Παρά τη διαδεδομένη διεθνώς εντύπωση ότι το Facebook περνάει κρίση, οι αριθμοί δείχνουν το ακριβώς αντίθετο, τόσο όσον αφορά στον αριθμό των χρηστών του όσο και στην οικονομική κατάστασή του. Στην πραγματικότητα, ούτε οι χρήστες ούτε οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι έχουν εγκαταλείψει – κάθε άλλο – το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Οι μηνιαίοι χρήστες του Facebook -όσοι το χρησιμοποιούν έστω μία φορά μέσα στον μήνα- έφθασαν τα 2,32 δισεκατομμύρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2018, εμφανίζοντας αύξηση 9% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2017, ενώ οι καθημερινοί χρήστες ανήλθαν σε 1,52 δισ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, παρά τα σκάνδαλα και τις εναντίον του συνεχείς επικρίσεις, τα οικονομικά αποτελέσματα του Facebook ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών και των επενδυτών. Τα έσοδά του (σχεδόν όλα από διαφήμιση) στο τέταρτο τετράμηνο του 2018 αυξήθηκαν κατά 30%, φθάνοντας τα 16,9 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα κέρδη του διαμορφώθηκαν σε 6,88 δισ. ευρώ ή 2,38 δολάρια ανά μετοχή (έναντι 1,44 δολαρίου ανά μετοχή πριν από έναν χρόνο).

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το BBC και τους «Financial Times», οι μετοχές του Facebook -οι οποίες είχαν χάσει σχεδόν το ένα τρίτο της αξίας από πέρυσι τον Ιούλιο- να κινηθούν έντονα ανοδικά μετά την ανακοίνωση, κερδίζοντας σχεδόν 12%.

Η αύξηση των χρηστών ήταν σημαντική σε μερικές χώρες (ιδίως σε Ινδία, Ινδονησία και Φιλιππίνες), αλλά πολύ πιο μικρή σε άλλες (ΗΠΑ), ενώ στην Ευρώπη, όπου οι μηνιαίοι χρήστες είχαν εμφανίσει μείωση σε δύο διαδοχικά τρίμηνα του 2018, ανέκαμψαν φθάνοντας στον αριθμό ρεκόρ των 381 εκατομμυρίων στο τελευταίο τρίμηνο του 2018.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε νέα σημαντική πηγή διαφημιστικών εσόδων εξελίσσεται το Instagram, το οποίο ανήκει στο Facebook, ενώ ο αριθμός εργαζομένων στο Facebook έφθασε τους 35.587 στο τέλος του 2018, αυξημένος κατά 42% σε σχέση με το τέλος του 2017.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης