρή κινητικότητα και θα αξιοποιήσουμε αποτελεσματικότερα τη σχέση μας με τη Nissan» δήλωσε ο Φρανσουά Προβόστ, πρόεδρος της εταιρείας της Renault στη Κίνα.