Με στόχο την άμεση είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών από κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, η ΔΕΗ ξεκινά «σαφάρι» για τον εντοπισμό των οφειλετών, αποστέλλοντας παράλληλα εξώδικα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών οι 65.000 με 70.000 τελικούς πελάτες χρωστούν πάνω από 3.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά περισσότερα από 700 εκατομμύρια ευρώΣύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στα χέρια της η διοίκηση τα οφειλόμενα ξεπερνούν το 1 δις ευρώ και συγκεκριμένα διαμορφώνονται στο 1,05 δισ. ευρώ.
Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ τα δεδομένα έχουν ως εξής:
-Το σύνολο του χρέους μαζί με τις οφειλές των μεγάλων βιομηχανιών (Υψηλής Τάσης) και τις οφειλές που έχουν διακανονιστεί διαμορφώνεται σε 2,7 δισ. ευρώ.
-Από τα 2,7 δισ. το 1,05 αφορά τους 890.000 τελικούς πελάτες, στους οποίους εντάσσονται τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών: επιχειρήσεις που έχουν κλείσει και εξοχικά που δεν ηλεκτροδοτούνται πλέον, καταναλωτές που έχουν αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν με νέο ΑΦΜ και καταναλωτές που έχουν μεταπέσει στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας (η ΔΕΗ τους έκοψε το ρεύμα, δεν βρήκαν άλλον προμηθευτή και ηλεκτροδοτούνται με αυξημένο τιμολόγιο) οι οποίοι εκτιμάται ότι κυμαίνονται στους 200.000.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών οι 65.000 με 70.000 τελικούς πελάτες χρωστούν πάνω από 3.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά περισσότερα από 700 εκατομμύρια ευρώ.
Στην κατηγορία αυτή θα δοθεί καταρχήν έμφαση για την είσπραξη των χρεών με τη δημιουργία ειδικού μηχανισμού, που είναι σε εξέλιξη. Συγκεκριμένα θα προσληφθούν περίπου 40 εργολαβικοί εργαζόμενοι για να ετοιμάσουν τους φακέλους των οφειλών ανά περιοχή (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, υπόλοιπη Ελλάδα), και οι υποθέσεις θα ανατεθούν σε δικηγορικά γραφεία τα οποία θα αναλάβουν να διεκδικήσουν με κάθε ένδικο μέσο τις οφειλές.
«Θα αποσταλούν σε όλους εξώδικα. Χρειάζεται μεγάλος μηχανισμός και συγκεκριμένη μέθοδος. Διαφορετικά δεν θα πετύχουμε», τόνισε ο επικεφαλής της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης.
Οι στόχοι εκτός από την ανάκτηση ενός σημαντικού μέρους των οφειλομένων είναι ακόμα δύο:
-Πρώτον, να γίνει εκκαθάριση του πελατολογίου. Όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης, αν η ΔΕΗ αποδείξει στην εφορία ότι υπάρχουν ποσά ανεπίδεκτα είσπραξης τότε θα μπορέσει να προχωρήσει σε διαγραφή και σε επιστροφή ή συμψηφισμό του φόρου εισοδήματος που έχει ήδη καταβάλει για τα ποσά αυτά, ο οποίος φτάνει σε 29%.
– Δεύτερον, να βελτιωθεί το τίμημα από την τιτλοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, διαδικασία που προχωρά παράλληλα με στόχο να εισπραχθούν 400-500 εκατομμύρια ευρώ ως το τέλος του καλοκαιριού.
Μέσω της διαδικασίας αυτής θα εκχωρηθούν στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, οφειλές δύο κατηγοριών (με καθυστέρηση μέχρι 60 ημέρες και από 90 ημέρες και πάνω).
Χθες, ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης απέδωσε τη διόγκωση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών στην αύξηση των καθολικών πελατών αλλά και σε εσωτερικές αδυναμίες της επιχείρησης, ενώ επέρριψε ευθύνες και στον Διαχειριστή του Δικτύου τονίζοντας ότι «τον διακόπτη τον έχει ο ΔΕΔΔΗΕ ο οποίος μας αντιμετωπίζει χειρότερα σε σχέση με άλλους προμηθευτές».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, η ΔΕΗ στέλνει στον ΔΕΔΔΗΕ περί τις 300.000 εντολές αποκοπής τον χρόνο από τις οποίες υλοποιείται το 20 με 25%. «Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τον βαθμό ανταπόκρισης», ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης.
Ο επικεφαλής της ΔΕΗ τόνισε κατηγορηματικά εξάλλου πως δεν ισχύει ότι υπάρχει άμεση ανάγκη για 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει άμεσο πρόβλημα και με την τιτλοποίηση θα πάμε ακόμα καλύτερα».