Με ρυθμό της τάξεως του 3,8% «τρέχει» φέτος η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο έχουν διακινηθεί συνολικά 1,753 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,688 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Πρόκειται για νέο ιστορικό υψηλό για το πρώτο μισό του έτους, ενώ και ο μήνας Ιούνιος κατέγραψε την υψηλότερη διακίνηση του 2017. Συνολικά, από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, πέρασαν 314,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, από 314,3 χιλιάδες κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2016 και 309.000 τον Μάιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του προσεχούς διαστήματος αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, με αποτέλεσμα να εκτιναχθεί η ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού, από τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (στόχος εφικτός για το τρέχον έτος, εφόσον επιταχυνθεί ο σημερινός ρυθμός αύξησης), στα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Υπενθυμίζεται ότι ο επικεφαλής του ΟΛΠ, κάπταιν Φου Τσενγκ Κιου, ανέφερε πρόσφατα ότι ήδη από το 2018 ο Οργανισμός προσδοκά να εξασφαλίσει τη διακίνηση 5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Εφόσον επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, τότε το λιμάνι του Πειραιά θα τοποθετηθεί στη λίστα με τα 30 μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, από την 38η θέση που είναι σήμερα και την 93η στην οποία βρισκόταν το 2010, όταν δηλαδή η διαχείριση της σχετικής δραστηριότητας περνούσε στα «χέρια» της Cosco.
Καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική άνοδο των φορτίων που θα διακινούνται από τον Πειραιά, αναμένεται να διαδραματίσει το πρόσφατο μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη ανάμεσα στον ΟΛΠ και στο λιμάνι της Σαγκάης, το οποίο είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους για το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς διαχειρίζεται περίπου 37 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση.
Πλέον, μετά και τη συγκεκριμένη συμφωνία, ένα σημαντικό ποσοστό των εμπορευμάτων που προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης, θα διοχετεύεται από τη Σαγκάη προς τον Πειραιά. Μάλιστα, τα σχέδια δεν σταματούν εδώ, καθώς μακροπρόθεσμα η Cosco ελπίζει να είναι σε θέση να αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα στα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αναδεικνύοντας τον Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως. Μια τέτοια εξέλιξη θα σημάνει ταυτόχρονα χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας (έρευνα του ΙΟΒΕ προβλέπει περί τις 125.000 νέες θέσεις απασχόλησης).