Αίτημα υπαγωγής σε καθεστώς χρεοκοπίας σε δικαστήριο της Νέας Υόρκης υπέβαλε η Latam Airlines, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, που καθήλωσε όλες τις πτήσεις στην περιοχή.
Το αίτημα για υπαγωγή στο Άρθρο 11 επιτρέπει στη Latam να συνεχίσει να λειτουργεί ενόσω ο χιλιανικός αερομεταφορέας θα επεξεργάζεται ένα σχέδιο να αποπληρώσει τους πιστωτές του και να οδηγηθεί στην ανάκαμψη.
Η Latam, στους μετόχους της οποίας περιλαμβάνονται η οικογένεια Cueto της Χιλής και η Delta Airlines, εξακολουθεί να εκτελεί περιορισμένα δρομολόγια και έχει δεσμεύσεις για χρηματοδότηση χρεοκοπίας ύψους έως 900 εκατ. δολαρίων.
Τα χρήματα προέρχονται από μετόχους όπως οι Cuetos, η οικογένεια Amaro και η Qatar Airways, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Η Latam διαθέτει επίσης ρευστότητα περίπου 1,3 δισ. δολαρίων.
Οι αεροπορικές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο -και ειδικότερα αυτές στη Λατινική Αμερική- επλήγησαν από την εξάπλωση του κορωνοϊού, που προκάλεσε ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και έκανε τον κόσμο να φοβάται να ταξιδέψει.
Η Avianca Holdings, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας στην Κολομβία, υπέβαλε αίτημα για το άρθρο 11 του Πτωχευτικού Δικαίου νωρίτερα τον Μάιο, υπό το βάρος της ραγδαίας μείωσης των επιβατών, αλλά και του δικού της δυσβάσταχτου φορτίου χρέους.
Ακόμα κι έτσι, ο αντίκτυπος θα γίνει ιδιαίτερα αισθητός με τη Latam, που εδρεύει στο Σαντιάγο, να εξυπηρετεί προηγουμένως περισσότερους από 70 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως με περισσότερα από 300 αεροσκάφη. Είχε επίσης χρέος άνω των 7 δισ. δολαρίων.
Η Latam προχώρησε ήδη σε περικοπές περισσότερων από 1.850 θέσεων εργασίας στη Χιλή, την Κολομβία, το Εκουαδόρ και το Περού τις τελευταίες εβδομάδες από ένα συνολικό δυναμικό 40.000 ατόμων παγκοσμίως, αφού περιέκοψε κατά 95% τις υπηρεσίες για επιβάτες.
Σε κάποια σενάρια πτώχευσης, μια αεροπορική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί τις παραγγελίες αεροσκαφών και η Latam έχει πάνω από 20 που έχει παραγγείλει από την Airbus και 6 από την Boeing.