Θετικά ήταν τα μηνύματα για το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia που είναι αφιερωμένο στον τουριστικό κλάδο και πραγματοποιήθηκε 8-10 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, προσέλκυσε 20.143 επισκέπτες, ενώ ο αριθμός των εμπορικών επισκεπτών των δύο εκθέσεων ήταν αυξημένος κατά 19%. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 4.500 ραντεβού μεταξύ των hosted buyers και των εκθετών –αριθμός ρεκόρ- σε ένα ιδιαίτερα πλούσιο πρόγραμμα που ικανοποίησε και τις δύο πλευρές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη Philoxenia το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων ήταν ευρύ, ενώ μερίδα του λέοντος σε αυτό είχαν οι Τιμώμενες Περιοχές (Πολωνία, Περιφέρεια Θεσσαλίας και Δήμος Τρίπολης). Μάλιστα, οι εκδηλώσεις της Τιμώμενης Χώρας Πολωνίας είχαν μεγάλη επισκεψιμότητα, ενώ ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες δράσεις διοργάνωσαν τόσο η Περιφέρεια Θεσσαλίας όσο και ο δήμος Τρίπολης με σημαντική προσέλευση. Επιτυχημένη ήταν και η συμμετοχή του Νεπάλ που έδωσε για πρώτη φορά “το παρών” στη Philoxenia. Μάλιστα, οι Νεπαλέζοι τουριστικοί παράγοντες που βρέθηκαν στην έκθεση δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι.

Παρουσιάστηκαν επίσης 35 τουριστικές start-ups μέσω δύο φορέων: του Digital Greece, πρότζεκτ του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, του πρώτου ελληνικού startup- επιταχυντή αποκλειστικά για τον τουρισμό, που αποτελεί μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΘ-HELEXPO, από την προσέλευση του κόσμου στη συγκεκριμένη θεματική φάνηκε πως η καινοτομία στον χώρο του τουρισμού προκαλεί το ενδιαφέρον.

Φέτος το Διεθνές Συνέδριο της Philoxenia με θέμα “Dark Tourism-Φωτίζοντας τα σκοτάδια του παρελθόντος”, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο “Ν.Γερμανός”, ανέδειξε τις τουριστικές προοπτικές της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας στο πεδίο αυτό, αλλά και όλα τα διεθνή παραδείγματα που δείχνουν τις τάσεις στον “Σκοτεινό Τουρισμό”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΕΘ-Helexpo «πλήθος κόσμου συνέρρευσε και στις δεκάδες δράσεις της Hotelia. Μεγάλη επιτυχία είχε και η διαδραστική δράση “A unique VR accommodation experience”, που έδωσε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ζήσουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία εικονικής διαμονής σε ένα ξενοδοχείο».

Το εκθεσιακό “δίδυμο” Philoxenia-Hotelia, φιλοξένησε 542 εκθέτες, συμμετοχές από 21 χώρες, όλη την εγχώρια τουριστική βιομηχανία, τις 13 Περιφέρειες και πολλούς δήμους της χώρας. Αναλυτικά, οι εκθέτες της Philoxenia ήταν 382 και της Hotelia 160. Προήλθαν δε, εκτός από την Ελλάδα, από Πολωνία, Βουλγαρία, Λουξεμβούργο, Αζερμπαϊτζάν, Φιλιππίνες, Κύπρο, Ουζμπεκιστάν, Μ. Βρετανία, Νεπάλ, Περού, Βοσνία, Τουρκία, Σλοβακία, Σερβία, Αρμενία, Κένυα, Ρωσία, Αλβανία, Τσεχία και Γαλλία.

Το σύνολο των hosted buyers για τις δύο εκθέσεις έφτασε τους 142. Στη μεν Philoxenia ήταν 100 κορυφαίοι tour operators από 37 χώρες (1/3 των Hosted Buyers είναι MICE και 2/3 Tour Operators και Travel Agents), στη δε Hotelia ήταν 42 hosted buyers από 19 χώρες. Οι ομαδικές επισκέψεις από το εξωτερικό για την Philoxenia ήταν 160 άτομα από Τουρκία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία και για τη Hotelia 120 από Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στους εκθέτες περιλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ (που είχε υπό την αιγίδα του τις δύο εκθέσεις), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μαζί με τουριστικές start-ups, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις δόμησης, τεχνολογίας, επίπλων, κατασκευών, εξοπλισμού και ανακαίνισης, που απευθύνονται στον κλάδο του τουρισμού από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, αλλά και οι σημαντικότεροι θεσμικοί φορείς ΣΕΤΕ, ΠΟΞ, ΞΕΕ, ΗΑΤΤΑ κ.α.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης