Στα ζητήματα της δυνατότητας συνεργειών μεταξύ των θυγατρικών σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο, καθώς και της στρατηγικής και των δράσεων σχετικά με την προώθηση της τεχνολογίας και της ψηφιακής σύγκλισης, επικεντρώθηκε η 2η συνάντηση εργασίας μεταξύ της διοίκησης της ΕΕΣΥΠ (υπερταμείο) και των δημοσίων επιχειρήσεων του χαρτοφυλακίου της (ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΔΑΑ, ΕΤΑΔ, ΑΕΔΙΚ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΔΕΘ-HELEXPO, ΕΛΤΑ, Ελληνικές Αλυκές, ΟΚΑΑ και ο όμιλος ΟΑΣΑ).

Όπως έγινε γνωστό, στην πρώτη ενότητα της συνάντησης, οι διοικήσεις των εταιρειών παρουσίασαν τις ιδέες και προτάσεις τους για ευκαιρίες συνεργασίας και αναβάθμιση των υπηρεσιών και της «εμπειρίας του Πολίτη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η χρήση μεγάλων δικτύων καταστημάτων για την απρόσκοπτη ενημέρωση του κοινού, ο μετασχηματισμός καταστημάτων σε one-stop-shops, η παροχή συνδυασμένων (bundled) προϊόντων, η εισαγωγή smart mail boxes κ.λπ.

‘Αλλος τομέας που συγκέντρωσε ενδιαφέρον ήταν η βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσα από κοινές δράσεις για την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και υποδομών και εν γένει τις ενεργειακές υπηρεσίες, την ενημέρωση του κοινού και την καλλιέργεια κουλτούρας για την κατανάλωση νερού βρύσης, τη μείωση απωλειών δικτύου κ.ά.

Παράλληλα, η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας, όπως και οι συνέργειες στην κάλυψη των στεγαστικών αναγκών υπήρξε επίσης ένας σημαντικός άξονας ιδεών, με προτάσεις όπως η δημιουργία ενιαίου ψηφιακού υποβάθρου σε περιβάλλον GIS, η αξιοποίηση ακινήτων θυγατρικών που δεν χρησιμοποιούνται ή η αξιοποίηση ακινήτων από άλλες θυγατρικές που έχουν στεγαστικές ανάγκες, όπως και η υποστήριξη της ΕΤΑΔ σε θέματα ακίνητης περιουσίας και ειδικά e-auctions.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ιδιαίτερη σημασία, επίσης, δόθηκε στην κοινή στόχευση δράσεων Έρευνας & Ανάπτυξης, καθώς και σε δυνατότητες συνεργασίας με ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικούς φορείς. Στο πλαίσιο της συνάντησης, οι εταιρείες είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις και να επιλέξουν μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας τις καλύτερες ιδέες προς υλοποίηση, κατά προτεραιότητα.

Η δεύτερη ενότητα της συνάντησης, αυτή της τεχνολογίας και καινοτομίας, άνοιξε με παρουσίαση από την ΕΕΣΥΠ των σύγχρονων τάσεων της τεχνολογίας και πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει το μοντέλο λειτουργίας και ανάπτυξης των αντίστοιχων κλάδων ενδιαφέροντος.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αναφέρθηκαν πετυχημένα παραδείγματα αξιοποίησης της τεχνολογίας από εταιρείες ανά τον κόσμο στους αντίστοιχους κλάδους με αυτούς της ΕΕΣΥΠ, με θετικό αντίκτυπο στα έσοδα, τα κόστη και την εμπειρία του πελάτη: Big-Data, Internet of Things, Artificial Intelligence, Smart Metering & Sensors, Data Analytics, Mobile Apps, διασύνδεση επιχειρησιακών εφαρμογών, είναι μόνο κάποιες από τις τεχνολογίες που αποτελούν ήδη το επίκεντρο του ενδιαφέροντος σε διεθνές επίπεδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακολούθησαν παρουσιάσεις από τις εταιρείες, οι οποίες περιέγραψαν σημαντικές τεχνολογικές πρωτοβουλίες που έχουν υλοποιηθεί ή είναι προγραμματισμένες να υλοποιηθούν και αφορούν επιχειρησιακές αλλά και υποστηρικτικές εφαρμογές.

Ενδεικτικά αναφέρονται, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, η τηλεματική και mobile εφαρμογές, όπως αυτές του ΟΑΣΑ, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες με τους πελάτες, όπως το e-bill της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση, οι ασύρματοι αισθητήρες μετρήσεων όπως αυτοί στους κλάδους ύδρευσης, η ενοποίηση συστημάτων GIS σε όλους τους κλάδους, η επίβλεψη της διώρυγας Κορίνθου με drone και η ελεγχόμενη κατάπτωση πρανών με air jackets, νέες εγκαταστάσεις αλλά και αναβαθμίσεις υποδομών, όπως αυτές των ασύρματων δικτύων στον κλάδο μεταφορών, συστήματα προγραμματισμού επιχειρησιακών πόρων, ηλεκτρονικών δημοπρασιών και προμηθειών, καθώς και εφαρμογές ανάλυσης δεδομένων, το νέο σύστημα αποτύπωσης ακινήτων της ΕΤΑΔ, e-learning κ.ά.

Εν κατακλείδι, ψηφιακές υπηρεσίες, αυτοματοποίηση επιχειρησιακών διαδικασιών και εν γένει επιχειρησιακή ψηφιοποίηση, διασύνδεση και ασφάλεια συστημάτων, ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, αξιοποίηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων θα είναι οι βασικοί άξονες, που οι εταιρείες θα πρέπει να ενσωματώσουν στη ψηφιακή στρατηγική τους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης